سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده

لاهیجان زاده:

امسال مردم خوزستان تنها دو روز هوای پاک داشتند

گرد و غبار شدید در خوزستان
شناسهٔ خبر: 2567769 -
اهواز ـ مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: امسال مردم خوزستان فقط دو روز هوای پاک را تجربه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا لاهیجان زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با گرد و غبار استان خوزستان اظهار کرد: در فروردین سال جاری مجموعا دو روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای سالم، شش روز هوای ناسالم و دو روز هم شرایط خطرناک (غلظت بالای ۳۰۰) داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه تاکنون هیچ هوای پاکی نداشتیم، افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری سه روز هوای سالم، ۹ روز هوای ناسالم و یک روز هم شرایط خطرناک داشتیم.

مدیرکل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: مصوبات قبلی این ستاد را در جلسه فعلی بررسی می کنیم. دستگاه های اجرایی که در صورتجلسه ستاد پیشنهادات و راهکارهای خود را برای مبارزه با ریزگردها ارائه ندادند باید هر چه سریعتر این راهکارها را ارائه کنند و در غیر این صورت باید مسئولیت عدم پاسخگویی را  بپذیرند.

لاهیجان زاده عنوان کرد: دستگاه هایی که موفق به اخذ تفویض اختیارات از وزارتخانه های خود نشده اند باید مراتب را به استانداری خوزستان اعلام کنند.

وی بیان کرد: محدوده کارهای نفت مشخص شده و بیشتر کارهای نفت که در زمینه مقابله با ریزگردها بوده در حوزه تالاب هورالعظیم است ولی نماینده شرکت نفت مستقر در تالاب هورالعظیم اصلا در جلسات حضور پیدا نمی کند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان ادامه داد: آب و برق و جهاد کشاورزی باید پیشنهادات و اقدامات خود را در حوزه های آبی کرخه و مارون به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

لاهیجان زاده یادآور شد: در هورالعظیم می توانیم انتقال آب از رودخانه دز به کرخه را تا ظرفیت ۴۰ مترمکعب در صورت ارتقای وضعیت حق آبه انجام دهیم. ضمن اینکه ۴۰۰ میلیون متر مکعب از مکان های مختلف می توانیم به هورالعظیم وارد کنیم.

وی در پایان گفت: تثبیت شن اراضی، کاملا مشخص است. سایت جامع اطلاع رسانی در آینده نزدیک راه اندازی شده و برنامه ریزی های لازم به منظور برگزاری کنفرانس های تخصصی چمران و علوم پزشکی انجام شده است.

لاهیچان زاده عنوان کرد: تمام دستگاه ها باید آسیب های وارده ناشی از گرد و غبار را جمع بندی کرده و به دبیرخانه این ستاد اعلام کنند تا در اختیار هیئت دولت قرار دهیم ولی تا کنون فقط شرکت برق این آسیب ها را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان نیز در اعتراض به صحبت لاهیجان زاده گفت: این سازمان برآورد خسارت را انجام داده و به مدیرکل بحران ارسال کردیم چون در صورتجلسه ستاد به ما اعلام کردند که به استانداری تحویل دهیم. استاندار نیز به لاهیجان زاده گفت: شما آدرس را اشتباه داده اید ولی کار انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد