سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده مطبوعات

پیشنهاد سردار قاسمی به هاشمی و ظریف

همایش «یمن تنها نمی‌ماند» روز گذشته با حضور سردار سعید قاسمی، مجروحان یمنی و جمعی از مردم پایتخت روز گذشته در فرهنگسرای اندیشه برگزاری شد. قاسمی بیان داشت: سفرای ما، وزیر خارجه ما و آقای هاشمی رفسنجانی باید سخنان سال 66 امام را بخوانند و مرور کنند. آقای هاشمی در مرگ ملک عبدالله در پیامی اظهار تسلیت کرد و برای او از درگاه باری تعالی مغفرت و علو درجات نمود و همچنین ناراحت شد که کسی مانند آیت الله جنتی آن سخنان را در نماز جمعه مطرح کرد.وی افزود: بسیار متاسفم که این افراد خود را هم رای امام می دادند و معلوم نیست اینها امروز استحاله شده اند یا از ابتدای انقلاب خراب بودند. خدا را شکر شما والیان ما نیستید وگرنه مثل پسر شاه حسین اردنی می خواستید 40 روز برای مرگ ملک عبدالله عزای عمومی اعلام کنیم.


هشدار انصار حزب‌الله به ناطق‌نوری

انصار حزب‌الله گلستان درخصوص احتمال سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی در یادواره سقوط هواپیمای «یاک 40» و درباره احتمال تکرار واقعه شیراز در حمله به علی مطهری هشدار داد.روزنامه شرق با اعلام این خبر در ادامه آورده که در این هشدار آمده ‌است: «انصار حزب‌الله گلستان اعلام کرد طبق شنیده‌ها گویا قرار است برای یادواره مرحومان حادثه سقوط هواپیمای یاک 40 که در آن تعدادی از نمایندگان استان گلستان رحلت کردند، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری یا سیدحسن خمینی سخنرانی نمایند.»در انتهای این هشدار هم آمده ‌است: «انصار حزب‌الله گلستان تا روز یادواره تمامی حرکات را رصد می‌کند و به بانیان مراسم هشدار می‌دهد که همانند شعار دولت اعتدال در مسیر قانون و عدالت حرکت کنند و فضایی را فراهم نکنند تا حوادثی چون شیراز به وجود بیاید».

بمب ساعتی دولت دهم برای دولت یازدهم

سعید لیلاز - کارشناس اقتصادی - در روزنامه ایران نوشت: اگر قرار بود برنامه هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت یازدهم کلید بخورد، شاید بهترین پیشنهاد این بود که بازگردیم به روح برنامه چهارم توسعه که در دولت اصلاحات نوشته شد و هرگز هم به اجرا درنیامد. در آن صورت، شاید هرگز به هیچ یک از گروه‌ها و دهک‌های اجتماعی یارانه نقدی پرداخت نمی‌شد، بلکه دولت این اجازه را می‌یافت که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را برای گروه هدف یعنی محرومان اجتماعی و نیز بهبود وضعیت بهداشت و درمان، کشاورزی و تولید جامعه صرف کند. با این همه؛ چه می‌شود کرد که هدفمندی یارانه‌ها به شکل موجود، بمب ساعتی است که دولت احمدی‌نژاد برای دولت روحانی به میراث گذاشته است و بر اساس آن، تاکنون پرداخت نقدی به فهرست یارانه‌بگیران بدون هیچ استثنایی صورت گرفته است. هر چند، به عنوان کسی که تاکنون دیناری یارانه دریافت نکرده است، معتقدم پرداخت یارانه از محل درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، حق همه ایرانیان - اعم از فقیر و غنی - است. بنابراین؛ مخالف حذف بعضی از یارانه‌بگیران هستم، مگر آنکه خود افراد، داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.


هاشمی این بار به جای خاطره، سخنرانی رو کرد

پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی با انتشار یک فایل صوتی به بعضی از انتقادات اخیر پاسخ داده است. در این فایل صوتی رهبر معظم انقلاب طی سخنانی صریح در سال 1369 به بیان ناگفته هایی از ابعاد مختلف رابطه آیت الله هاشمی و امام راحل(ره) پرداختند و تاکید کردند: آقای هاشمی حرف امام را بیشتر از همه شنیده، درددلهای امام بیشتر از آنها می داند. حالا یک عده ای همینطور حرف می زنند، اصلا نمی دانند حرف دل امام چه بود و یک چیزهایی می گویند!.

می‌ترسم روزی آسانسور فدراسیون با لهجه اصفهانی بالا و پایین برود!
امیر عابدینی که در کارنامه‌ مدیریتی‌اش ریاست بر فدراسیون فوتبال و مدیر عاملی پرسپولیس را دارد، هر کس که می‌‌خواهد برای خدمت به فوتبال وارد گود شود و مسئولیتی را قبول کند باید از راه‌های قانونی باشد. اینکه شخصی بخواهد با توجه به حمایت‌های یک مقام ارشد دولتی وارد فوتبال شود و باند و جناح بازی در فوتبال به راه بیندازد هم کار قشنگی نیست و هم اینکه کار غیر قانونی است. اینکه آقای X بیاید و با خود هم آقای Y را بیاورد که درست نیست. می ترسم از روزی که بخواهیم از آسانسور فدراسیون فوتبال استفاده کنیم و فدراسیون با لهجه اصفهانی ما را بالا و پایین ببرد.


هشدار نوبخت به همه وزارتخانه‌ها 
یکی از اقدامات و ایده های مهم دولت یازدهم در دوران فعالیت خود، تلاش برای انضباط مالی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی در انجام امور مهمی چون حقوق و دستمزدهای کارکنان دولت است که تاثیرات خوبی را در اشراف بیشتر مسئولان به درآمد و هزینه های قوه مجریه داشته است. یکی از مهمترین بخشنامه ها در این زمینه، دستور معاون اول رییس جمهور بود که طی روزهای گذشته ابلاغ شد. بر اساس ابلاغیه اسحاق جهانگیری، مقرر شده است به منظور برقراری انضباط اداری و مالی در همه بخش‌ها و دستگاه‌های اداری کشور و پرهیز از اتخاذ و اجرای تصمیمات متعارض با سیاست‌های عمومی دولت در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های قوای مجریه، مقننه و قضائیه، موظفند در هر گونه تصمیم‌گیری و برقراری حقوق و مزایا با کسب موافقت و در چارچوب مصوبات شورای حقوق و دستمزد(که به تایید رئیس‌جمهور رسیده و می‌رسد) و حسب مورد مصوبات هیئت وزیران عمل کنند.

اما این تاکیدات به اینجا ختم نشده و اکنون محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت کشور، در ابلاغیه ای مهم به همه دستگاههای اجرایی و شرکت های دولتی، تاکید کرده است که هرگونه تصویب نامه و بخشنامه در نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و استخدام جدید در صورت موافقت این سازمان و تایید امکان تامین بار مالی ناشی از آن قابل اجرا خواهد بود. نوبخت در این بخشنامه خود که در تاریخ 26 فروردین صادر شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، همچنین هشدار داده است که تحمیل کسری به دولت غیرقابل پذیرش بوده و در حکم تعهد زائد بر اعتبار است و لذا در سال 94، افزایش حقوق و مزایای کارکنان صرفا در سقف افزایش ضریب حقوق مصوبه هیئت دولت مجاز خواهد بود. 

خواهرزاده فردین بازیگر سریال‌های مهران مدیری
یکی از نکات جالب درباره سریال جدید مدیری، حضور بازیگری به نام سام نوری است که شباهت خاص و عجیبی با مرحوم محمدعلی فردین دارد. سام نوری خواهرزاده زنده یاد فردین البته ترجیح می‌دهد در تثبیت حضور خود در عرصه بازیگری، بیشتر متکی به توانایی‌های خودش باشد تا وابسته به نسبت فامیلی و دایی فقیدش. او متولد 1350 است و در سریال‌های «مرد دو هزار چهره»، «قهوه تلخ» و «در حاشیه» با مدیری همکاری داشته است. «نهنگ عنبر» ساخته در نوبت اکران سامان مقدم دیگر بازی اوست.


مسابقه جذب سپرده بانکی دوباره آغاز شد
ابتدای هفته جاری بود که عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران از توافق بانک‌های دولتی و خصوصی بر سر کاهش نرخ سود خبر داد. به گفته او، با توجه به کاهش نرخ تورم و تأکید رئیس‌جمهوری و دیدگاه‌ها و نظرات وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، مدیران بانک‌ها توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله را به 20 درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت 2 تا 3 درصد کاهش دهند. قرار است در صورت تایید نهایی، نرخ‌های جدید از 15 اردیبهشت ماه عملیاتی شود.

پیش از این شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود سپرده را 22 درصد تعیین کرده و برای کاهش این سقف نیز محدودیتی وجود ندارد. به گفته علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، بانک‌ها در کاهش نرخ سود مختارند و می‌توانند درباره رقم آن تا سقف 22 درصد با هم توافق کنند. با این حال گفته می‌شود کاهش نرخ سود به 20 درصد به مصوبه شورای پول و اعتبار نیازمند است و بانک‌ها برای عملیاتی کردن تصمیم خود منتظر بازگشت رئیس کل بانک مرکزی از سفر اجلاس بانک جهانی هستند. در این گیرودار که هنوز وضع کاهش نرخ سود مشخص نیست، برخی موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها برای جذب مشتری بیشتر به اقدامات ضربتی رو آروده‌اند.

یکی از این موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی که تا پیش از این به طور غیرقانونی و برخلاف مصوبه شورای پول و اعتبار در یکی از طرح‌های سپرده خود 24 درصد سود به مشتریان خود می‌داد، با ارسال پیامک به آنها اعلام کرده که آخرین فرصت افزایش موجود سپرده‌ها 10 اردیبهشت ماه است. یکی از بانک‌های کوچک نیز با نصب اطلاعیه‌های کوچک بر روی شیشه شعب خود اطلاع‌رسانی کرده که فرصت چندانی برای افتتاح حساب سپرده با سود 22 درصد باقی‌ نماند‌است.
 
بهانه تروریستی مانع حضور قاریان ایرانی در مصر

وزارت اوقاف مصر از دعوت قاریان سه کشور ایران، قطر و ترکیه به بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در این کشور سر باز زده و دلیل آن را حمایت این سه کشور از تروریسم خوانده و در مورد ایران، بهانه «تلاش برای بسط‌ شیعه‌گری» را نیز ذکر کرده است. در پاسخ، حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف گفته «دعوت نکردن از قاریان و حافظان ایرانی و بیان اظهارات سیاسی تحریک آمیز، بیشتر برای خوشایند صهیونیست‌ها و حامیان کودک‌کش آن‌هاست».

کاپیتولاسیون شکار و سکوت خانم ابتکار

در دوره ریاست ابتکار بر سازمان حفاظت از محیط زیست آیین نامه شکار ویژه ای تصویب شد که بر اساس آن شهروندان اروپایی و آمریکایی متمول از جمله دیپلمات های خارجی بتوانند در مناطق حفاظت شده، مراتع و کوهستان های ایران شکار کنند. مشرق با این مقدمه نوشته بر اساس این آیین نامه که از به عنوان « کاپیتولاسیون شکار» نیز یاد می شود، گردشگران خارجی همچنان می توانند به شکار گونه های مختلف جانوری در حیات وحش و طبیعت ایران اقدام کنند و گویا قرار نیست کسی نسبت به لغو این آیین نامه اقدام کند.

موید حسینی از نمایندگان مجلس در این باره گفته شنیده‌های بنده حاکی از این است که برخی از مسوولان و مدیران در مناطق حفاظت شده برای پذیرایی از میهمانان خود به آنها مجوز شکار در مناطق بکر و حفاظت شده را می دهند که می توان به منطقه بکر و زیبای مارکان در شهرستان خوی اشاره کرد


سایت احمد توکلی: شریعتمداری عذرخواهی کند

الف سایت نزدیک به احمد توکلی نماینده تهران در مجلس، ادعای شریعتمداری در سرمقاله روز سه‌شنبه کیهان در باره نظر رهبر انقلاب در باره انتشار فکت شیت مذاکرات هسته‌ای را خلاف واقع دانسته و خواستار عذرخواهی وی شده است. شریعتمداری در این مطلب مدعی درخواست علنی رهبر انقلاب برای انتشار فکت‌شیت مذاکرات هسته‌ای شده بود، در حالی که آنچه رهبری بر آن تاکید داشته‌اند در جریان قراردادن مردم از جزئیات است نه الزاما ارائه فکت شیت رسمی


پرداخت 180 میلیاردی به وکیل برای آلوده کردن هوا

در حالیکه بسیاری از بیماران سرطانی و .. به دلیل آلودگی هوای اراک از هزینه مخارج خود بازمانده‌اند، انتشار خبر و اسناد پرداخت حق الوکاله 180 میلیارد ریالی به وکیل توسط مدیر شرکت ایرالکو، توسط یک سایت محلی در استان مرکزی بهت و اعتراض شهروندان اراکی را به دنبال داشته است.

تبلیغات سفر روحانی به گیلان چقدر هزینه برداشت؟

شبکه اطلاع رسانی راه دانا مدعی شده شنیده ها حاکی از آن است که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان، رقمی بالغ بر 150 میلیون تومان صرف هزینه های تبلیغاتی برای نصب بنر و داربست شد. در سندی که این سایت منتشر کرده، 40 ارگان مختلف هزینه شش میلیونی حدود 40 بنر را بین خود سرشکن کرده‌اند.


اخراج دو مشارکتی از حزب اتحاد ملت

دخیل عباس زارع‌زاده سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در جلسه روز گذشته کمیسیون شوراهای مجلس گفته در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس با حضور رحمانی فضلی و مقیمی معاون سیاسی این وزارتخانه، وی توضیح داده که اعضای حزب مشارکت در حزب اتحاد حضور ندارند و دو نفر از حزب مشارکت حضور داشتند که حذف شدند.


آیا کلید یک روزنامه دولتی است؟

در شرایطی که وزارت ارشاد دولت یازدهم مرتب بر حمایت از رسانه‌های مستقل تأکید می‌کند و کاهش تصدی‌گری دولت از کار رسانه‌ای را خواستار است به تازگی یک روزنامه پرتیراژ وابسته به بخش دولتی روی کیوسک‌ها رفته است.

پارس‌نیوز با مقدمه فوق مدعی شده که این روزنامه که از حدود چند ماه قبل به صورت میدانی کار تبلیغاتی خود را آغاز کرده بود، به لحاظ کیفیت کاغذ و البته چاپ، روزنامه پرهزینه‌ای محسوب می‌شود؛ روزنامه‌ای که گردانندگان آن خط مشی‌اش را پرداختن به سبک زندگی ایرانی اعلام کرده‌اند و البته ادعای این را کرده‌‌اند که به صورت مستقل فعالیت رسانه‌ای خویش را پی خواهند گرفت. این روزنامه که با الهام از نماد انتخاباتی حسن روحانی نام «کلید» را برای خود برگزیده به صاحب‌امتیازی مؤسسه فرهنگی آموزشی راه امام(ره) منتشر می‌شود. مؤسسه‌ای که گویا توسط چهره‌های اصلاح‌طلب نزدیک به مجاهدین انقلاب اداره می‌شود.


ادعای خطرناک حسن عباسی علیه رئیس‌جمهور

حسن عباسی چهره سیاسی که سابقه انتقاد وی از حسن روحانی به دوره اصلاحات بر می‌گردد، در سخنرانی اخیر خود در یک جمع دانشجویی، ادعاهای دو سال پیش روزنامه اسرائیلی یدیوت احارانوت را برای حمله به رئیس‌جمهور مورد استناد قرار داده است. مطلب مورد استناد عباسی، بازنشر مطلبی مربوط به سال 1994 در این روزنامه اسرائیلی است که در ان ادعاهایی در باره محتوای مذاکره ادعایی روحانی و امیرام نیر در اوت 1987 در پاریس مطرح شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد