سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل اقتصادی

دستاوردهای اقتصادی خوزستان در سال 93 چه بود؟

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه می توان مهم ترین دستاوردهای اقتصادی استان را در روند تحقق شاخص های کلان اقتصادی استان جستجو کرد، گفت:به عنوان مثال وقتی نرخ تورم استان در مقایسه با نرخ تورم کشور کاهش داشته است یعنی در استان در بحث تنظیم بازار موفق بوده ایم.

 

امید حاجتی در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)منطقه خوزستان، اظهار کرد:همچنین وقتی توانستیم با وجود مشکلات و محدودیت ها، صادرات غیر نفتی استان را در 11ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی حدود 70درصد افزایش دهیم، یعنی مجموعه اقدامات انجام گرفته در برنامه توسعه صادرات غیر نفتی، بسیار خوب بوده است. وی افزود:علاوه بر این ها همچنین توانستیم روند نرخ بیکاری در استان را نزولی کنیم یعنی با اقدامات صورت گرفته توانستیم یکی از مشکلات اصلی استان را مهار کنیم و در جهت کاهش آن گام های موثری برداریم.

 حاجتی بیان کرد:در سال جاری برنامه توسعه اقتصادی خوزستان نیز تدوین شد و درقالب این برنامه که سال آینده اجرا می شود، برای هر شهرستان به صورت مشخص و براساس مزیت های نسبی آن برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم نقشه راهی برای استان در جهت بهبود وضعیت اقتصادی ترسیم کنیم. 

وی درباره وضعیت بودجه سال 94گفت:این بودجه هنوز ابلاغ نشده و اکنون به شورای نگهبان ارجاع یافته و ممکن است اصلاحاتی هم داشته باشد. 

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان اظهارکرد:مدت ها است که در زمینه نحوه بودجه ریزی در استان ها، از استان های مربوطه پیشنهاد یا نظری گرفته نمی شود و تخصیص بودجه براساس سوابقی که وجود داشته است، انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد