سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

رییس فدراسیون ورزش​های جانبازان و معلولان گفت: ظرفیت​های خوبی در این استان وجود دارد که می​توان از آن‌ها در بخش کادر فنی، داوری و مدیریتی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، محمود خسروی‌وفا در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان که امروز (سه​شنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت نفت تنها وزارتخانه​ای است که در طول سال چند دوره مسابقات جانبازان و معلولان را برگزار می​کند و این بیشترین ظرفیتی است که یک اداره دولتی نسبت به ورزش جانبازان و معلولان دارد.

وی با اشاره به انتخاب شیروانی به عنوان رییس جدید هیات استان، گفت: یکی دیگر از کاندیداهای این مجمع شیرالی بود که به نظرم او می​تواند کمک خوبی به رییس جدید هیات داشته باشد و انتظار من این است که از ظرفیت شیرالی استفاده شود.

رییس فدراسیون ورزش​های جانبازان و معلولان خاطرنشان‌کرد: خوزستان بهترین ورزشکاران را در مسابقات آسیایی و پاراالمپیک داشته است و در این مجمع شیروانی رییس جدید هیات تاکید بسیاری روی مسابقات پاراالمپیک داشت که باید بگویم فکر می​کنم ظرفیت این استان روی ورزش غیر از پاراالمپیک نیز وسیع است که متاسفانه روی آن کار نشده است.

وی افزود: تا آن‌جا که به یاد دارم در هر پاراالمپیکی که بوده است، نمایندگانی از استان خوزستان نیز حضور داشته‌اند که عموما هم مدال​آور بوده​اند. به هر حال بخش اصلی مدال​آوری ما در پاراالمپیک، شامل خوزستان می‌شود. ورزشکار برای این‌که در مسابقات پاراالمپیک حضور پیدا کند، شاید باید حداقل سه سال تلاش کند تا سهمیه آن را به دست آورد و اکنون معلوم نیست که کدام ورزشکار برای پاراالمپیک ریو انتخاب می​شود.

خسروی‌وفا گفت: با رایی که شیروانی در این مجمع به دست آورد، مسوولیت او سنگین​تر شد، چرا که او با کسب اتفاق آرا، انتخاب شد. من هم شیروانی را می​شناسم و او چهره آشنایی برای جانبازان و معلولان در کشور است و فدراسیون نیز به خوبی او را می​شناسد و او هم بافت فدراسیون را می​شناسد. باید به شیروانی کمک کرد و اگر او موفق شود این یعنی یقینا این مجمع در این موفقیت نقش داشته است و اگر به این صورت نشود یعنی مجمع نقش نداشته است.

وی بیان کرد: این استان ظرفیت​های بالقوه​ای دارد و از نظر ژنتیکی عموما ورزش در این استان، در هر رشته​ای خیلی خوب است و زیرساخت‌ها نیز نسبت به گذشته بسیار خوب شده است. اکنون ورزش جانبازان و معلولان این استان شرایط بسیار خوبی دارد. به هر حال با توجه به این‌که بنیاد شهید و بهزیستی ظرفیت​هایی را به وجود آورده است، این موضوع باعث می​شود ورزش جانبازان و معلولان روز به روز بهبود یابد.

رییس فدراسیون ورزش​های جانبازان و معلولان در ادامه با بیان این‌که عموما ورزش بانوان خوزستان خوب است و ما در کاروان پاراآسیایی​مان دو بانوی دو مداله طلا داشتیم که یکی از آن‌ها ورزشکار این استان بود، گفت: ظرفیت​های خوبی در این استان وجود دارد که می​توان از آن‌ها در بخش کادر فنی، داوری و مدیریتی استفاده کرد. ما سال‌های گذشته در رشته​هایی مانند بسکتبال و دو و میدانی از مدیران و مربیان خوزستانی در تیم​های ملی استفاده کرده​ایم. البته اکنون دیگر مانند گذشته نیست و اگر مربیان ما از دانش برخوردار نباشند، یقینا خیلی سریع خط خواهند خورد.

وی با اشاره به همسان​سازی جوایز ورزشکاران و کادر فنی تیم​های پاراالمپیکی و المپیکی گفت: اکنون رقابت خیلی زیاد شده است و زمانی ما باید برای جوایز ورزشکاران می​دویدیم ولی اکنون جوایز پاراالمپیکی​ها و المپیکی​ها یکسان شده است و این افتخار بزرگی است و ما افتخار می​کنیم که امروز ورزش معلولان در کشور تا حدی رشد پیدا کرده است که جوایز آن با المپیکی‌ها یکسان است و هیچ فرقی ندارد.

خسروی‌وفا افزود: البته این جوایز نیز برای ورزش کشور سم شده است و اگر این جوایز مدیریت نشود، می​تواند برای جامعه ورزش مشکل​ساز باشد. البته از طرفی هم برای معلولان خوب شد، چرا که به کارگیری معلولان در بحث شغل، کار سختی بود اما اکنون این موضوع می​تواند بخشی از آن خلا را پر کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری 24 مهر در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی پاراالمپیک، گفت: خوشحالیم که با دستور رییس‌جمهور 24 مهرماه در تقویم سال 94 به عنوان روز ملی پاراالمپیک اعلام شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان خاطرنشان‌کرد: امیدوارم از ظرفیت​هایی که در استان به ویژه در بخش خصوصی است، استفاده شود و با توجه به ظرفیت​هایی که مدیرکل ورزش خوزستان دارد، یقینا می​تواند کمک کند و ما هم وظیفه داریم تا آن‌جا که جزو وظایف‌مان است، کمک کنیم تا هیات استان درخشش داشته باشد. ما دست قدیمی​ها را می​بوسیم و باید بگویم امروز شاهد برگزاری یک مجمع بی​دردسر و بی​دغدغه بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید همه دست به دست هم داده تا عقب​ماندگی‌های هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان جبران شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرامرز کیانی​زاده در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان که امروز (سه​شنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با تبریک به مهرداد شیروانی رییس جدید این هیات اظهار کرد: امیدوارم شیروانی با توجه به تجاربی که دارد و حمایت​هایی که از سوی اعضای این مجمع از او صورت می​گیرد، طی چهار سال آینده در کارش موفق باشد. جا دارد از عاقلی و شیرالی که دیگر کاندیدای این مجمع بودند نیز تشکر کنم.

وی بیان کرد: شیروانی سوابق خیلی خوبی دارد و در 10، 15 سال گذشته نیز دبیر این هیات بوده است، ضمن این‌که او 8، 9 سال هم رییس هیات ورزش‌های کم​بینایان و نابینایان خوزستان بود که خوب کار کرد و این هیات را در حد هیات جانبازان و معلولان استان مطرح کرد. در زمان مدیریت او در هیات کم​بینایان و نابینایان استان ورزشکاران این هیات در رقابت​های پاراآسیایی مدال​های خوبی کسب کردند و قطعا این شناخت باعث شد که اعضای این مجمع به او رای دهند. اعضای مجمع نیز باید به شیروانی کمک کنند و حمایت آن‌ها بسیار مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در هیات جانبازان و معلولان با توجه به شناختی که داریم می​دانیم که این هیات از وحدت و همدلی برخوردار است ولی باید ثبات مدیریتی هم باشد تا کارها پیش برود و به هر حال کار شیروانی سخت است.  وی بیان کرد: در 20، 30 سال گدشته خوزستان همیشه جزیی از افتخارآفرینان کشور در رشته​های مختلف جانبازان و معلولان بوده است. در مسابقات پاراآسیایی اخیر نیز خوزستانی​ها چندین مدال رنگارنگ کسب کردند که این خیلی خوب است.  کیانی​زاده گفت: فاصله بازی​های پاراآسیایی با رقابت​های پاراالمپیک بسیار زیاد است و باتوجه به تزلزل مدیریتی در هیات استان که طی سه چهار سال قبل شاهد آن بودیم، کمی از مدال‌آوری فاصله گرفتیم و کارشناسان این حوزه اعتقاد دارند که اگر تا مسابقات پاراالمپیک ریو شرایط به همین صورت پیش می‌رفت مدال کسب نمی‌کردیم.

وی خاطرنشان‌کرد: امیدوارم شیروانی با برنامه​ریزی خوبی که برای این هیات دارد، ورزشکاران ما را به پاراالمپیک ریو برساند. خسروی‌وفا، ریس فدراسیون نیز همیشه به خوزستان لطف داشته است و امیدوارم با توجه به ثبات مدیریتی که اکنون در راس هیات استان به وجود آمده است، به خوزستان توجه بیشتری شود. وقتی بیش از هشت سال سابقه مدیریتی شیروانی و برنامه​هایی که او در این مجمع ارائه داد را در نظر بگیریم، درخواست ما این است که او به برنامه​هایی که اشاره داشت عمل کند. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان بیان کرد: مدال‌آوری هیات جانبازان و معلولان بسیار است و امیدواریم همه اعضا دست به دست هم داده تا این عقب​ماندگی که تقریبا سه ساله است، جبران شود و من هم در این راستا نیز کمک خواهم کرد.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان برای مدت چهار سال انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان امروز (سه‌شنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد. در این مجمع محمود خسروی‌وفا، رییس فدراسیون و فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان حضور داشتند.

کاندیدای احراز این پست مهرداد شیروانی، غلامرضا شیرالی و سیروس عاقلی بودند که عاقلی در ابتدای مجمع به نفع شیروانی کنار کشید.تعداد اعضای این مجمع 18 نفر بودند که از این تعداد دو نفر غیبت داشتند و 16 نفر باقی مانده همگی به شیروانی رای دادند تا او برای چهار سال ریاست هیات جانبازان و معلولان استان را بگیرد.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: در دیدار با مهرام یک لحظه هم به شکست فکر نکردیم و بازیکنانم تمام تلاش​شان را کردند که برنده این بازی باشند ولی نشد.

حماد ثامری در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه خوزستان- اظهارکرد: بازی‌مان با مهرام خیلی خوب و تماشاگرپسند بود و هر کسی که بازی را دیده، فکر می​کنم از تماشای آن لذت برده باشد.

وی افزود: در این دیدار یک لحظه هم به شکست فکر نکردیم و بازیکنانم تمام تلاش​شان را کردند که برنده این بازی باشند ولی به این صورت نشد. ما تا کوارتر چهارم نیز 10 امتیاز از مهرام پیش بودیم ولی اگر در یکی دو دقیقه پایانی کارمان را با تمرکز بالا انجام می​دادیم به پیروزی می​رسیدیم.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: در هر صورت در این بازی اتفاقاتی افتاد که همه بسکتبالی​ها دیدند و می​توانند درباره آن نظر دهند. تنها چیزی که می​توانم بگویم این است که واقعا ما برنده این بازی بودیم و نمی​خواهم درباره داوری صحبتی کنم و کسانی که بازی را دیدند بهتر می​توانند نظر دهند.

وی افزود: صحبت​های من به این معنی نیست که از شخصیت و بزرگی مهرام کم شود. شاید تیم ما اگر 10 بار دیگر هم با مهرام بازی کند در هر 10 مسابقه شکست بخورد ولی این بازی، بازی ما بود به این دلیل که خیلی روی آن تمرکز و کار کرده بودیم و دقیقا آن کارهایی که می​خواستیم در زمین انجام می​شد.

ثامری گفت: ما در لیگ حرفه​ای فقط یک بازی بد آن هم مقابل تیم قزوین داشتیم ولی در سایر مسابقات روند رو به رشد خیلی مثبتی داشتیم و در حال رفع ایرادت‌مان هستیم و تمام تلاش​مان را کردیم که مقابل مهرام به پیروزی برسیم که نشد.

وی درباره جذب دو بازیکن خارجی، عنوان‌کرد: در پست یک ایوان کلاوویچ و در پست چهار آروش پتروویچ را جذب کرده​ایم که هر دو سابقه بازی در لیگ​های اروپایی را دارند، ضمن این‌که کلاوویچ برای استقلال زرین قشم نیز بازی کرده است.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درباره بازی​شان در داربی استان برابر صنایع پتروشیمی ماهشهر، گفت: بازیکنان این تیم سال​ها است که در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و از تجربه بالایی برخوردار هستند. این تیم در یکی دو پست مشکل داشت که با جذب چند بازیکن خوب ایرانی و خارجی، ضعف​های‌شان را پوشانده​اند. بازی سختی را پیش​بینی می​کنم و این بازی برای ما بسیار تعیین‌کننده و حساس است و جای اشتباه نداریم.

رقابت​های قهرمانی تکواندو خردسالان و لیگ نونهالان، جوانان و بزرگسالان خوزستان برگزار می‌شود.

سیدمهرداد رکنی، مسوول کمیته مسابقات هیات تکواندو استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: پیکارهای قهرمانی خردسالان خوزستان با عنوان “جام شهدای تکواندو استان“، 14 اسفندماه به میزبانی خانه تکواندو اهواز برگزار می​شود.

وی بیان کرد: همچنین هفته چهارم و پنجم دور رفت لیگ نونهالان، جوانان و بزرگسالان استان 15 اسفندماه در خانه تکواندو اهواز برگزار می‌شود.  مسوول کمیته مسابقات هیات تکواندو خوزستان در پایان افزود: در مجموع هر دو رقابت نزدیک به 170 تکواندوکار از سراسر استان شرکت می​کنند.

تیم ایران خودرو زیبایی اهواز در لیگ برتر تنیس‌روی‌میز جانبازان و معلولان کشور به نایب‌قهرمانی رسید.

حمید شیخ​زاده، سرمربی تیم تنیس‌روی‌میز نشسته جانبازان و معلولان ایران خودرو زیبایی اهواز در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این مسابقات نهم تا یازدهم اسفندماه در دو بخش ایستاده و نشسته به میزبانی تهران برگزار شد.

وی با اشاره به حذف تیم ایستاده استان از رقابت​ها، گفت: تیم نشسته​مان نیز با اختلاف یک دهم امتیاز نسبت به تیم تبریز در جایگاه دوم قرار گرفت و نماینده مشهد سوم شد.

سرمربی تیم تنیس‌روی‌میز نشسته جانبازان و معلولان ایران خودرو زیبایی اهواز گفت: عملکرد تنیسورهای تیم‌مان بسیار خوب بود. در این دوره از مسابقات با توجه به این‌که بیشتر بازیکنان بین تیم​ها تقسیم شده بودند، شاهد رقابت​های بسیار فشرده‌ای بودیم و تا آخرین لحظه نیز تیم قهرمان مشخص نبود و با گیم‌شماری تیم قهرمان مشخص شد.

وی خاطرنشان‌کرد: تیم ما در تمام بازی​های‌اش به جز دیدار با تیم مشهد به پیروزی رسید و اگر به مشهد نمی‌باختیم، قهرمان این دوره از رقابت​ها می​شدیم. خود من در این مسابقات مربی – بازیکن بودم و سال​های گذشته با توجه به این‌که اسپانسر نداشتیم، خود من برای تیم​های دیگر بازی و آن‌ها را قهرمان می‌کردم ولی امسال ایران خودرو زیبایی اهواز از ما حمایت کرد و توانستیم به نایب‌قهرمانی برسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد