سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی ایران و خاورمیانه

وزیر خارجه کشورمان گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید بین دستیابی به توافق هسته‌ای با تهران یا ادامه تحریم‌ها یکی را انتخاب کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه کشورمان گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید بین دستیابی به توافق هسته‌ای با تهران یا ادامه تحریم‌ها یکی را انتخاب کنند.

به گزارش «انتخاب»، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه گفت: اگر غرب واقعا به دنبال دستیابی به توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران است، نیازی به ادامه تحریم‌ها نیست.

وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد: مشکل جدی بر سر راه توافق فشار بیش از اندازه افرادی است که ایجاد هراس کرده و سعی می‌کنند در مسیر مذاکرات موانعی ایجاد کنند.

ظریف با اشاره به دور آخر مذاکرات بین ایران و کشورهای 5+1 گفت: طرف‌های مذاکره کننده در این دور از گفتگوها به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافتند.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم وجود اختلاف بین طرف‌های مذاکره کننده «تا توافق نهایی فاصله‌ای نداریم.»

بنا بر گزارش پرس تی وی، ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خطوط قرمز ایران چیست، اعلام کرد: ما اعمال فشار و ضایع شدن حقوق مردم خود را نمی‌پذیریم و چیزی بیشتر از حق قانونی خود که همان پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته‌ای و رفع فشارهای بین المللی علیه ایران است، نمی‌خواهیم.

«مرد دروغ» و آینده عدم توافق: «عکس واقعی» به جای «نقاشی کارتونی» در سخنرانی بعدی نتانیاهو

اگر توافق طرفینی وجود نداشته باشد و آنچه از جامعه جهانی به ایران می رسد، تحریم و انزوا باشد، طبیعتاً تعهد جاری ، نمی تواند به طور یک طرفه، پابرجا بماند، خاصه آن در داخل ایران، گروه های متنفذی هستند که نه تنها انرژی هسته ای، که سلاح هسته ای را نیز حق مسلم ایران می دانند. عدم توافق، منجر به تقویت این جریان می شود و در چنان فرضی، پیس بینی بعدی نتانیاهو درباره دستیابی قریب الوقوع ایران به سلاح هسته ای، درست از آب در خواهد آمد.

عصرایران - نتانیاهو با حمایت لابی صهیونیست های آمریکا، سرانجام توانست مجوز حضور در کنگره آمریکا را به دست آورد و در شرایطی که بیش از 50 نماینده دمکرات سخنرانی وی را تحریم کرده بودند و کاخ سفید نیز اعلام کرده بود اوباما او را به حضور نخواهد پذیرفت، در کنگره سخنرانی کرد.
محور حرف های او این بود: 1+5 با ایران توافق نکند، هر توافقی با ایران بد است و منجر به تقویت برنامه اتمی ایران می شود.(+)

«مرد دروغ» و آینده عدم توافق: «عکس واقعی» به جای «نقاشی کارتونی» در سخنرانی بعدی نتانیاهو
سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا در شرایطی انجام شد که هر 7 کشور درگیر مذاکرات (ایران+1+5) از قریب الوقوع بودن توافق خبر می دهند: هیچگاه توافق این قدر نزدیک نبوده است.
البته در عالم سیاست هر چیزی ممکن است و امکان عدم توافق نیز به عنوان یک گزینه جدی مطرح است ولی بوی توافق، مشام صهیونیست ها را به شدت آزار می دهد.
از این روست که قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی دنیا سفر اخیر نتانیاهو را دست و پا زدن برای از بین بردن تمام تلاش های یک و نیم سال اخیر 7 کشور می دانند.
با این حال ، حنای نتانیاهو ، هر چند هنوز برای تندروهای جمهوریخواه در آمریکا خوش رنگ است اما برای اکثر سیاستمداران ایالات متحده و سایر کشورها ، رنگی ندارد چه آن که او از دهه 90 میلادی در قرن گذشته ، مدام می گوید که دستیابی ایران به بمب اتمی ، قریب الوقوع است و هر بار که تاریخ می دهد، دروغی تازه در کارنامه اش ثبت می شود ؛ چند مورد از حرف های نتانیاهو را مرور می کنیم:

سال 1992: ایران بین سال های 1995 تا 1997 بمب اتمی می سازد.

سال 1995: ایران بین سال های 1998 تا 2000 بمب اتمی می سازد.

سال 2009: ایران تا سال 2011 بمب اتمی می‌سازد.

سال 2012 : ایران همین امسال بمب اتمی می سازد.

سال 2012 (چند ماه بعد) : ایران سال آینده بمب اتمی می سازد.

«مرد دروغ» و آینده عدم توافق: «عکس واقعی» به جای «نقاشی کارتونی» در سخنرانی بعدی نتانیاهو
اینک "مرد دروغ" بعد از قریب به ربع قرن دروغگویی درباره "بمب اتمی ایران"، به کنگره آمریکا رفته و ایالات متحده را از توافق با ایران برحذر داشته و گفته است:  "توافق هسته ای زمینه ساز کسب سلاح هسته ای توسط ایران می شود."
 و جالب این که جمهوری خواهان نیز که گویا حافظه تاریخی ندارند، در برابر "مرد دروغ" ایستاده و تشویق اش کرده اند!
 نتانیاهو در این سخنرانی، توافق احتمالی ایران و 1+5 - هر چه باشد - را "توافق بد" نامیده و گفته است: جایگزین توافق بد ، جنگ نیست، بلکه توافق خوب است.
و البته توافق خوب هم از نظر نتانیاهو این است که ایران از برنامه هسته ای و سیاست منطقه ای خود دست بردارد و در مقابل ، همچنان تحت تحریم باقی بماند(!)
مزید اطلاع نتانیاهو و جمهوری خواهان تندرو باید گفت که جایگزین توافق ایران و 1+5 ، توافق خوب نیست بلکه آغاز یک رقابت سهمگین اتمی در منطقه است که اتفاقاً در این رقابت،دست برتر با ایران است که توانسته دانش و برنامه هسته ای را بومی کند.
عدم توافق ، منجر به ادامه تحریم های ایران می شود؛ این برای دولت و مردم ایران، بی گمان یک خسارت بزرگ است و رنج های ایرانیان را تشدید خواهد کرد. اما از رنج بردن ایرانیان، نتانیاهو سودی نخواهد برد چرا که در شرایط تحریم، انگیزه های حکومت ایران برای تقویت برنامه هسته ای تقویت می شود. در چنان وضعیتی، هیچ کدام از تعهدات کنونی ایران در خصوص برنامه اتمی اش، ضمانت اجرا نخواهد داشت چرا که هر کشوری که در معرض تهدید و تحریم باشد، همه ابزارهای لازم برای دفاع از خود را تمهید می کند.
آمریکایی ها که در صنعت هسته ای، سرآمد جهانیان هستند نیک می دانند که ساخت بمب اتمی ، کار پیچیده ای نیست به طوری که حتی کشورهای توسعه نیافته ای مانند کره شمالی و پاکستان نیز توانسته اند بمب اتمی بسازند چه رسد به ایران که زیرساخت های این کار را به طور صد در صد کامل در اختیار دارد ولی چون متعهد به توافقات طرفینی است، به عنوان عضو مسؤول جامعه بین الملل، از تولید بمب اتمی اجتناب می کند.

«مرد دروغ» و آینده عدم توافق: «عکس واقعی» به جای «نقاشی کارتونی» در سخنرانی بعدی نتانیاهو
ولی اگر توافق طرفینی وجود نداشته باشد و آنچه از جامعه جهانی به ایران می رسد، تحریم و انزوا باشد، طبیعتاً تعهد جاری ، نمی تواند به طور یک طرفه، پابرجا بماند، خاصه آن در داخل ایران، گروه های متنفذی هستند که نه تنها انرژی هسته ای، که سلاح هسته ای را نیز حق مسلم ایران می دانند. عدم توافق، منجر به تقویت این جریان می شود و در چنان فرضی، پیس بینی بعدی نتانیاهو درباره دستیابی قریب الوقوع ایران به سلاح هسته ای، درست از آب در خواهد آمد.اگر توافق نشود، نتانیاهو حتماً خوشحال خواهد شد اما این خوشحالی او دیری نخواهد زیرا در صورت، در سخنرانی بعدی اش در کنگره، نه درباره توافق خوب یا بد که درباره تعداد و قدرت بمب های اتمی ایران تحت تحریم سخن خواهد گفت. آنگاه  او  دیگر نیازی به نقاشی کارتونی از بمب ندارد بلکه شاید تصاویر واقعی از آزمایش های هسته ای ایران را به اعضای کنگره نشان دهد و از آنها بخواهد برای جلوگیری از حمله اتمی به اسرائیل تمام تلاش خود را بکنند.
این است جایگزین توافق ایران و 1+5: «تحریم و رنج برای مردم ایران و بمب اتمی علیه اسرائیل.»
و این به نفع هیچ کس نیست.
فرمانده ارتش آمریکا درباره حضور قاسم سلیمانی در عملیات تکریت گفت: شخصا عکس او را ( در عملیات تکریت) دیدم. سرویس های اطلاعاتی ما هم اکنون در حال تحقیق درباره این موضوع هستند که آیا او در این منطقه حضور دارد یا خیر.
 فرمانده ارتش آمریکا گفت نقش ایران در عملیات ضدداعش در تکریت عراق می تواند مثبت باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  ژنرال "مارتین دیمبسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت که عملیات برای پس گرفتن شهر تکریت از داعش نشان دهنده حضور واضح تر ایران در عراق از سال 2004 تاکنون است.

وی افزود: نقش ایران و گروه های شبه نظامی شیعه در عملیات تکریت می تواند مثبت باشد البته اگر  منجر به بحران های مذهبی با سنی ها نشود.

در حال حاضر  ارتش و گروه های داوطلب شیعه در عراق در حال اجرای عملیات بزرگی برای پس گرفتن شهر تکریت از داعش هستند.
برخی رسانه ها با انتشار تصاویری از حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در عملیات تکریت خبر داده اند.

ارتش آمریکا: نقش ایران در جنگ با داعش می تواند مثبت باشد
ژنرال دیمبسی در پاسخ به سؤالی درباره خبرهای منتشر شده در زمینه حضور قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه ایران) در استان صلاح الدین عراق (عملیات تکریت) گفت: شخصا عکس او را (در عملیات تکریت) دیدم. سرویس های اطلاعاتی ما هم اکنون در حال تحقیق درباره این موضوع هستند که آیا او در این منطقه حضور دارد یا خیر.

عالی ترین مقام نظامی آمریکا ادامه داد: به صراحت می گویم اگر (مشارکت ایران در عملیات تکریت) منجر به بحران های مذهبی در این شهر سنی شود مشکل ساز خواهد بود.

دیمبسی گفت که یک سوم نیروهای شرکت کننده در عملیات تکریت از واحد پنجم ارتش عراق و دو سوم باقی مانده از نیروهای داوطلب هستند. نیروهای داوطلب گروه های شیعه مورد حمایت ایران هستند.

وی افزود: اگر این نیروها به شیوه پاکیزه ای فعالیت کنند یعنی شهر را به اهالی آن تحویل دهند در این صورت این موضوع تاثیر مثبتی بر حمله خواهد داشت.

ژنرال "لوید اوستن" فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق نیز گفت که آمریکا به دنبال تماس و ارتباط یا هماهنگی با ایرانی ها در عراق نیست.

اوستن که در نشست یکی از کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا سخن می گفت ادامه داد: ما همیشه به دقت نمی دانیم آنها (ایرانی ها در عراق ) چه می کنند اما حمله به تکریت برای ما غافلگیرانه نیست.

وی افزود: عملیات تکریت پس از کمک های تهران به بغداد در سازماندهی نیروهای دواطلب شیعه در شرق عراق، یک پیشرفت منطقی به شمار می رود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد