سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ایران ادعای حمایت تسلیحاتی از حوثی ها را رد کرده است و تا کنون هیچ مدرک و شواهدی مبنی بر حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی های یمن ارایه نشده است.

یک وب سایت آمریکایی که به انتشار خبرهای اطلاعاتی و امنیتی مشهور است، در گزارشی مدعی شد ناوگان دریایی روسیه به ناوگان ایران در سواحل یمن کمک می کند.ادعای سایت آمریکایی: روسیه به ناوگان دریایی ایران در یمن کمک می کند

به گزارش عصر ایران وب سایت " ورلد نت دیلی" که به انتشار اخبار به نقل از منابع آگاه شهره است در گزارشی می نویسد روسیه با مانورهایی به ناوگان ایران برای دسترسی به سواحل یمن و دور زدن محاصره دریایی سواحل یمن برای تامین سلاح حوثی ها،کمک می کند.
این وب سایت این ادعای خود را به نقل از منابع نظامی در خاورمیانه نوشته است و نامی از مدعیان به میان نیاورده است.
بر اساس این گزارش دولت عربستان سعودی اخیرا به روسیه در این باره هشدار داده و ابراز ناخرسندی کرده است.
بر اساس این گزارش ناوگانی از نیروی دریایی روسیه یکشنبه هفته گذشته در سواحل یمن لنگر انداخت تا 650 نفر از شهروندان خارجی را از این کشور تخلیه کند. این افراد از طریق کشتی منتقل شدند و دو هواپیمای روسی نیز 350 نفر از اتباع خارجی را از یمن خارج کرد.
دولت عربستان سعودی پس از آغاز حمله نظامی خود به یمن از ماه گذشته و بستن حریم هوایی یمن تنها به هواپیماهای پاکستانی اجازه می دهد به منظور انتقال اتباع پاکستان از یمن وارد حریم هوایی یمن شوند و اتباع دیگر کشورها باید از طریق دریا به کشورهای مجاور بروند و سپس از آنجا و از طریق هوایی به کشورشان بازگردند.
وب سایت ورلد نت دیلی مدعی شده است ناوگان روسیه کمک کرده اند کشتی های حامل سلاح ایران به حوثی های یمن به مقصد برسند. به نوشته این گزارش این اقدام روسیه می تواند تنش های منطقه ای را بر سر جنگ در یمن افزایش دهد.
دولت عربستان سعودی و برخی همپیمانان ریاض در منطقه، ایران را به حمایت تسلیحاتی و نظامی از حوثی ها متهم می کنند.ایران ادعای حمایت تسلیحاتی از حوثی ها را رد کرده است و تا کنون هیچ مدرک و شواهدی مبنی بر حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی های یمن ارایه نشده است.در روزهای اخیر برخی رسانه های غربی و عربی مدعی شده بودند ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت امریکا که هفته گذشته خلیج فارس را به مقصد خلیج عدن ترک کرده بود به منظور مقابله با ناوگان دریایی ایران که عازم این منطقه بود ، اعزام شده است.
این خبر به تایید منابع رسمی نرسید و وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد این ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس بازگشته است.این رسانه ها همچنین مدعی شده بودند ناوگان دریایی آمریکا مانع عزیمت کشتی های حامل سلاح ایرانی به سواحل یمن شده اند. روز گذشته امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکذیب این ادعاها از تداوم حضور ناوگان ایرانی در منطقه خبر داد.
وی با ذکر این نکته که همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست، تصریح کرد: عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با بیان اینکه رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نمی‌ماند، تصریح کرد: ریاض حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدامات عربستان در قبال یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این کشور گفت:رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.
وی با ذکر این نکته که همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست، تصریح کرد: عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته، مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی ثباتی در این کشور ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز ادامه دارد.
معاون وزیر خارجه گفت: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت عربستان سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد، اما اکنون خود مشکل اصلی در بی ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.منبع: فارس
                                   ریزگردها؛ از بی توجهی به محیط زیست تا حضور داعش در منطقه
البته نباید موضوع داعش، دلیلی برای فرافکنی مسئولین داخل و خارج از کشور و شانه خالی نمودن از وظایفشان گردد چرا که همانگونه که ذکر شد، این امر ، علل ریشه خاص خود را دارد که باید به طور بنیادین بررسی و رفع شوند.
عصرایران - محسن نقیبی* - بحران ریزگردهای ایران به ویژه در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور از موضوعاتی است که بخصوص در چند سال اخیر بسیار چالش برانگیز بوده است. 
با وجود اینکه مردم منطقه با چنین پدیده ای از روزگاران قدیم، کم و بیش آشنا بوده اند، ولی مساله اصلی، تشدید هجوم ریزگردها به منطقه است. برخی منشأ اصلی این ریزگردها را داخلی دانسته و برخی عوامل فرامنطقه ای بخصوص بیابان های عراق را عامل تشدید کننده این پدیده می دانند.
کاهش بارندگی ها، ادامه خشکسالی، مدیریت نامناسب آب و خاک و توسعه نامتوازن، شرایط بحرانی و خشک شدن تالاب ها و به طور کلی کم شدن رطوبت خاک در منطقه، سدسازی و کنترل آب بخصوص در بالادست حوضه آبریز دجله و فرات در ترکیه، سوریه و عراق، عدم مالچ پاشی و اجرای طرح های بیابان زدایی در عراق و عربستان از عمده عواملی هستند که متهم به ایجاد و یا تشدید این فاجعه محیط زیستی در منطقه اند.
شاید در بین تمامی دلایلی که مطرح می گردد، یک موضوع کمی مغفول مانده باشد و آن حضور گروه تروریستی داعش در منطقه و شرایط ناامنی ایجاد شده در عراق و سوریه است. در بررسی کانون های اصلی ایجاد ریزگردها که در گزارش پژوهشگران دانشگاهی ایران که با همکاری برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) منتشر گردیده است، یکی از عمده کانون های پدیدآورنده ریزگردها در محدوه شمال غربی عراق و شرق سوریه و در بین دو رودخانه مرزی دجله و فرات قرار گرفته است.
 این محدوده از جنوب به شهر بغداد در عراق و از شمال به شهر جیلان پینار در جنوب ترکیه و الرقه در شمال شرقی سوریه (که به نوعی گروه داعش آن را پایتخت حکومت ضاله خود اعلام کرده) گسترده شده و از شرق به شهر موصل در عراق و از غرب به شهر ابوکمال در مرز سوریه و عراق می رسد و جمعیتی بالغ بر 5/6 میلیون نفر را شامل می گردد.اما موضوع ریزگردها و ناامنی ایجاد شده توسط گروه داعش، از آنجا به همدیگر گره می خورد که این کانون معرفی شده برای ایجاد و تشدید ریزگردها و هجوم آن به خاک ایران، با محدوده تحت نفوذ گروه تروریستی داعش کاملا یکسان و یا همپوشانی زیادی دارد.
 آنچه که در تصویر زیر دیده می شود محدوده تحت نفوذ گروه داعش را با رنگ قرمز و محدوده تولید کننده ریزگردها را با هاشور آبی نمایش می دهد.

معضل ریزگردها؛ از عدم توجه به محیط زیست تا حضور داعش در منطقه!

نکته جالب توجه اینجاست که حدود 80 درصد از محدوده تحت اشغال گروه داعش را همین کانون پدیده آورنده ریزگردها در استان های نینوا، صلاح الدین و کرکوک در عراق و دیرالزور و الرقه در سوریه تشکیل داده است.
از عمده تبعات ایجاد ناامنی توسط گروه داعش در عراق و سوریه، فرار کشاورزان و مردم محلی از خانه و کاشانه خود بوده که بر اساس اعلام منابع بین المللی از جمله بانک جهانی و سازمان فائو، یکی از دلایل اصلی کاهش 45 درصدی تولیدات کشاورزی عراق و سوریه در سال 2014 بوده است (البته این موضوع از زمان حمله آمریکا و متحدان غربی آغاز گردید ولی با حمله داعش شدت بسیار زیادی یافته است).
گزارش منتشر شده اخیر توسط بانک جهانی، رشد دو برابری فقر در منطقه تحت اشغال گروه داعش را نشان می دهد که خود باعث بروز مشکلات امنیتی و اجتماعی و هجوم مردم روستانشین که عمدتاً کشاورز هستند به شهرها و حتی فرار از منطقه تحت اشغال گروه داعش را به همراه داشته است.
اگرچه عمده منطقه تحت اشغال گروه داعش را بیابان تشکیل داده است، با این وجود عدم محافظت از این بیابان ها توسط دولت مرکزی و رها نمودن بخش های بسیاری از زمین های کشاورزی توسط مردم محلی به دلیل هجوم و اشغال توسط گروه داعش که بالغ بر 340 هزار هکتار در قسمت هایی از خاک سوریه در حاشیه رودخانه فرات و حدود 250 هزار هکتار در قسمت هایی از خاک عراق و در حاشیه رودخانه دجله می شود، از عواملی است که باعث تشدید ریزگردها در منطقه شده است.
لذا از دیگر دلایل هجوم ریزگردها به خاک ایران (علاوه بر موارد دیگری که قبلا ذکر شد به ویژه مدیریت نامناسب آب و خاک و توسعه نامتوازن و نیز سد سازی بی رویه در حوضه آبریز)، ناامنی ایجاد شده توسط گروه تروریستی داعش است که موجب رها نمودن زمین ها توسط مردم  و عدم رسیدگی به مدیریت مناسب خاک در منطقه تحت اشغال گردیده است.
بنابراین اگر نتوان گفت که داعش عامل اصلی ایجاد ریزگردها در ایران است، ولی یقینا نقش بسیار زیادی در "تشدید" این فاجعه زیست محیطی در منطقه دارد. بنابراین اگر چه داعش حضور فیزیکی در ایران ندارد ولی دامنه اثرات شوم آن، محیط امن زندگی مردم ایران را نشانه گرفته است و لذا این موضوع می بایست در کنار دیگر عوامل به صورت جدی در نظر گرفته شود.
 البته نباید موضوع داعش، دلیلی برای فرافکنی مسئولین داخل و خارج از کشور و شانه خالی نمودن از وظایفشان گردد چرا که همانگونه که ذکر شد، این امر ، علل ریشه خاص خود را دارد که باید به طور بنیادین بررسی و رفع شوند.
*کارشناس ارشد مدیریت مناقشات آبی، هیدروپلیتیک و دیپلماسی آب
المیادین گزارش داد:
هشدار ایران به عربستان سعودی درباره تاثیر منفی ادامه حملات هوایی این کشور به یمن بر امنیت و صلح منطقه ای نشان می دهد صبر تهران در برابر این تهاجم در حال تمام شدن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبر ایران در مقابل عربستان در حال تمام شدن است / ظریف در گفتگوی تلفنی با کری چه هشداری داد؟

المیادین گزارش داد: هشدار ایران به عربستان سعودی درباره تاثیر منفی ادامه حملات هوایی این کشور به یمن بر امنیت و صلح منطقه ای نشان می دهد صبر تهران در برابر این تهاجم در حال تمام شدن است.
به گزارش «انتخاب»، سخنان حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران درباره به خطر افتادن امنیت و صلح منطقه، نشانه نگرانی منطقه ای و بین المللی از ادامه جنگ در یمن است.
امیرعبداللهیان چند روز پیش به جهان بشارت داد در مدت چند ساعت جنگ عربستان علیه یمن متوقف خواهد شد. پس از آن ریاض پایان عملیات طوفان قاطعیت را اعلام کرد و از آغاز آنچه عملیات بازگرداندن امید خواند، خبر داد. اما در واقع جنگ پایان نیافت. امیرعبداللهیان بار دیگر به جهان هشدار داد ادامه حملات هوایی عربستان به یمن صلح و ثبات منطقه ای را به خطر می اندازد و سعودیها در مسیر نادرستی حرکت می کنند. علامت های سوال مهمی در برابر تصمیم گیران در ریاض، صنعا، تهران و واشنگتن مطرح است.
در ادامه این گزارش آمده است: جنبش انصارالله می گوید ریاض میزبان هیچ گفتگویی نخواهد بود و امکان برگزاری گفتگوها در مسقط پایتخت عمان وجود دارد. امیرعبداللهیان بار دیگر اعلام کرد کسانی که در ریختن خون ملت یمن دست داشته اند در گفتگوها جایی نخواهند داشت. این سخنان امیرعبداللهیان حامل پیام های مهم منطقه ای بود.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود پرونده های مختلف از جمله یمن را بررسی کرد. کری و ظریف موفق شدند یخ روابط بین تهران و واشنگتن را بشکنند.
ظریف در این تماس تلفنی تاکید کرد تهران با اینکه متحد جنبش انصارالله است، اما نمی تواند مانع از پاسخ دادن آن به حملات هوایی عربستان شود. مسئولان جنبش انصارالله هشدار می دهند ادامه حملات هوایی عربستان به یمن باعث خواهد شد این جنبش پاسخ قاطعی به این حملات بدهد.
واشنگتن پست:
رویکرد رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه فقط به قدرتمندتر شدن ایران و افزایش نگرانی و تنش در خاورمیانه کمک کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آرزوی اوباما و کابوس اعراب به واقعیت تبدیل شد؛ ایران یک قدرت منطقه ای موفق شده است

واشنگتن پست نوشت: رویکرد رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه فقط به قدرتمندتر شدن ایران و افزایش نگرانی و تنش در خاورمیانه کمک کرده است.

به گزارش «انتخاب»، در ماه سپتامبر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که آرزو دارد« ایران به یک قدرت منطقه ای موفق تبدیل شود». اکنون آرزوی وی- که برای کشورهای عربی وابسته به غرب یک کابوس وحشتناک است- در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است.

در نظر بگیرید: خلیج عدن: ایران یک ناوگان از کشتی های جنگی به یمن ارسال کرد. دولت اوباما یک گروه ناوهواپیمابر ارسال کرد- که ظاهرا هدف آن جلوگیری از نقض آشکار تحریم سازمان ملل برای انتقال سلاح در یمن بود. در عین حال اعلام کرد قصد ندارد در این زمینه اقدامی انجام دهد. در ضمن بر عربستان سعودی برای متوقف کردن حملات هوایی خود به یمن نیز فشار آورد و همچنین با مذاکره برای حل و فصل سیاسی بحران یمن با حضور ایران موافقت کرد.

روسیه: پس از پنج سال تعلیق، روسیه اعلام کرد قصد دارد سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس سیصد را به ایران تحویل خواهد داد. واکنش اوباما به این موضوع چه بود؟ انتقاد، تهدید یا تحریم؟ نه، بلکه وی از این تصمیم پوتین رئیس جمهور روسیه استقبال کرد.

ایران: اوباما سرانجام با این شرط آمریکا که تحریم ها علیه ایران بلافاصله پس از امضای توافق نهایی لغو نخواهد شد- که آمریکا مدت ها بر آن پافشاری می کرد-موافقت کرد. البته وی تاکید کرد آن چیزی که اهمیت دارد این است که در صورت اثبات عدم تعهد ایران، تحریم ها برگشت پذیرند. نرمش اوباما در برابر ایران به اینجا ختم نمی شود. روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد که اوباما به تهران پیشنهاد داده است سی تا پنجاه میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کند. این میزان در حدود ده درصد درآمد ناخالص داخلی ایران است.

سوریه: پس از سالها پافشاری آمریکا بر این موضوع که بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید برود، واشنگتن سیاست مداخله نکردن در مقابل آن را اتخاذ کرد.

عراق: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با آزادی کامل در عراق فعالیت دارد و دامنه نفوذ کشورش را در عراق افزایش می دهد. او این روزها علیه داعش می جنگد.

این خاورمیانه جدید است. واقعیت استراتژیک آن برای همه روشن است: ظهور ایران که آمریکا به آن کمک کرده است.
استراتژی اولیه اوباما در خاورمیانه عقب نشینی بود. احتمالا اوباما نمی داند که از دکترین نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا پیروی می کند، اما در مسیری مرگبار. هدف اصلی نیکسون در سازش با ویتنام این بود که آمریکا را از ادامه جنگ نجات دهد. اما دکترین وی حساب شده بود و پس از خروج نیروهای آمریکایی قدرت های کوچک، ماموریت نظارت بر منطقه خود را به نیابت از آمریکا برعهده گرفتند. اما در خاورمیانه، نماینده اصلی آمریکا، ایران بود. مشکل اصلی نسخه اوباما از دکترین نیکسون این است که ایران امروز، همان قدرت منطقه ای طرفدار امریکا، سکولار و غرب زده دوران شاه نیست.
ایران امروز، به شدت مخالف امپریالیست، عمیقا ضدغربی است. استراتژی ایران که به صراحت آن را اعلام کرده است، اخراج آمریکا از خاورمیانه و حتی نابود کردن متحدان منطقه ای آن است. این استراتژی ایران، متحدان منطقه ای آمریکا را به شدت وحشتزده کرده است. با توجه به این شرایط آیا رئیس جمهور آمریکا واقعا می تواند اعتقاد داشته باشد که مماشات با ایران- جغرافیایی، اقتصادی، نظامی و حتی اعطای مشروعیت هسته ای- می تواند رفتار آن را متعادل تر کند؟
این روزنامه در ادامه نوشت، پس از هفده ماه مذاکرات دنباله دار، بار دیگر اقتصاد ایران روند روبه رشد خود را آغاز کرده است، نیروها و نمایندگانش در کشورهای عربی و در خاورمیانه فعالیت دارند.
با این وجود به نظر می رسد اوباما قصد دارد راه خود را ادامه دهد. وی مصمم است برداشت معکوس خود را از دکترین نیکسون درباره ایران به واقعیت تبدیل کند. دوستان ما در منطقه که برای چند دهه به امریکا برای حمایت از انها در برابر ایران به واشنگتن تکیه داشتند، اکنون شگفت زده نظاره گر سیاست های اوباما هستند.
ر حالی که نقش منفی جمهوری خواهان افراطی آمریکایی و تلاش آنان برای کارشکنی در مسیر عادی سازی پرونده هسته ای ایران در روزهای اخیر پر رنگ می شود، در روزهای اخیر،اطلاعاتی که چینی ها در اختیار مقامات آمریکایی قرارداده اند هم مشاجراتی را در زمینه پرونده هسته ای ایران به وجود آورده است.
کد خبر: ۴۹۴۳۰۰
پرونده هسته ای ایران به تدریج به موضوعی تبدیل می شود که هر بازیگری بر اساس منافع خودش ورودی به این ماجرا کرده و آنچه را که مطلوب خود می داند از این پرونده به دست می آورد.

به گزارش «تابناک»،  در حالی که نقش منفی جمهوری خواهان افراطی آمریکایی و تلاش آنان برای کارشکنی در مسیر عادی سازی پرونده هسته ای ایران در روزهای اخیر پر رنگ می شود، در روزهای اخیر،اطلاعاتی که چینی ها در اختیار مقامات آمریکایی قرارداده اند هم مشاجراتی را در زمینه پرونده هسته ای ایران به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه «وال استریت ژورنال» در مطلبی نوشته است که در ماه فوریه در ملاقاتی که بین کارشناسان هسته ای و اطلاعاتی چین و آمریکا برگزار شده است، چینی ها به مقامات آمریکایی اطلاع داده اند که تخمین آنان از توان هسته ای کره شمالی اشتباه است و این کشور حدود بیست کلاهک هسته ای در اختیار دارد.در حالی که بیشترین تخمینی که نهادهای اطلاعاتی آمریکایی تا کنون در این باره داشتند، تخمین وجود 10 تا  16کلاهک هسته ای از سوی کره شمالی بود. کارشناسان چینی همچنین به آمریکایی ها اطلاع داده اند که کره شمالی این پتناسیل را دارد که در مدت یک ماه این تعداد را به دو برابر یعنی حدود 40 کلاهک هسته ای برساند.

این داده های اطلاعاتی چین به مقامات آمریکایی در اثنای مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ، این موضوع را در محافلی در آمریکا ایجاد کرده است که در صورت توافق با ایران، حتی در صورت وجود بازرسی های شدید از برنامه هسته ای ایران، باز این  کشور می تواند در صورت تمایل به سلاح هسته ای دست پیدا کنند ؛ چرا که کره شمالی یک دهه پس از اینکه نظارت ها و بازرسی های آژانس را پذیرفته بود،شروع به طراحی برای ساخت سلاح هسته ای کرد و بلااصله پس از قطع همکاری با آژانس سلاح هسته ای خود را آزمایش کرد.

مشاجرات اخیر درباره این موضوع که بر اساس اطلاعات چینی ها از برنامه هسته ای کره شمالی، ایران هم می تواند در حالی که با آژانس همکاری می کند، همزمان هم بتواند خود را به ساخت سلاح هسته ای نزدیک کند و در صورت تمایل با قطع همکاری با آژانس ظرف مدت کوتاهی به ساخت سلاح هسته ای روی بیاورد، مسولان دولت آمریکا را به اتخاذ موضع در این باره واداشته است.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این باره گفته است که:« محدودیت ها ، بازرسی ها و اقدامات معطوف به راستی آزمایی اعمال شده بر ایران توسط یک طرح جامع اقدام خیلی فراتر از آنهایی خواهد بود که در دهه های 1990 و 2000 بر کره شمالی اعمال شد، لذا توافق جامعی که ما تلاش داریم در گفتگوها با ایران به آن برسیم اساسا از آنچه که ما در ارتباط با رویکردمان با کره شمالی انجام دادیم به طور کلی متفاوت است.»وی همچنین  اضافه کرده است که :«بخشی از دلیل وجود ضمائم دقیق و پیچیده فنی برای توافق هسته ای ایران « به علت درسهایی است که ما از وضعیت کره شمالی یاد گرفتیم.»

به نظر می رسد در روزها و ماه های پیش رو،جمهوریخواهان و افراطیون آمریکایی از هر وسیله برای امتیازگیری حداکثری از ایران در توافق هسته ای استفاده خواهند کرد تا در واقع آنچه را که سران صهیونیستی نتوانسته اند به اوباما بقبولانند از طرق دیگر تامین کنند. لذا از دوستان ایران همچون جمهوری خلق چین در پرونده هسته ای این انتظار می رود در شرایط حساس بهانه در اختیار افراطیون آمریکایی و صهیونیستی نگذارند و از سویی هم مسولان هسته ای کشور مراقب باشند که اطلاعات حساس کشور را در اختیار به اصطلاح دوستانی که جز منافع خود به مطلب دیگری فکر نمی کنند، نگذارند.چرا که هر لحظه ممکن است اطلاعات حساس و نظامی کشور موضوع معامله کشورهای دوست و دشمن ایران قرار گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد