سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

کاریکاتور توهین به امام راحل و رهبری در نشریه سعودی!+عکس
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
مرجع : شبکه العالم
یکی از وب‌سایت‌های دولتی وابسته به دربار آل سعود در اقدامی تامل برانگیز با انتشار کاریکاتوری، به ملت ایران توهین کرد.
کاریکاتور توهین به امام راحل و رهبری در نشریه سعودی!+عکس
به گزارش افکارنیوز، وب سایت نشریه دولتی "الریاض" در این کاریکاتور که روز یکشنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۴ منتشر شده، ملت بزرگ ایران به صورتی توهین آمیز و در شمایل انسان‌های بدوی و اولیه نمایش داده است.

این نشریه در اقدامی غیرحرفه ای، پس از انتشار کاریکاتورهایی در توهین به امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و دبیرکل حزب الله لبنان در روزهای اخیر، سرانجام گستاخانه تمام ملت ایران را مورد توهین قرار داد.

تحویل دادن سامانه موشکی اس 300 به ایران اقدام بازدارنده در خاورمیانه به ویژه به دنبال حوادث یمن است / روسیه در اقدامی یکجانبه، از ارائه این سامانه موشکی به ایران خودداری کرده بود.

پوتین گفت: دادن سامانه موشکی  ضدهوایی اس 300 به ایران، پاداش این کشور به دلیل نرمش در مذاکرات هسته ای است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی سالانه با مردم این کشورگفت که " نرمش و انعطاف پذیری ایران و آمادگی این کشور برای دست یابی به راه حلی با غرب بر سر بحران هسته ای اش"، انگیزه و دلیل او برای لغو ممنوعیت صادرات سامانه موشکی اس 300 به ایران است.
روز دوشنبه گذشته پوتین با صدور حکمی، ممنوعیت صادرات اس 300 به ایران را لغو کرد. به گفته مقامات ایرانی قرار است تهران در سال جاری میلادی اس 300 را از روسیه تحویل بگیرد.

پوتین: اس 300، پاداش ایران است
سامانه اس 300 یکی از پیشرفته ترین سامانه های موشکی ضدهوایی جهان است. روسیه قبل از این اس 400 را به چین داده بود.روسیه و ایران در سال 2007 قرارداد فروش 5 واحد سامانه اس 300 را به ارزش 800 میلیون دلار امضا کرده بودند اما دمتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه در سال 2010 به استناد تحریم های سازمان ملل متحد، صادرات اس 300 به ایران را تعلیق کرد.پوتین ادامه داد: این سلاح نمی تواند امنیت اسرائیل را تهدید کند. این سلاح، دفاعی است.
وی افزود: روسیه به همراه شرکای خود در سازمان ملل متحد درباره  ایران کار می کند. تحویل دادن سامانه موشکی اس 300 به ایران اقدام بازدارنده در خاورمیانه به ویژه به دنبال حوادث یمن است.
رئیس جمهوری روسیه افزود: شرکت کنندگان در مذاکرات هسته ای به توافق نهایی نزدیک شده اند و جز هماهنگی برخی جزئیات فنی چیزی در مقابل آنها باقی نمانده است. باید ایران را به در پیش گرفتن چنین شیوه ای تشویق کرد.
پوتین توضیح داد: دادن این سامانه موشکی به ایران به معنی لغو تحریم ها علیه تهران نیست زیرا این سامانه موشکی شامل تحریم های سازمان ملل متحد نبود و روسیه در اقدامی یکجانبه، از ارائه این سامانه موشکی به ایران خودداری کرده بود.

سامانه های موشکی ضدهوایی روسی "اس 300"
پوتین: اس 300، پاداش ایران است

وی افزود: روسیه به دلیل تعلیق قرارداد فروش اس 300 به ایران با ضرر مالی روبه رو می شد. ارزش ساخت این سامانه موشکی 900 میلیون دلار بود اما سازندگان هیچ پولی دریافت نکرده بودند. برخی طرف ها خواستار خرید این سامانه موشکی شده بودند اما در نهایت هیچ کس آنها را نخرید.وی افزود:  هم اکنون و پس از پیشرفت در مسیر هسته ای ایران که اقدام مثبتی است هیچ دلیلی برای ادامه ممنوعیت صادرات اس 300 به ایران وجود ندارد.
باراک اوباما:
من تنها یک نظارت عمومی بر این موضوع دارم و آن به اینگونه است که تحریم ها چگونه کاهش یابند و اگر نقض توافق باشد چگونه آنها دوباره بازگردند و راه ها و روش های گوناگونی برای اجرای این موضوع وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توافق نهایی با ایران، معاهده رسمی نخواهد بود / این توافق نیازی به تصویب کنگره نخواهد داشت / از اینکه روسیه تا امروز برای فروش S300 به ایران صبر کرده بود، شگفت زده ام

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مهمترین نگرانی درباره توافق ایران آن است که اگر این کشور از توافق هسته ای پیروی نکند، آمریکا لازم نیست برای از سر گرفتن تحریم ها به آب و آتش بزند.به گزارش «انتخاب»، اوباما در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در واشینگتن گفت: پیش نویس لایحه کنگره را مانعی در برابر مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور نمی دانم. وی این لایحه را که به کنگره اجازه خواهد داد هرگونه توافق با ایران را بررسی کند «مصالحه قابل قبول» توصیف کرد که قصد دارد آن را امضا کند.
اوباما در بخش دیگری گفت: من تنها یک نظارت عمومی بر این موضوع دارم و آن به اینگونه است که تحریم ها چگونه کاهش یابند و اگر نقض توافق باشد چگونه آنها دوباره بازگردند و راه ها و روش های گوناگونی برای اجرای این موضوع وجود دارد.وی افزود: بخشی از این موضوع به اقدامات جان کری،بخشی از آن به اقدامات ایرانی ها و بخشی از آن به گروه پنج به علاوه یک بازمی گردد و آنها باید روشها و فرمول هایی را پیدا که نگرانی های عمده ما را رفع و چیزی را عرضه کنند که قابل پذیرش تر باشد.رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: نگرانی عمده من در اینجا این است که مطمئن باشیم که اگر ایران به تعهدات خود بر اساس توافق پایبند نباشد تحریمها را از دوباره وضع کنیم.این مهمترین نگرانی من است و به نظرم این هدف و احتمال وضع دوباره تحریم های شدید در صورت نقض توافق، می تواند تحقق یابد.ما به مذاکراتی خلاقانه نیازمندیم و معتقدم که جان کری و دیگران موفق خواهند بود و من از حمایت نخست وزیر رنتسی در این رابطه تشکر می کنم.اوباما گفت: توافق نهایی هسته ای با ایران، معاهده رسمی نخواهد بود، بلکه توافق نامه ای سیاسی است و نیازی به تصویب کنگره نخواهد داشت.وی تاکید کرد: تفسیر او از قوانین این است که روسای جمهوری نیازی به کسب مجوز از کنگره برای امضای توافق نامه های سیاسی با دیگر کشورها ندارند.
باراک اوباما در مورد لغو ممنوعیت فروش موشک های اس ۳۰۰ به ایران هم گفت «شگفت زده امکه روسیه تا این مدت هم برای لغو این ممنوعیت، صبر کرده بود.»
ابوبکر البغدادی بازوی عملیاتی خود را از دست داد؛
استاندار صلاح الدین اعلام کرد : عزت ابراهیم الدوری معاون صدام در کوههای حمرین کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عزت ابراهیم الدوری معاون صدام کشته شد

استاندار صلاح الدین اعلام کرد : عزت ابراهیم الدوری معاون صدام در کوههای حمرین کشته شد.به گزارش «انتخاب»، رائد الجبوری گفت : عزت ابراهیم الدوری در کمین نیروهای امنیتی در منطقه حمرین و در نزدیکی چاههای نفتی علاس کشته شد.پایگاه عراقی سومریه نیوز امروز جمعه به نقل از الجبوری نوشت : نیروهای ارتش با اجرای عملیاتی ضربتی در منطقه حمرین توانستند عزت الدوری را به هلاکت برسانند.تلویزیون عراق نیز به نقل از الجبوری گزارش داد : درگیری ارتش و نیروهای مردمی با تروریست ها در منطقه حمرین به کشته شدن عزت الدوری منجر شد.«عزت الدوری» از فرماندهان اصلی حزب بعث به شمار می رود که فرماندهی تکفیری های داعش در عراق را نیز بر عهده دارد و بازوی اصلی عملیاتی داعش محسوب می شود
اعتراض شدید سردار دهقان به وزیر دفاع پاکستان
جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۹
مرجع : اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع
وزیر دفاع با اعلام اعتراض شدید و ناخرسندی خود از برخورد نکردن جدی دولت پاکستان با اقدامات تروریستی، اقدام عاجل و همه‌جانبه دولت و نیروهای مسلح پاکستان را برای مهار و مقابله با گروه‌های تروریستی خواستار شد.
اعتراض شدید سردار دهقان به وزیر دفاع پاکستان
به گزارش افکارنیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی بین‌المللی مسکو با خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.               
سردار دهقان روز جمعه در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف، بر گسترش مناسبات و همکاری‌های دفاعی در جهت تقویت صلح و ثبات پایدار در منطقه تاکید کرد.
وزیر دفاع کشورمان با اعلام اعتراض شدید و ناخرسندی خود از برخورد نکردن جدی دولت پاکستان با اقدامات تروریستی که از ناحیه مرزهای این کشور متوجه شهروندان جمهوری اسلامی ایران است، اقدام عاجل و همه‌جانبه دولت و نیروهای مسلح پاکستان را برای مهار و مقابله با گروه‌های تروریستی خواستار شد.
سردار دهقان از مصوبه پارلمان پاکستان مبنی بر مشارکت نکردن در تجاوز نظامی به مردم یمن تمجید و آن را اقدامی مهم برای کمک به حل مسئله یمن و پایان دادن به تجاوز عربستان به این کشور دانست.
وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار، حفظ و تقویت امنیت مرزهای دو کشور را بسیار مهم دانست و گفت: ما همه توان خود را برای تامین امنیت پایدار و انهدام گروه‌های تروریستی به کار خواهیم گرفت.
خواجه آصف با تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و گسترش ثبات در منطقه بر تقویت و گسترش مناسبات دفاعی میان ایران و پاکستان تاکید کرد.سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهارمین کنفرانس امنیتی بین‌المللی مسکو به پایتخت روسیه سفر کرده است.
 خبرگزاری صدا و سیما  - به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز جمعه اعلام کرد ایران در 10 سال آینده به 400 تا 500 فروند هواپیما نیاز خواهد داشت. این نوسازی ضروری است اما تا زمان توافق جامع درباره پرونده هسته ای ایران به حالت تعلیق در آمده است.
صنعت حمل و نقل هوایی ایران تحت تاثیر تحریم آمریکا قرار گرفته که شرکت های غربی را از فروش هواپیما و قطعات آن به شرکت های ایرانی منع کرده است. این تحریم بخشی از ناوگان هوایی ایران را زمین گیر کرده است. بخشی از این تحریم بر اساس توافقنامه موقت درباره پرونده هسته ای ایران لغو شد. این توافقنامه که نوامبر 2013 بین ایران و قدرت های بزرگ امضا شد، قطعات و تعمیرات مرتبط با ایمنی را شامل می شود اما فروش هواپیما همچنان ممنوع است.
ایران و گروه پنج به اضافه یک ( چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان ) قرار است تا پایان ماه ژوئن به توافق نهایی برسند که ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای تهران را در ازای لغو تحریم های بین المللی اعمال شده بعد از 2006 تضمین خواهد کرد. خبرگزاری رسمی ایرنا به نقل از علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران گزارش داد: « ما در 10 سال آینده به 400 تا 500 فروند هواپیما نیاز خواهیم داشت .»
وی اعلام کرد ناوگان هوایی ایران اکنون از 140 هواپیمای در حال فعالیت تشکیل شده که « بر اساس معیارهای بین المللی مربوط به شاخص جمعیت و مساحت کشور بسیار پایین است .» جهانگیریان خاطر نشان کرد بعد از امضای توافقنامه موقت در سال 2013 بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی « مذاکراتی را با شرکت ها و سازمان های هوایی برای ارزیابی بازار حمل و نقل انجام داده اند .» وی گفت: «‌این شرکت ها بر عزم خود را برای گسترش فعالت خود در صورت تغییر اوضاع تاکید کرده اند .» امریکا از نوامبر 2013 به بوئینگ و جنرال الکتریک که به ویژه رئاکتور تولید می کند اجازه داده است به ایران قطعات هواپیما بفروشند که این امر زمینه را برای افزوده شدن حدود 10 هواپیما به ناوگان ایران فراهم کرده است. ایران برای دور زدن تحریم ها ساخت هواپیمای روس و اوکراینی به ویژه آنتونوف 140 را برای پروازهای داخلی در دستور کار داشته است. تهران همچنین در سال های اخیر هواپیماهای کار کرده به ویژه از ایرباس خریده یا اجاره کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد