سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تصاویر زیبا از ایران


 همراه با ما طبیعت ایران را حرفه ای ببینید
 


 
 
مسیر پیاده روی ماسوله تا ماسال یکی از مسیرهای بسیار زیبای طبیعت گردی است که از ارتفاعات ماسوله آغاز و در نهایت به حوالی ماسال ختم می گردد. کل مسیر حدود 35 کیلومتر است که گروه های مختلف آنرا در طول 2 تا 3 روز طی می کنند. ابتدای مسیر با شیب مثبت و اندکی تند بوده و با پوشش گیاهی کم درخت و غالبا مرتعی است. مسیر از کوهپایه های "شاه معلم" بلندترین قله استان گیلان می گذرد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 
 

 
 
آبشار زرد لیمه یکی از آبشار زیبای استان چهارمحال و بختیاری و ایران است. این آبشار با ارتفاع تقریبی 50 متر و عرض نزدیک به 200 متر به عنوان یکی از عریض ترین آبشارهای ایران شناخته می شود. مسیر دسترسی به آبشار طولانی و با پیاده روی سنگین است که نیازمند آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات کوهنوردی کافی می باشد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دریاچه سد شهید عباسپور یکی از دریاچه های مصنوعی و بسیار بزرگ ایران است که در استان خوزستان و محدوده شهر ایذه قرار دارد. این دریاچه به دارا بودن مناظر بی نظیر هرساله علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می نماید... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
هموطنان بختیاری (عکس های بیشتر)

 

 
 
آبشار تنگ زندان یا "کردی کن" یکی از آبشار زیبای استان چهارمحال و بختیاری و ایران است. این آبشار با ارتفاع اندکی بیش از 100 متر و حجم آب بسیار زیاد یکی از عظیم ترین آبشار های استان چهارمحال و بختیار و ایران می باشد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 
 

 

آبشار شوی (تله زنگ) یکی از آبشارهای معروف جنوب غرب است که به لحاظ تقسیمات جغرافیایی جزء استان خوزستان به حساب می آید اما با توجه به اینکه مسیر دسترسی از طریق دورود است عموما این آبشار را جزء دورود در نظر میگیرد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
جره یا گرگر وسیله ای است که در مناطق صعب العبور و کوهستای غرب ایران به ویژه در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان و خوزستان برای عبور انسان و احشام از رودخانه های خروشان استفاده می شود... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
در میان رشته کوه های زاگرس و در دامنه اشترانکوه، دریاچه آب شیرین دائمی تشکیل شده که به صورت یکی از جاذبه های دیدنی استان لرستان و حتی کل کشور شناخته می شود. دریاچه گهر با وسعت 85 هکتار، به طول تقریبی 1700 متر و عرض میانگین 500 متر در ارتفاع 2360 متری از سطح آب های آزاد قرار گرفته است. این دریاچه زیبا در فاصله حدود 35 کیلومتری شهرستان دورود واقع شده و مسیر اصلی دسترسی به آن نیز ز طریق همین شهرستان است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دره کمجل یک دره فرسایشی در استان مازندران است که از بالادست سد سیاه بیشه شروع و به جاده چالوس حوالی هزارچم ختم میشود. این دره با داشتن بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک به محل مناسبی برای فعالیت های حرفه ای دره نوردی تبدیل شده است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 

فیلبند یکی از مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران است که جاده آن از جاده هراز و حدود 10 کیلومتر قبل از آمل به سمت شرق جدا می شود. این ییلاق از سطح دریا حدود 2300 مـــتر ارتفاع دارد که همین ارتفاع زیاد باعث خنکی و جذابیت آن دارد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
درفک یکی از قله های معروف استان گیلان است که با توجه به جنگلی بودن مسیرهای دسترسی به آن و همچنین سادگی فتح آن به یکی از قله های پرطرفدار در گیلان و ایران تبدیل شده است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دره چاکرود، دره ای در استان گیلان است که از بالادست رحیم آباد و از حوالی منطقه ای به نام طیولا آغاز و و به سمت دریای خزر سرازیر می شود. چاکرود طول زیادی دارد اما بخش مناسب برای کار فنی، کوتاه و یک روزه است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
آبشار شاهان دشت، در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ۹۶ جاده هراز (در ۶۵ کیلومتری شهر آمل) بخش امیری قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. این آبشار پر آب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمائی می‌کند که از کنار قلعه ملک بهمن بر روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین میریزد...  (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
جزیره بوموسی یا ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایرانی آب های خلیج فارس است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس، ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، ۶۰ کیلومتری شمال امارت واقع شده‌است. جزیره ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج فارس را دارد و طول و عرض آن درحدود ۵ / ۴ کیلومتر است. شهر ابوموسی مرکز جزیره ابوموسی می‌باشد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
تالاب آذینی جنوب شرقی تنگه هرمز واقع است. تالاب آذینی (آذین) در جنوب دهستان بیابان از توابع شهرستان میناب و تقریباً در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر و بندر سیریک قرار دارد.مجموعه تالابی مزبور یک پهنه ماندابی گلی، ماسه ای و بین جزر و مدی با خور های بزرگ و کوچک و جزایر کوچک متفرقه است که توسط جنگل های حرا و چندل در حد فاصل دو رودخانه گز و هیوه پوشیده شده است...  (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
غار کهک (بخوانید Kahak) در استان مرکزی، در 86 کیلومتری جنوب شهر قم، 65 کیلومتری غرب شهر دلیجان، و در نزدیکی روستای کهک واقع است. نام غار از کوهی منفرد و کم ارتفاع گرفته شده که قلعه قدیمی روستا در قله آن بنا شده است. این کوه کم ارتفاع، کوه کوچک یا کوهک نامیده و به اختصار کهک تلفظ می​شود. کاربرد کاف تصغیر در گویش مردم منطقه رایج است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)
 

 

alt
 

 

دره نی گاه یا دره نگار یکی از دره های بکر و کم تردد زاگرس است که توسط رودخانه گهر که از دریاچه گهر خارج میشه ساخته شده. این دره از 5-6 کیلومتری دریاچه گهر شروع میشه و تقریبا 20 کیلومتر طول داره و در نهایت به روستای تی ختم میشه. در طول مسیر آب چند دره از جمله دره گردو و دره خرس هم به دره نی گاه وارد میشه و همین باعث پر آب شدن رودخانه شده... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
تنگ رغز داراب (به لهجه محلی Reghez گفته می شود) یکی از دره های زیبای ایران است که در منطقه حسن آباد در 30 کیلومتری شهر داراب استان فارس قرار دارد. این دره متشکل از حدود 64 آبشار بلند و کوچک و 100 حوضچه است که توسط یک چشمه کوچک در ابتدای دره تغذیه می گردند... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 

 
 
دشت ناز منطقه‌ای در ۲۹ کیلومتری شمال شرق ساری است که با ایجاد حصار اطراف آن به صورت پناهگاه حیات وحش استفاده شده و در آن تعدادی گوزن زرد ایرانی حفاظت و نگهداری می شود... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
کوه زندان سلیمان در حدود 40 کیلومتری شمال شرقی تکاب و در فاصله کمتر از 5 کیلومتری جنوب تخت سلیمان قرار دارد. این کوه کم ارتفاع مخروطی و جالب با وجود باغ های سرسبز کنار آن بسیار زیبا به نظر می آید. این کوه با ارتفاع تقریبی 100 متر، زمانی محل نیایش موبدان زرتشتی بوده است. بقایای بناهای گرداگرد مخروط زندان سلیمان، نشانگر اهمیت این محل مقدس است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
چشمه کوهرنگ یکی از بزرگترین چشمه های ایران است که به صورت رودخانه ای از دل کوه خارج می گردد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
روستای کندوان در 50 کیلومتری جنوب غربی تبریز؛ یکی از روستاهای دهستان سهند می باشد که در 18 کیلومتری جنوب اسکو، در دامنه سرسبز سلطان داغی واقع شده است. این روستا طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1375، 137 خانوار و 750 نفر جمعیت دارد که به کار کشاورزی و دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند. آنچه به کندوان هویت باستانی داده وجود 117 خانوار و منزل مسکونی در درون توده های مخروطی و هرمی شکل صخره ای است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
آبشار بیشه، در کنار روستای بیشه در استان لرستان قرار داره. راه دسترسی به آبشار هم از طریق راه آهن ممکنه و هم از طریق جاده که تا نزدیکی آبشار آسفالت اما کوهستان و پر پیچ و خم است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
جزیره نَخیلو از جزیره‌های غیر مسکونی ایرانی در خلیج فارس است. مساحت این جزیره حدود ۶۰ هکتار می باشد. منشاء آن صدفی - مرجانی و تقریبا بیضی شکل است. ارتفاع آن از سطح دریا یک و نیم متر است. از گیاهان شور پسند پوشیده شده است. در این جزیره پرستوهای دریایی و چکاوک کاکلی و... بسر می برند... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
کوه جاشک، کوه نمک یا گنبد نمکی جاشک (دشتی) حدفاصل شهرستان دیر و دشتی در استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین و فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ بعنوان اثر طبیعی ملی فسیلی به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 

alt
 

گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه نوعی کروکودیل بومی شبه‌قاره هند و مناطق اطراف است که در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند. گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگ‌ترین خزنده این دو کشور، و همچنین پرشمارترین کروکودیل در کشور هندوستان است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)



 

 
 
سرآقاسید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری ایران است. روستای زیبای سرآقاسید یکی از جاذبه های تفریحی منطقه کوهرنگ بختیاری می باشد که به علت طبیعت زیبای آن گردشگران بسیاری را جذب می نماید... (اطلاعات و عکس های بیشتر)
 

 

 
 
کویر مغستان یا ریگ زرین یکی از دیدنی های روستای مغستان است که با فاصله چند کیلومتری از روستا مورد توجه طبیعت گردان است.  مغستان اکبر، روستایی از توابع بخش خرانق شهرستان اردکان در استان یزد ایران است. این روستا در دهستان رباطات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر (۴۲خانوار) بوده‌است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
کوه آتشفشانی سبلان در 40 کیلومتری جنوب غربی اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر قرار دارد. طول سلسله کوه سبلان را 60 کیلومتر و پهنای آن را 45 کیلومتر تخمین می زنند. این سلسله کوه سه قله معروف دارد که قله اصلی آن که به سلطان معروف است (به گویش محلی، سلطان ساوالان) 4811 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دو قله دیگر آن هرم و کسری نام دارند... (اطلاعات و عکس های بیشتر)
 

 

 
 
کلوت ها به ساختارهای خاکی، سنگی و ماسه ای گفته می شود که عامل به وجود آورنده آنها باد و باران است. این ساختارها در مناطق زیادی از دنیا و ایران وجود دارند اما منطقه شهداد به لحاظ گستردگی و تراکم ویژگی های منحصر به فردی دارد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
رودخانه بازفت (بخوانید Bazoft) یکی از رودخانه های پرآب و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است که خود به عنوان یکی از سرشاخه های اصلی کارون شناخته می شود. این رودخانه با عبور از بخش های وسیعی از استان چهارمحال و بختیاری مناظر زیبا و کم نظیری را ساخته و در معرض نمایش گذاشته است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دریاچه نمک حوض سلطان در ۴۰ کیلومتری شمال شهرستان قم و ۸۵ کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه بزرگراه خلیج فارس قرار دارد. این دریاچه که به دریاچه ساوه قم و دریاچه شاهی هم معروف است به مساحت تقریبی ۲۴۰ کیلومتر مربع در شمال شرق شهرستان قم واقع شده‌است و رشته کوه‌های البرز درشمال آن قرار دارد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
جنگل های خلخال به اسالم مابین دو استان اردبیل و گیلان واقع شده است. خلخال به اسالم دارای یک مسیر جاده ای و چند مسیر پیاده روی است. مسیر پیاده روی این جنگل حدود 18-20 ساعت بوده که ترکیبی از کوه نوردی و جنگل نوردی در مسیرهای سنگین و سبک می باشد...  (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
جزیره مارو جزیره در فاصلهٔ‌ ۱/۵ کیلومترى جنوب شرقى جزیرهٔ لاوان واقع شده است و مساحت آن ۱/۴ کیلومترمربع و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۰ متر است. تنها ارتفاعاتى که در این جزیره به وجود آمده‌‌اند، دو رشته از تپه‌هاى شنى در شمال و جنوب جزیره است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. این جزیره ۶/۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 


 
 
 دره چاهکوه در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این دره در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی قرار دارد. یکی از جاهای مهم گردشکری جزیره قشم است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
مسیر پیاده روی ماسوله تا ماسال یکی از مسیرهای بسیار زیبای طبیعت گردی است که از ارتفاعات ماسوله آغاز و در نهایت به حوالی ماسال ختم می گردد. کل مسیر حدود 35 کیلومتر است که گروه های مختلف آنرا در طول 2 تا 3 روز طی می کنند. ابتدای مسیر با شیب مثبت و اندکی تند بوده و با پوشش گیاهی کم درخت و غالبا مرتعی است. مسیر از کوهپایه های "شاه معلم" بلندترین قله استان گیلان می گذرد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)
 


 

 
 
جنگل های دریایی حرا یکی از عجیب ترین عناصر طبیعی خلقت هستند. در این جنگل ها درختانی در ناحیه جذر و مدی زیست می کنند و از آب شور بهره می گیرند. عجیب تر اینکه گه گاه بخش اعظم آنها به زیر آب شور دریا فرو می رود اما همچنان به حیات خود ادامه می دهند... (اطلاعات و عکس های بیشتر)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد