سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل ورزشی

تیم‌های خوزستانی چقدر شانس صعود به لیگ برتر فوتبال را دارند؟
ورزشی  10:40:59 1393/12/13

9312-11681-5 کد خبر

یک کارشناس فوتبال به ارزیابی عملکرد سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ دسته یک کشور تا هفته شانزدهم این رقابت‌ها پرداخت.

 

عبدالرضا شاه‌غریب در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خورستان، در ارزیابی از سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ دسته یک کشور، ابتدا درخصوص تیم فوتبال فولادنوین خوزستان اظهارکرد: این تیم بر اساس افق و چشم​اندازی که باشگاه تعیین کرده بود، مسیر را به خوبی طی کرده است. فولادنوین قابلیت‌های فنی خود ر ا نشان داده و نگاهی که باشگاه فولاد به این تیم داشت، محقق شده است. علاوه بر این فولادنوین بازیکنان خوبی را آماده کرده و بازیکن​سازی خوبی انجام داده است. فولادی​ها همیشه یک چرخه تولید بازیکن داشته​اند و امیدوارم همین روند در آینده نیز ادامه پیدا کند تا فولاد خوزستان و فولادنوین را در جایگاه​های خوبی در زمینه بازیکن‌سازی ببینیم.

 

فولاد نوین ساختار منسجمی دارد

 

وی برنامه​ریزی و ایجاد اهداف و استراتژی کوتاه​مدت و درازمدت را از عوامل موفقیت فولادنوین برشمرد و تصریح کرد: این روند کمک کرده است که فولادنوین شرایط را به خوبی طی کند و به اهدافی که در نظر دارد، برسد. امیدواریم این روند خوبی که از فولادنوین می​بینیم، ثابت باشد. به اعتقاد من چون فولاد یک ساختار منسجم، آکادمیک و پایه​ای دارد، روند رو به رشدش حتما در ادامه هم حفظ خواهد شد. البته این مساله به شرط آن است که تغییر و تحولاتی در این باشگاه به وجود نیاید و با مدیریت و کادر فنی ثابت، اهداف خود را دنبال کند.

ساختار دفاعی‌ فولادنوین باید منسجم‌تر شود

این کارشناس فوتبال درباره نقاط قوت و ضعف فولادنوین گفت: این تیم هم جوان است و هم ماهیت بومی​سازی دارد و هم این‌که عملکرد تاکتیکی و تکنیکی آن بسیار خوب است. مخصوصا در بخش هماهنگی و سازماندهی بازیکنان تیم بسیار خوب کار می​کند و این موضوع یکی از عوامل موفقیت فولادی​ها بوده است اما یکی از نقاط ضعفی که من در فولادنوین می​بینم بیشتر اصول دفاعی این تیم است؛ آن​ها باید تمرکز بیشتری روی ساختار دفاعی​شان داشته باشند. به هر حال تیمی که همه را جذب بازی‌اش می​کند باید ساختار دفاعی​اش را انسجام ببخشد.

استقلال​اهواز در ساختار باشگاهی بسیار ضعیف عمل می​کند

 

وی در ادامه در ارزیابی از عملکرد استقلال اهواز تا پایان هفته شانزدهم لیگ یک، عنوان کرد: استقلال در حال حاضر در مکان ششم جدول است و فکر می​کنم ما نباید انتظار بیشتری از این تیم داشته باشیم. این وضعیتی که در باشگاه حاکم است چندان مناسب نیست و می‌شود گفت باشگاهی متلاطم است و در هر فصل فراز و نشیب​های زیادی دارد. آن​ها یک ساختار منسجم مثل فولاد ندارند. سالیان سال است که استقلال اهواز تلاش می​کند به لیگ برتر بیاید اما این اتفاق رخ نمی​دهد که یکی از دلایل مهم آن و این‌که استقلال نمی​تواند به اهدافش برسد، این است که در ساختار باشگاهی​اش، ضعیف عمل می​کند و این مساله روی شرایط روحی روانی بازیکنان و حتی کادر فنی هم تاثیر منفی می​گذارد.

 

وی ادامه داد: مسایل مدیریتی تیم بسیار موثر است و می​تواند روی نتایج تیم تاثیرگذار باشد. یکی از دلایلی که این تیم فراز و نشیب دارد و در یک زمان نتیجه می​گیرد و در زمان دیگر نه، به خاطر احساسی بازی کردن است که از فوتبال حال حاضر روز دنیا، به دور است. استقلال باید یک برنامه​ریزی خوب هم برای رسیدن به اهدافش داشته باشد. داریوش یزدی یک مربی خوب و با دانش بود که می​توانست به استقلال کمک بیشتری کند. این را هم باید گفت که همه چیز در مستطیل سبز رقم نمی​خورد و بحث مدیریتی می​تواند تاثیرات زیادی روی روند نتیجه​گیری تیم داشته باشد تا از نظر روحی روانی و شرایط مالی، تیم به یک ایده​آل برسد. به هر حال هر تیمی که می​خواهد موفق شود نیاز به انگیزه دارد. طبیعتا مدیریت باید به تیم کمک کند تا فشار روی بازیکنان کاهش پیدا کند و در نهایت تیم به موفقیت برسد.

 

به صعود استقلال اهواز به لیگ برتر خوشبین نیستم

 این پیشکسوت فوتبال خوزستان اضافه کرد: به هر حال من فکر می​کنم برای کادر فنی باید همه شرایط فراهم باشد و همچنین به مربی فرصت لازم را داد تا به موفقیت برسد. همه تیم باید با هم هماهنگ​ باشند و تمرکز روی تیم بیشتر شود که البته این عوامل به مدیریت برمی​گردد. من به صعود استقلال به لیگ برتر خوش​بین نیستم؛ چرا که باید واقعیت​ها را هم در نظر گرفت. به هر حال تمام عواملی که باعث می​شود یک تیم به لیگ برتر صعود کند در این تیم وجود ندارد. به هر حال برای صعود یک تیم همه باید فعل خواستن را صرف کنند و یک همدلی و هم‌سویی بین مسوولان به وجود بیاید تا تیم بتواند به لیگ برتر صعود کند که این عوامل در استقلال اهواز وجود ندارد. مسوولان استانی باید توجه ویژه​ای به تیم​ استقلال و دیگر تیم‌های استان داشته باشند. در استقلال هم اگر واقعا فعل خواستن صرف شود و همه دست به دست هم دهند، احتمال این وجود دارد که آن‌ها به هدف​شان برسند. امیدوارم که استقلال اهواز با توجه به این‌که علاقه‌مندان زیادی در استان خوزستان دارد، بتواند موفق عمل کند و نتیجه قابل قبولی بگیرد؛ رسیدن به این اهداف دور از دسترس نیست اما اگر بخواهیم واقعیت​ها را در نظر بگیریم، من شانس کمی برای صعود این تیم در این فصل قائل هستم.

نفت آبادان از نظر فنی نسبت به سال گذشته بهتر شده است

 

وی در ادامه این گفت‌وگو به ارزیابی از تیم نفت آبادان پرداخت و گفت: این تیم نسبت به سال گذشته بازی​های قابل قبولی را انجام داده و فعل خواستن برای این تیم صرف شده است. آن​ها هزینه​های خوبی برای تیم و همچنین کادر فنی خود صرف کرده‌اند و همه تلاش​شان را برای صعود به لیگ برتر کرده​اند. فکر می​کنم از نظر فنی نسبت به سال گذشته تیم بسیار بهتر شده است اما  مساله مهمی که وجود دارد این است که نفتی​ها باید از پتانسیل​ها و نفرات بومی و بازیکنان جوان‌شان در تیم استفاده کنند تا به موفقیت برسند.

 

 نوع فوتبال نفت آبادان منسوخ شده است

شاه​غریب با اشاره به نتیجه​گرا بودن تیم نفت آبادان، بیان کرد: نفتی​ها خوب بازی می​کنند و بازی​های‌شان را پیروز از زمین خارج می‌شوند اما نوع فوتبال‌شان دیگر منسوخ شده است و آن‌ها باید به یک فرم تاکتیکی خوب برسند. با این وجود اما می​گویم که فوتبال نفت نسبت به سال گذشته بهتر شده و امتیازات بهتری را جمع​آوری کرده است. نفت آبادان در بخش تهاجمی خیلی خوب کار می​کند و فکر می​کنم نقطه ضعف این تیم در ساختار دفاعی​اش است؛ چرا که به راحتی آسیب​پذیر می​باشد و البته همه ​چیز، مسایل فنی هم نیست. فوتبال خوزستان سرمایه​های بسیار خوبی در بخش بازیکن‌ دارد و کادر فنی می​تواند از بازیکنان جوان و بومی استفاده کند و شاید در این تیم بازیکنانی هم باشند که در حد و اندازه​های این تیم نباشند. در پایان باید بگویم که تیم​های استان با یک برنامه​ریزی خوب می​توانند به موفقیت برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد