سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.

کد خبر: ۴۹۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 18 April 2015
محمّد احمدوند: خوزستان با مرکزیت شهر اهواز در ایام نوروز و پائیز و زمستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. در بهار و تابستان به دلیل گرمای شدید آن زندگی برای خود خوزستانیها هم سخت می شود چه برسد به غریبه ها. حالا به هوای داغ بالای 50 درجۀ  آن گرد و غبار و آلودگی هوا را هم اضافه کنید تا به عمق رنج مردم خوزستان پی ببرید. با همۀ این مشکلات و با وجود کم لطفی مسئولین در حق مردم خوب خوزستان، این مردم خونگرم سعی می کنند خود را با شرایط وفق دهند تا کمتر آسیب ببینند. یکی از این راهکارها استفاده از شب و دوری از گرما و نور خورشید است. جوانها هم سعی می کنند شبها فعال تر باشند. یکی از لذتهای مردم شهر اهواز که کم کم دارد به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل می شود فلافل فروشیهای مشهور منطقه لشکرآباد هستند.

این منطقه به تدریج در حال بزرگتر شدن و در عین حال تنوع بخشیدن به خدمات خود است. حالا علاوه بر فلافل و سمبوسه معروف خوزستان، کپه (نوعی غذا با برنج)، انواع ساندویچهای سرد و گرم،جگر و خوشه، مرغ سوخاری و سایر غذاهای سریع آماده شو هم عرضه می شوند. تنوع مخلفات خود فلافل بسیار بالا است و انواع سبزیجات و ترشیجات و انواع سسها به اختیار مشتری سرو می شوند و حتّی به صورت بوفه باز ارائه می شوند. اگر دوست داشته باشید حتّی می توانید قهوه آمادۀ سنتی هم نوش جان کنید. اکثر دکه ها تمیز و قابل اعتماد هستند و مرکز بهداشت اهواز دائم از منطقه بازرسی می کند. این روزها دیدن جوانهایی با ماشینهای آنچنانی کنار یکی از دکه های این منطقه منظره ای آشنا است. شبهای اهواز و لذّت بودن کنار کارون با این دکه ها و هیاهوی جوانها و خانواده هایی که برای غذا خوردن به این منطقه می آیند دیدنی تر هم شده است. اگر گذرتان به اهواز افتاد حتماً شب به این منطقه بروید و از تلفیق غذاهای سنتی خوزستان و نوآوریهای جوانان فروشنده لذّت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد