سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

هفته اول دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ گلف کشور با حضور تیم‌های خوزستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هفته اول از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ گلف کشور روزهای 27 و 28 فروردین ماه انجام شد که طی آن پرسپولیس مسجدسلیمان در خانه پذیرای ملی‌حفاری اهواز بود که در پایان با حساب 4 بر یک از حریف خود شکست خورد.

در دیگر دیدار، نفت و گاز مسجدسلیمان میزبان همشهری خود آزادگان بود که در پایان حریفش را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشت.در پایان این هفته از رقابت‌ها ملی‌حفاری اهواز با 9 امتیاز در مکان اول قرار دارد، نفت و گاز مسجدسلیمان با همین تعداد امتیاز در جایگاه دوم است، پرسپولیس مسجدسلیمان با 6 امتیاز در مکان سوم قرار دارد و آزادگان مسجدسلیمان با 4 امتیاز در رده چهارم جای گرفته است.  هفته دوم از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی این رقابت​ها سوم و چهارم اردیبهشت ماه با دیدار ملی​حفاری اهواز و آزادگان مسجدسلیمان و نفت و گاز مسجدسلیمان و پرسپولیس مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

رقابت​های شطرنج دختران زیر 20 سال کشور با شناخت نفرات برتر در ماهشهر به پایان رسید.

فرناز نصیرپور، نایب‌‌رییس هیات شطرنج استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی شطرنج زیر 20 سال دختران کشور 22 تا 28 فروردین‌ماه با شرکت 33 شطرنج​باز از سراسر کشور در 9 دور به روش سوئیسی به میزبانی ماهشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این مسابقات آنوشا مهدیان و رامیلا واگوهیان هر دو از اصفهان و با 8.5 امتیاز در مکان‌های اول و دوم قرار گرفتند، راحیل کیانی، فاطمه بنی​سعید و زهرا باقریان هر سه از خوزستان و با 6 امتیاز در رده​های سوم تا پنجم جای گرفتند و مرضیه صمدی از مرکزی با 6 امتیاز در جایگاه ششم ایستاد.

نایب‌رییس هیات شطرنج خوزستان در پایان گفت: رقابت​ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد اما باوجود این‌که شطرنج‌بازان خوزستانی در مسابقات کشوری همیشه صاحب رتبه بودند، در این رقابت​ها نتوانستند قهرمان شوند و این نشان می​دهد مسابقات در سطح بسیار بالایی بوده است. شرایط میزبانی نیز بسیار خوب بود و تمام تلاش​مان را برای فراهم کردن همه امکانات انجام دادیم.

رقابت​های سوارکاری استقامت خوزستان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

فتاح کنعانی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این رقابت​ها 27 و 28 فروردین​ماه در دو مسافت 40 و 60 کیلومتر با شرکت بیش از 20 راس اسب از شهرستان​های اهواز، شوش، کارون، حمیدیه و دزفول به پایان رسید. وی ادامه داد: در مسافت 60 کیلومتر علی حویزی با اسب “مشکی“ از کارون به مقام قهرمانی رسید، احمد ساعدی با اسب “هیبه“ در جایگاه دوم ایستاد و حسین فیصلی​زاده با اسب “غرور“ از اهواز در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین در مسافت 40 کیلومتر هفت اسب موفق به اتمام مسیر شدند.

کنعانی در پایان اضافه کرد: این رقابت‌ها با توجه به این‌که اولین بار بود که در شهرستان کارون برگزار می​شد با استقبال بسیار خوبی توسط تماشاگران و مسوولان روبه‌رو شد و مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

مسابقات چهارجانبه وزنه​برداری جام سردار شهید عزیز الماسی در امیدیه با قهرمانی باشگاه حافظیه شیراز به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، چهاردهمین دوره رقابت​های جام سردار شهید عزیز الماسی، 27 و 28 فروردین‌ماه به میزبانی امیدیه برگزار شد. در پایان این مسابقات، باشگاه حافظیه شیراز به قهرمانی رسید، نفت و گاز امیدیه در جایگاه دوم قرار گرفت و نفت و گاز گچساران سوم شد. جایگاه چهارم نیز به مناطق نفت​خیز جنوب رسید.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان می‌گوید هر چند تیم​مان خسته است ولی برای بازی با السد‌قطر اعتماد به نفس لازم را داریم.

دراگان اسکوچیچ در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در ابتدا درباره آمادگی تیمش پیش از دیدار با السد قطر، اظهارکرد: در حال حاضر فکر می​کنم ما خیلی خسته هستیم ولی با توجه به بازی​هایی که در لیگ برتر انجام داده​ایم و نتایجی که کسب کرده​ایم، به نظرم اعتماد به نفس لازم را داشته باشیم.

وی در ارزیابی​اش از تیم السدقطر، گفت: با توجه به این‌که تیم السد هر ساله در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد به تبع تجربه این تیم نسبت به ما بیشتر است. السدقطر، تیم بسیار با کیفیتی است و ما هم سعی می​کنیم با کیفیت​هایی که داریم با این تیم مقابله کنیم.  سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایجی که تا این هفته از مسابقات در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده​اید، آیا شانسی برای صعود از گروه برای خود قائل هستید؟ عنوان‌کرد: سعی و کوشش خودمان را با خوش‌بینی بسیار خواهیم کرد و ان​شاالله که بتوانیم بازی با السد قطر را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی در پایان درباره پیروزی تیمش مقابل نفت‌مسجدسلیمان، خاطرنشان‌کرد: با توجه به این‌که فواصل بازی‌های‌مان کم است، خسته بودیم ولی از نتیجه و بازی‌ای که انجام شد راضی هستم.

به گزارش ایسنا، تیم فولادخوزستان در هفته پنجم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:30 روز سه‌شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) میهمان السدقطر است. فولادی‌ها در حال حاضر با سه امتیاز در قعر جدول گروهC   این مسابقات قرار دارند.

نام وزنه‌بردار خوزستانی در فهرست وادا برای گرفتن تست دوپینگ در سال 2015 وجود دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بر روی سایت خود فهرستی از وزنه‌بردارانی قرار داده که در سال 2015 به طور حتم از آن‌ها تست دوپینگ گرفته خواهد شد. البته اعلام این فهرست به این معنی نیست که از بقیه وزنه‌برداران تست گرفته نمی‌شود و ممکن است در طول مسابقات مختلف یا در اردوها از آن‌ها تست گرفته شود اما از وزنه‌بردارانی که نام‌شان در این لیست قرار دارد، قطعا تست دوپینگ گرفته می‌شود. کشورهای چین و روسیه به ترتیب با 36 و 24 ورزشکار بیشترین نفرات را در این فهرست 135 نفره دارند. از ایران نیز بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و نواب نصیرشلال باید تست دوپینگ بدهند. نام بیشتر قهرمانان جهان و المپیک و چهره‌های شاخص وزنه‌برداری جهان از جمله کیم اون کوگ و اوم یون چول از کره شمالی، ایلیا ایلین و ولادیمیر سیدوف از قزاقستان، روسلان آلبگوف، دیوید بجانیان، آپتی آیو خادوف، الکسی لوچوف از روسیه، روسلان نورالدینوف از ازبکستان و تیان تائو و لیائو هائو از چین در این فهرست به چشم می‌خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد