سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از استاندار خوزستان

درخواست استاندار خوزستان از وزیر علوم:
تکلیف انتصاب روسای دانشگاه‌های استان روشن شود

علمی و آموزشی  9:10:1 1394/02/05
942-976-5 کد خبر

استاندار خوزستان از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا تکلیف انتصاب رؤسای دانشگاه​ها را روشن کند.

عبدالحسن مقتدایی در پایان بازدید از دانشگاه کشاورزی رامین در گفت​وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: در حال حاضر 35 دانشگاه کشور با سرپرستی اداره می​شوند که در اثر این نوع تصمیم‌گیری زمینه تغییر برای بقیه دانشگاه‌ها متوقف شده است. در این میان تکلیف 3 دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه کشاورزی بهبهان و دانشگاه شهید چمران اهواز نیز روشن نیست. دانشگاه شهید چمران اهواز بیش از یکسال است که با سرپرست اداره می‌شود.

وی افزود: لازم است مجموعه بزرگی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن پالایش و پایش، در انتخاب رؤسای دانشگاه​ها تسهیل و تسریع کند، زیرا عدم توجه به این مسأله تبعات منفی به دنبال دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تأخیر در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها موجب بلاتکلیفی در تصمیم‌گیری و امور اجرایی می‌شود و این امر موجب کاهش انگیزه کادر علمی و کاهش تولید مقالات علمی و پایین آمدن کیفیت آموزشی می‌شود که این امر بر اعتبار ملی و بین​المللی دانشگاه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: بدون شک سرپرست نمی​تواند در امر سیاستگذاری، برنامه​ریزی و مدیریت با اطمینان و اقتدار لازم عمل کند. سرپرست به صورت موقت منصوب و پس از مدت کوتاهی جابه‌جا می​شود، اما مدیر با اطمینان قادر به برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت و اجرای برنامه‌ها است که این امر یکی از الزامات توسعه علمی است.

وی اظهارکرد: وقتی دوره سرپرستی در ریاست دانشگاه طولانی می​شود به‌طور طبیعی تأثیر منفی روی ساختار و کادر اداری و آموزش بر جای می​گذارد. به نظر می​رسد شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به جای این‌که در حل این مشکل تسریع کنند، متأسفانه موجب طولانی شدن آن شده‌​اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد