سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وال استریت ژورنال:

تلاش جدید عراق برای بازپس گیری تکریت از دست گروه تروریستی داعش نقش ایران در کمک به بغداد را بیشتر روشن کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عراق در نبرد تکریت، ایران را به آمریکا ترجیح داد / مشاوران ایرانی در میدان نبرد هستند، اما آمریکایی ها در پشت خط مقدم

وال استریت ژورنال نوشت: تلاش جدید عراق برای بازپس گیری تکریت از دست گروه تروریستی داعش نقش ایران در کمک به بغداد را بیشتر روشن کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، مقامات آمریکایی می گویند که ایران در حال حمایت از عملیات بازپس گری تکریت است و با کمک های توپخانه ای، موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین به بغداد یاری می رساند.
سرهنگ استیو وارن سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که امریکا کمکی به عراق در عملیات تکریت نکرده است.
وی افزود: امریکا حمله هوایی در حمایت از نیروهای عراقی انجام نداده و هیچ مشاوره ای برای عملیات ارائه نکرده است.
سرهنگ وارن خاطرنشان کرد: ما کاملا از عملیات اگاه هستیم اما عراقی ها از ما نخواستند که کمک شان کنیم.
مقام های آمریکایی می گویند که یکی از دلایل اصلی که عراق از امریکا درخواست کمک نکرده، حمایت ها و کمک های ایران بوده است.
مقامات دولتی و نظامی آمریکا به دقت در حال مشاهده حمایت ایران در نبرد تکریت هسند.
براساس این گزارش، نبرد تکریت و پیروزی در آن می تواند شرایط را برای آزادی موصل فراهم کند.
امریکا و ایران از دخالت در عملیات های یکدیگر در عراق اجتناب کرده اند. به طور کلی زمانیکه نیروهای مورد حمایت ایران در علمیاتی شرکت می کنند، آمریکا حمایتی نمی کند.
یک مقام نظامی امریکا گفتت که ضربه ای که ائتلاف امریکا به داعش می تواند وارد کند بیش از تلاش های ایران است، با این حال نیروهای ایران در خط مقدم نبردها علیه داعش حضور دارند اما نیروهای آمرریکا در پشت خط مقدم مستقر هستند.
ما و اسرائیل دقیقا یک هدف مشترک داریم وآن اطمینان از دست نیافتن ایران به یک سلاح هسته ای است. این چیزی است که من زمانی که سناتور بودم متعهد شدم و این وعده جدی بود که من قبل از آن که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم،این وعده را دادم. تمام کارهایی که من در چند سال گذشته در ارتباط با ایران انجام داده ام، دنبال کردن این سیاست بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما: احتمال رسیدن به توافق هسته ای در مقایسه با 3 یا 5 ماه قبل بیشتر شده / اگر ایران محدودیت 10 ساله را بپذیرد، امکان توافق وجود دارد / تهران هنوز پاسخ مثبت نداده

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی رویترز گفت: اکنون احتمال رسیدن به توافق در مقایسه با سه یا پنج ماه قبل بیشتر شده است.

به گزارش «انتخاب»، باراک اوباما گفت: ما و اسرائیل دقیقا یک هدف مشترک داریم وآن اطمینان از دست نیافتن ایران به یک سلاح هسته ای است. این چیزی است که من زمانی که سناتور بودم متعهد شدم و این وعده جدی بود که من قبل از آن که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم،این وعده را دادم. تمام کارهایی که من در چند سال گذشته در ارتباط با ایران انجام داده ام، دنبال کردن این سیاست بود.

بارک اوباما گفت: اختلاف قابل توجه درباره نحوه رسیدن به این هدف وجود دارد اما بهترین راه برای اطمینان از این که ایران در حال تولید سلاح هسته ای نیست،چیست؟ نخست وزیر نتانیاهو فکر می کند بهترین راه برای انجام این کار افزایش تحریم ها یا اقدام نظامی است که اطمینان می دهد ایران دیگر هیچ توانایی غنی سازی نداشته باشد. هیچ کارشناس ایران یا کارشناس منع تکثیر در جهان فکر نمی کند ایران به تحریم های اضافی با حذف برنامه هسته ای خود پاسخ دهد. ما از همان ابتدا گفته ایم با سازماندهی رژیم قوی تحریم های جهانی می توانیم ایران را به میز مذاکره بازگردانیم و با آوردن ایران به میز مذاکره آنها را وادار سازیم مذاکرات جدی داشته باشند تا:
الف. ما با آن بتوانیم ببینیم در داخل ایران چه می گذرد و ب. این که ما بتوانیم دوره ای که فرار هسته ای می نامیم، قرار دهیم. جدول زمانی که با آن بدانیم اگر آنها تلاش می کنند به سلاح هسته ای برسند، چه زمانی نیاز است. توافقی که ما در حال مذاکره درباره آن هستیم قرار است اطمینان دهد دست کم یک سال بین زمانی که ما آنها(ایرانی ها) را در تلاش برای سلاح هسته ای ببینیم تا توانایی آنها برای دستیابی به آن زمان باشد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما همچنان در وسط راه مذاکرات هستیم. ما همواره گفته ایم باید اجازه دهیم این مذاکرات انجام شود. در صورتی که ایران تمایل داشته باشد با ده سال حفظ برنامه خود به این صورت که اکنون است، موافقت کند و در حقیقت عناصری را که اکنون وجود دارد، به عقب بازگرداند، اگر ما به این مسئله برسیم و بتوانیم آن را راستی آزمایی کنیم، هیچ گزینه دیگری(به اندازه گزینه دیپلماتیک) نمی تواند چنین اطمینانی به ما درباره دست نیافتن آنها به سلاح هسته ای بدهد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران ممکن است با تقاضای بازرسی شدید که ما بر آن تاکید می کنیم، موافقت نکند. آنها ممکن است با سطح پایین توانایی غنی سازی که درباره فرار هسته ای دست کم تا یکسال اطمینان می دهد، موافقت نکنند اما اگر آنها با آن موافقت کنند،کنترل برنامه هسته ای آنها به نسبت هرگونه اقدام نظامی ما و اسرائیل و تحریم ها موثرتر خواهد بود. ما این مطلب را می دانیم زیرا در دوره ای که ما از تحریم ها برای یک دهه استفاده کردیم، ایران در پاسخ به تحریم ها از حدود سیصد یا چند صد سانتریفوژ به دهها هزار سانتریفوژ رسید.

وی افزود: من اطمینان دارم که اگر در حقیقت به یک توافقی برسیم،توافقی خواهد بود که به احتمال زیاد از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من فکر می کنم مذاکره کنندگان به سرعت کامل در حال حرکت به جلو هستند. در نهایت، آنچه که تحسین برانگیز است اتحاد بین المللی است که ما توانسته ایم آن را حفظ کنیم و به ایران بگوییم که شما باید به جهان نشان دهید به دنبال سلاح هسته ای نیستید. شما می توانید توانایی غنی سازی بسیار کم برای استفاده صلح آمیز داشته باشید تا مادامی که روند بازرسی کافی و شدید وجود داشته باشد و ما بتوانیم اطمینان یابیم که شما در حال دستیابی به ظرفیت فرار نیستید.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آنچه که ما نباید انجام دهیم این است که تلاش نکنیم گفتگوها را تضعیف کنیم. من صادقانه بگویم نگرانی من درباره اظهارات نتانیاهو کمتر است و نگرانی من بیشتر درباره اقدامات کنگره است که ممکن است قبل از اتمام گفتگوها آن را تضعیف کند و آنچه که من به اعضای کنگره اعم از دموکرات ها و جمهوریخواهان گفته ام این است که اگر ما به توافق نرسیم زمان زیادی برای درخواست مجدد تحریم ها و تقویت تحریم ها و دیگر اقدامات است اما ما نباید درباره این توافق پیشداوری کنیم و تحریم هایی را شروع کنیم که ممکن است به ایران اجازه دهد دور شود و ادعا کند که آمریکا از مسیر دیپلماسی کنار رفت.
خبرنگار رویترز پرسید قضاوت شما چیست و براساس ارزیابی شما چند درصد احتمال رسیدن به توافق وجود دارد؟ شما قبلا گفتید بودید احتمال کمتر از پنجاه درصد است.
رئیس جمهور آمریکا گفت: شما می دانید من خواهم گفت شاید هنوز هم احتمال آن بیشتر نباشد زیرا ایران هنوز پاسخ مثبت نداده است اما فکر می کنم منصفانه است که بگوییم آنها مذاکره کنندگان جدی هستند و در داخل ایران سیاست خود را دارند. اکنون احتمال رسیدن به توافق در مقایسه با سه یا پنج ماه قبل بیشتر است اما همچنان شکاف های بزرگی وجود دارد که باید رفع شود.
بنیامین نتانیاهو در کنفرانس «ایپک»:
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه در برابر شرکت کنندگان در نشست آیپک اعلام کرد ائتلاف اسرائیل و آمریکا در برابر اختلاف مربوط به ایران مقاومت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران یکی پس از دیگری کشورهای خاورمیانه را می بلعد / تهران با سلاح هسته ای اسرائیل را نابود می کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه در برابر شرکت کنندگان در نشست آیپک اعلام کرد ائتلاف اسرائیل و آمریکا در برابر اختلاف مربوط به ایران مقاومت خواهد کرد.
به گزارش «انتخاب»، نتانیاهو اظهار داشت: من در سخنرانی امروز درباره مضمون سخنرانی خود در کنگره آمریکا سخن نخواهم گفت، بلکه به هدف این سخنرانی اشاره می کنم.
نتانیاهو افزود: روابط ما با آمریکا در هر دهه بیش از پیش گسترش پیدا می کند و این روند ادامه خواهد داشت. من از رئیس جمهور آمریکا و نه سیاست های دولت او انتقاد نخواهد کرد. آمریکا به کمکهای سخاوتمندانه نظامی خود به اسرائیل ادامه می دهد و ما در تابستان سال گذشته شاهد اهمیت این کمک ها بودیم.
وی در ادامه با طرح ادعاهایی تکراری گفت: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

نتانیاهو مدعی شد: ایران تروریست ها را در هر پنج قاهره آموزش می دهد و عامل ایجاد وحشت در همه جهان است. ایران بدون سلاح هسته ای این کارها را انجام می دهد و اگر به سلاح هسته ای دست پیدا کند چه کارهایی انجام خواهد داد. ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است و سلاحی که می تواند با آن اسرائیل را نابود کند سلاح هسته ای است و ما نباید اجازه دستیابی این کشور به سلاح هسته ای را بدهیم.
وی گفت: برنامه هسته ای ایران خطری برای ما و همه جهان است و ما با قدرت در برابر چنین خطری خواهیم است.نتانیاهو افزود: زمانی که ملت یهود در برابر کسانی که می خواهند آن را نابود کنند عاجز بود پایان یافته است و هرگز به چنین دوره ای باز نخواهیم گشت. ما امروز توانایی دفاع از خود را داریم. ما و آمریکا باید از تمدن مشترک خود در برابر تهدیدات مشترک دفاع کنیم. اسراییل و آمریکا درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد توافق اما در شیوه اقدام اختلاف نظر دارند.
نتانیاهو گفت: آمریکا کشور بسیار بزرگی است، اما اسرائیل کشور بسیار کوچکی است. آمریکا در منطقه امنی قرار دارد، اما ما در منطقه ناامنی زندگی می کنیم. آمریکا به حفظ امنیت خود توجه دارد اما توجه ما به حفظ هویت اسرائیل است. ایران یکی پس از دیگری کشورهای منطقه خاورمیانه را می بلعد.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه بدون ذکر نام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره هرگونه افشای گزینشی جزئیات گفتگوهای مربوط به برنامه هسته ای ایران هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه بدون ذکر نام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره هرگونه افشای گزینشی جزئیات گفتگوهای مربوط به برنامه هسته ای ایران هشدار داد.

به گزارش «انتخاب»، کری در کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد:« ما از اخباری که براساس آن جزئیات گزینش شده ای از گفتگوها در روزهای آینده فاش خواهد شد ،‌نگران هستیم.»
وی گفت :«این کار دستیابی به توافق را دشوارتر خواهد کرد.»
بنیامین نتانیاهو که کری از آن نامی نبرد اکنون در واشنگتن است و قرار است در کنگره برای مخالفت با این توافق سخنرانی کند.
وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در ژنو درباره مذاکرات هسته ای با ایران تصریح کرد ملت ایران به دانش هسته ای دست یافته است و نمی توان همه مردم ایران و دانش هسته ای این کشور را بمباران کرد.
پیشتر ، وزیر امور خارجه آمریکا دو نکته اساسی گفتگوهای فعلی را خاطر نشان کرد.
وی گفت :« اولا تاکنون ،‌توافقی نه جزئی و نه کلی با ایران وجود نداشته است . ثانیا ،‌آمریکا فقدان توافق را به توافقنامه ای بد ترجیح می دهد.»
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت :« هدف نخست یک توافق هسته ای با ایران امن تر کردن امنیت اسرائیل در مقایسه با امروز است .»
به گفته وی ،‌مسئله محوری دانستن این مسئله است که آیا ایران می پذیرد توافقنامه ای منعقد کند که امکان بررسی صلح آمیز بودن برنامه هسته ای او را فراهم کند.
کری به طور کلی خاطر نشان کرد پیشرفت هایی در باره برنامه هسته ای ایران به دست آمده است اما هنوز مسیری طولانی برای انعقاد توافقنامه ای در باره برنامه هسته ای وجود دارد.
وی افزود :« اکنون زمان تنگ است و ایران باید برای حذف قطعی هرگونه توسل به سلاح هسته ای تصمیمات دشواری بگیرد.»
وزیر امور خارجه آمریکا گفت :« ما پیشرفت هایی داشته ایم اما هنوز مسیری طولانی وجود دارد . وقت تنگ است . پیش از آنکه همه چیز حل وفصل نشود ، چیزی منعقد نخواهد شد.»
جان کری گفت :« رسیدن به توافق امکان پذیر است اما تضمین شده نیست.»
وی گفت گروه او مجدانه برای فایق آمدن بر اختلافات تلاش می کند.»
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:
جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفته بود: ما نمی‌توانیم تعهدی در مورد توافق هسته‌ای نهایی با ایران بدهیم ولی این را به بوته آزمایش می‌گذاریم که آیا راهکار دیپلماتیک می‌تواند ما را از اقدام نظامی علیه ایران بی‌نیاز کند یا نه.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکایی‌ها نشان می‌دهیم.

به گزارش «انتخاب»، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ABS بیان کرد: کندذهنی وزیر خارجه آمریکا به‌گونه‌ای است که فکر می‌کند با تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران از منافع قطعی خود دست برمی‌دارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفته بود: ما نمی‌توانیم تعهدی در مورد توافق هسته‌ای نهایی با ایران بدهیم ولی این را به بوته آزمایش می‌گذاریم که آیا راهکار دیپلماتیک می‌تواند ما را از اقدام نظامی علیه ایران بی‌نیاز کند یا نه.

سردار جزایری در ادامه افزود: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به اقتدار دفاعی و آمادگی‌های فوق‌العاده و تعیین‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در مصاف نظامی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که برای همیشه از شر آمریکا نجات پیدا کنیم.

سردار جزایری تصریح کرد: دفاع مستحکم و آفند گسترده و پراکنده ما آمریکا را مجبور خواهد کرد از منطقه استراتژیک غرب آسیا خارج شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد