سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد واقعه جهاد عشایر خوزستان امروز در اهواز پایان یافت .

به گزارش واحد مرکزی خبر، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در این کنگره 2 روزه با تجلیل از شهدای عشایر خوزستان در مقابله با نیروهای متجاوز انگلیسی در سال 1293 هجری شمسی، گفت: جهاد عشایر عرب خوزستان در مقابله با متجاوزان انگلیسی در یکصد سال پیش، عمق ارادت آنان را به مرجعیت دینی نشان داد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه عشایر باید جهاد خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی ادامه دهند افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود همواره بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند که این به معنای نبود وابستگی به نفت و نگاه به تولید داخلی است.

استاندار خوزستان هم با تجلیل از شهدای جهاد عشایر خوزستان گفت: عشایر عرب این استان از افتخارات ماندگار هستند و در همه صحنه ها حضوری جهاد گونه داشته اند.

عبدالحسن مقتدایی افزود: همه عشایر ما اعم از عرب، لر و بختیاری از افتخارات خوزستان هستند و در شرایط سخت و دشوار همواره یار و یاور و مددکار هم بوده اند.

عشایر خوزستان در سال 1293 به فتوای مرجع شیعی آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب عروه الوثقی مقابل نیروهای متجاوز انگلیسی ایستادند و شکست سختی را بر آنها وارد کردند.

در کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد واقعه جهاد عشایر خوزستان میهمانانی از کشورهای عراق، یمن، لیبی، بحرین، عمان، لبنان و سوریه حضور داشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد