سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک ناهنجاری اجتماعی

   اورژانس و مشکلی به نام مزاحمت های تلفنی

آبادان- ایرنا-مزاحمت های تلفنی برخی شهروندان بی مسئولیت و ایجاد مزاحمت برای اورژانس، امدادرسانی پرسنل این نهاد خدمت رسان را در بسیاری از مواقع با مشکل مواجه کرده است.

در زمانی که دستگاه های ارائه دهنده خدمات فوریتی برای استفاده بهتر از وقت برنامه ریزی می کنند تا خدمات خود را در کمترین زمان ارائه و به موقع در محل حادثه حاضر باشند عده ای هستند که با ایجاد مزاحمت تلفنی این روند را مختل می کنند.

این مزاحمان جزو تهدیدکنندگان اصلی سلامت شهروندان از حیث تاخیر در رسیدن آمبولانس، آتش نشان و پلیس برای یاری رساندن به نیازمندان اصلی هستند.

اما از آنجا که در نوع ماموریت های این قشر از جامعه جایگاهی برای احتمال وجود ندارد و بنا به وظیفه انسان دوستی مجبورند تمامی درخواست ها را پاسخ دهند، مزاحمت های تلفنی باعث شده است که در بیشتر موارد نیازمندان واقعی از کمک رسانی محروم و یا با تاخیر کمک شوند.

در این گروه خارج شدن یک آمبولانس و اعزام پرسنل از پایگاه بسیار زجر آور و پرملال است زیرا باعث می شود همکاران از پایگاه دور تر و مطمئنا زمانی طولانی تر به محل حادثه ای برسند که در آن نیازمندی واقعی به کمک احتیاج دارد.

این موضوع هم تبعات جبران ناپذیری برای بیمار و مصدوم خواهد داشت و هم به دلیل عدم اطلاع شهروندان اعتراض و نارضایتی آنان را در پی خواهد داشت.

بارها اتفاق افتاده که به علت تماس مزاحمی و انتقال آمبولانس به آن مکان مصدومی در نقطه دیگر که نیاز واقعی به کمک داشته ولی از کمک به موقع اورژانش بهره مند نشود.

اما این موضوع تنها گریبانگیر اورژانس نیست بلکه آتش نشانی و پلیس نیز، روزانه گرفتار تلفن های نابجای این گروه از افراد مزاحم است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی خرمشهر نیز در این خصوص به ایرنا، گفت:افزایش مزاحمت های تلفنی به مرکز 115 امدادرسانی فوریت های پزشکی را با مشکل مواجه می کند.

سعید نصیری روز چهارشنبه در حاشیه رژه خودرویی آمبولانس های فوریت های پزشکی افزود:مشغول کردن خطوط تلفن فوریت های پزشکی و تماس های بی مورد علاوه بر مختل کردن کار باعت می شود همه واحدهای نیازمند خدمات از خدمت اورژانس محروم شوند.

وی از شهروندان خرمشهری خواست تا در مواقع حادثه، اطلاعات کافی را در اختیار اپراتور های 115 قرار دهند تا خدمات لازم از سوی پرسنل فوریت های پزشکی به نیازمندان انجام شود.

نصیری همچنین با بیان ماموریت های فوریت های پزشکی این مرکز در سال 93 گفت:سال گذشته 253 ماموریت شهری و جاده فوریت های پزشکی 115 انجام شده که از این تعداد 61 مورد تصادفی و 192 مورد غیر تصادفی بوده که از این مجموع، یک نفر فوت شده و در ماموریت های غیر تصادفی شش نفر فوت شده است.

وی همچنین با بیان خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان در یادمان های شهدای شلمچه، علقمه و باکری گفت:نوروز امسال یکهزار و 779 مورد ماموریت فوریت های پزشکی انجام شده که از این تعداد 11 بیمار به بیمارستان ولیعصر (عج) اعزام شدند.

شهرستان خرمشهر دارای پنج پایگاه ثابت مرکز فوریت های پزشکی با 10 آمبولانس و یک موتورلانس در مناطق کوت شیخ، پلیس راه، شلمچه، مرکز شهر و مینوشهر دارد.

هر چند، مزاحمت های تلفنی به دستگاه های خدمات رسان در عزم و اراده این قشر زحمت کش خللی وارد نمی کند، اما روند افزایشی این موضوع خدمات رسانی مطلوب را برای این دستگاه ها دچار اختلال می کنند.

نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و روشنگری این افراد ، نشان دادن آثار جبران ناپذیر کار های ناپسند آنها در جامعه برخورد قاطع دستگاه قضا با این افراد تا حدودی می تواند از گسترش این اقدامات نازیبا جلوگیری کند.

با ایجاد مزاحمت برای آتش نشانی، اورژانس و یا پلیس، علاوه بر اختلال در خدمات رسانی مطلوب، موجب هدر رفت وقت، استهلاک و هزینه هایز مالی فراوان برای بیت المال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد