سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

رقابت‌های تنیس‌روی‌میز امید و دسته برتر خوزستان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس‌روی‌میز استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: مسابقات دسته برتر استان روز گذشته (شنبه) با حضور 11 بازیکن برتر خوزستان در اهواز برگزار شد.

وی بیان‌کرد: در پایان این مسابقات، پژمان بخشنده و علی جابری هر دو از اهواز به ترتیب قهرمان و نایب‌قهرمان شدند و حسین دانشیار از دزفول سوم شد. نیما سلیمانی از ایذه، امین کشتکار از اهواز، علی بهمنی از رامهرمز، محمدی نصیری از اهواز و سیداحمد علوی از شوش به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند و در دسته برتر استان باقی ماندند.

دبیر هیات تنیس‌روی‌میز خوزستان افزود: سامان زلکی‌نژاد و اشکان ادهمی هر دو از اهواز و ابراهیم میراحمدی از رامهرمز به دسته یک استان سقوط کردند. همچنین مسلم قنواتی و مرشاد سرلک هر دو از اهواز به دلیل عدم حضور در این مسابقات به دسته یک خوزستان سقوط کردند.  وی در ادامه درباره نفرات برتر مسابقات امید خوزستان، گفت: این مسابقات با عنوان جایزه بزرگ روز جمعه (یازدهم اردیبهشت‌ماه) با حضور 50 نفر در اهواز برگزار شد. 

بخشنده بیان‌کرد: در پایان این رقابت‌ها مهدی نصیری از اهواز قهرمان شد، نیما سلیمانی از ایذه در جایگاه دوم قرار گرفت و علی بهمنی و حسین دانشیار به ترتیب از رامهرمز و دزفول به صورت مشترک سوم شدند.

شورای بین‌المللی بازی منصفانه بعد از بررسی فیلم مسابقه سعید عبدولی و نماینده کره‌ای در بازی‌های آسیایی اینچئون، دیپلم جهانی بازی منصفانه را به عبدولی تقدیم می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، بعد از حق‌کشی محرز داوران در مسابقه سعید عبدولی با حریف کره‌ای در بازی‌های آسیایی اینچئون که در نهایت منجر به باخت نماینده ایران و عدم دستیابی وی به مدال طلا شد، کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به شورای بین‌اللمللی بازی‌های منصفانه (INTERNATIONAL COMMITTEE FOR FAIR PLAY)  خواستار بررسی این موضوع شد.این شورا بعد از بازبینی فیلم این مبارزه و بررسی رای داوران مسابقات با توجه به این‌که سعید عبدولی به رغم ناداوری به احترام تماشاگران و نفس برگزاری بازی‌های ورزشی در اقدامی جوانمردانه اقدام به ادامه مسابقه تا پایان وقت قانونی کرد، از وی تشکر شده و نماینده ایران را شایسته دریافت دیپلم جهانی "بازی منصفانه" دانستبه همین منظور شورای بازی‌های جهانی منصفانه در تاریخ 15 مهر ماه سال جاری در باکوی آذربایجان از سعید عبدولی برای دریافت دیپلم جهانی "بازی منصفانه" دعوت به عمل آورد

شورای بین‌المللی بازی منصفانه هر ساله با بررسی رقابت‌ها و رویدادهای متعدد ورزشی، به ورزشکارانی که به روح ورزش و المپیزم احترام گذاشته و تصویری زیبا و جذاب از روح پهلوانی و برادری در ورزش به جا می‌گذارند، دیپلم جهانی اعطا می‌کند.

ورزشکاران خوزستانی در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان به 10 مدال رنگارنگ دست پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این رقابت‌ها دهم و یازدهم اردیبهشت‌ماه در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار شد

در این پیکارها پویا دادمرز، پویا ناصرپور، امین کاویانی‌نژاد و امین میرزازاده به ترتیب در اوزان 42، 54، 58 و 100 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.همچنین محمد سگوند و مهران سعادتی‌فرد به ترتیب در اوزان 63 و 69 کیلوگرم به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کردند و محمد حسینوند، مهدی محسنی‌نژاد، رضا کبیری و ابوذر رییسی به ترتیب در اوزان 42، 50، 54 و 76 کیلوگرم صاحب گردن‌آویز برنز شدند.

هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان در ارزیابی عملکرد هیات‌های سراسر کشور در سال 93 از سوی فدراسیون، جایگاه اول را به خود اختصاص داد. محمدعلی چابک، رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در این ارزیابی، هیات استان با کسب 800 امتیاز توانست جایگاه اول را در بین سایر هیات‌های کشور به خود اختصاص دهد. وی بیان کرد: ما این جایگاه را با توجه به آیتم‌هایی از جمله میزبانی‌ها، کسب عناوین قهرمانی در کشور، برگزاری مسابقات، معرفی ملی‌پوش و برپایی کارگاه‌های آموزشی به دست آوردیم.

رئیس هیئت بیلیارد آبادان خبر داد
آغاز مسابقات قهرمانی بیلیارد دختران کشور در آبادان

رئیس هیئت بیلیارد آبادان گفت: مسابقات قهرمانی بیلیارد دختران کشور با حضور ۳۰ ورزشکار در آبادان آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز مسابقات قهرمانی بیلیارد دختران کشور در آبادان                

بیژن امجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان اظهار کرد: 30 بانوی ورزشکار رشته بیلیارد از سراسر کشور در قالب مسابقات قهرمانی در آبادان به مدت پنج روز به رقابت خواهند پرداخت. 

وی افزود: از آبادان نیز هفت ورزشکار که از جمله قهرمانان این رشته هستند به نام‌های راشین دریس، نرگس محمدی، یاسمن هاشمپور و امل ناصری در این مسابقات حضور دارند. 

رئیس هیئت بیلیارد آبادان تصریح کرد: یاسمن هاشمپور بیلیاردباز نونهال آبادانی است که با 11 سال سن موفق شد نفر اول رنکینگ شود و اگر در مسابقه امروز پیروز گردد به عنوان یکی از پدیده‌های این رشته معرفی خواهد شد. 

امجدی همچنین از برگزاری سطح بالای این مسابقات خبر داد و اضافه کرد: مسابقات جایزه بزرگ مردان نیز با کیفیت خوبی برگزار شد. وی اضافه کرد: مسابقات مردان نیز با قهرمانی مهدی راسخی از شیراز به پایان رسید. 

رئیس هیئت بیلیارد آبادان در پایان گفت: بیلیارد بانوان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. 

روز سرنوشت خوزستان در آخرین هفته لیگ حرفه‌ای بسکتبال
چشمان پترو به دستان نفت/ آبادانی‌ها در یک قدمی صعود

هفته پایانی لیگ حرفه‌ای بسکتبال کشور در حالی از فردا آغاز خواهد شد که دو نماینده خوزستان به دنبال صعود مقتدرانه هستند.

خبرگزاری فارس: چشمان پترو به دستان نفت/ آبادانی‌ها در یک قدمی صعود                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هفته پایانی لیگ حرفه‌ای بسکتبال کشور، فردا دوشنبه در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و ماهشهر برگزار خواهد و طی آن، نمایندگان استان خوزستان برای کسب پیروزی و حضور مقتدر در مرحله بعدی رقابت‌ها با رقیبان خود به جدال خواهند پرداخت.

در همین چارچوب، فردا نفت آبادان بعد از کسب یک برد شیرین در آبادان و صدتایی کردن گرگانی‌ها، مقابل دانشگاه آزاد صدر نشین صف آرایی خواهد کرد تا با تکرار برد دور رفت برابر این تیم جواز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها را کسب کند.

نفت آبادان در اولین حضور خود در جمع بزرگان بسکتبال ایران فرا‌تر از انتظار‌ ظاهر شده است و انتظار‌ها را برای هواداران خود به حد اعلا رسانده و دوست داران این تیم عادت کرده‌اند که با بردهای شیرین و بزرگ سالن مسابقات را ترک کنند.

حقیقتا این خواسته هواداران نفت گزاف نیست چرا که این تیم با دو پیروزی بزرگ مقابل مهرام و دانشگاه آزاد، همچنین تحقیر شهرداری گرگان در آبادان نشان داد تیمی منسجم است و می‌توان برای رسیدن به هر مکانی روی این تیم حساب ویژه‌ای باز کرد.

فردا اما روز سرنوشت سازی برای هماد سامری و شاگردان وی خواهد بود، چرا که با برد مقابل دانشگاه آزاد، این تیم در اولین حضور خود در آوردگاه حرفه‌ای بسکتبال ایران، در جمع بزرگان قرار خواهد گرفت و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود می‌کند تا نام آبادان در بسکتبال کشور بیش از پیش بدرخشد و زنگ خطری برای سایر مدعیان به صدا در آورد.

بدون شک درایت سرمربی جوان و بومی این تیم در تشکیل و روانه کردن این مجموعه در مسابقات تاثیر بسزایی داشته و جای مربیان جوان و با دانشی چون هماد سامری در تیم‌های پایه ملی کشورمان خالی است.

در هر صورت جامعه ورزشی و خانواده بسکتبال استان خوزستان و شهر آبادان فردا چشم به سالن اختصاصی تیم دانشگاه آزاد دوخته‌ تا تیم محبوب استان خوزستان باز هم شاهد هنر نمایی بازیکنانی چون اصغر کاردوست، عماد سلمانی، یونس لاله‌زاده، کلیویچ و بوجان صرب باشد.

در دیگر دیدار نمایندگان خوزستان فردا، پتروشیمی بندر امام، یک دیدار فینال گونه را در سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر برگزار خواهد کرد.

پترو که در شور بازگشت مهران حاتمی به این تیم به سر می‌برد، فردا در حالی رو در روی مهرام تهران صف آرایی خواهد کرد که در آن سو امیدوار است نفت آبادان، دانشگاه را شکست داده تا این تیم با تکرار برد مقابل مهرام صدر جدول را در تسخیر خود در آورد تا به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند تا با رویارویی مقابل تیم چهارم، راه آسان تری برای رسیدن به فینال رقابت‌ها داشته باشد.

بدون شک هواداران پر شور پترو ضمن پر کردن سالن اندیشه ماهشهر، شاهد یک دیدار جذاب و دیدنی خواهند بود.

مهران حاتمی نیز در بدو بازگشت خود به این تیم مترصد انجام یک بازی کم نقص است تا نشان دهد جدایی وی از این تیم تنها یک اشتباه محاسباتی بوده و حاکمیت تفکر وی بر این تیم نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت.

اما تیم منتخب ماهشهر نیز در یک دیدار تشریفاتی در اصفهان به مصاف پمینا خواهد رفت تا آخرین دیدار خود را به انجام رسانده و پرونده یک سال پر فراز و نشیب اما ناموفق را ببندد خود را برای حضور در فصل بعد رقابت‌ها مهیا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد