سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

هفته شانزدهم لیگ دسته یک فوتبال کشور با پیروزی فولاد نوین، تساوی نفت آبادان و شکست استقلال اهواز همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هفته شانزدهم این رقابت ها امروز برگزار شد که طی آن از گروه الف، فولاد نوین در اهواز با نتیجه 2 بر یک از سد فجرسپاسی شیراز گذشت. فولادی ها با این برد 32 امتیازی شدند و جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی تثبیت کردند.

در دیگر دیدار این گروه استقلال اهواز میهمان مس کرمان بود و در حالی که با یک گل از حریفش پیش بود، در نهایت با نتیجه 2 بر یک از این تیم شکست خورد. استقلالی ها در ادامه سیر نزولی شان با 22 امتیاز به رده ششم جدول گروه الف سقوط کردند. همچنین در دیداری از گروه ب، تیم صنعت نفت آبادان در یزد به مصاف فولاد این شهر رفت که در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. نفت آبادان با این تساوی و یک بازی کمتر، با 28 امتیاز در مکان چهارم جدول این گروه جای گرفت.

کلاس مربیگری درجه 3 تیراندازی خوزستان در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار می​شود.

سیدسالار محمدنیا، رییس هیات تیراندازی استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این کلاس از چهاردهم اسفندماه به مدت سه روز در اهواز برگزار می​شود.

وی با بیان این​که تاکنون نزدیک به 25 نفر در هر دو بخش آقایان و بانوان برای شرکت در این کلاس ثبت​نام کرده‌اند، گفت: این کلاس هنوز ظرفیت دارد و علاقه​مندان به شرکت در آن، تا روز برگزاری کلاس می​توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 با مراجعه به هیات استان واقع در مجموعه ورزشی قدس اهواز اقدام به ثبت​نام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می​توانند با شماره 35535088 تماس بگیرند.  رییس هیات تیراندازی خوزستان بیان کرد: در این کلاس که مدرس آن حسین امیری، مربی تیم​ملی جانبازان و معلولان است، قرار است روش​های نوین مربیگری تیراندازی آموزش داده شود.

وی درباره شرایط ثبت​نام جهت شرکت در این کلاس، گفت: افراد باید دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و سن بالای 18 سال باشند و سابقه انجام ورزش تیراندازی را نیز داشته باشند.

هفته‌های دوم و سوم لیگ خردسالان، هفته دوم لیگ نوجوانان و اولین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نونهالان خوزستان با شناخت برترین‌ها در اهواز به پایان رسید.

سیدمهرداد رکنی، مسوول کمیته مسابقات هیات تکواندو استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: هفته دوم و سوم رقابت​های لیگ خردسالان خوزستان هشتم اسفندماه با حضور 9 تیم آکادمی تکواندو رکنی اهواز، باشگاه ایرانمهر اهواز، آکادمی تکواندو بارانی اهواز، هیات تکواندو دزفول، آکادمی رضا باویان اهواز، باشگاه هشت بهشت خرمشهر، مقاومت خوزستان، شادمهر اهواز و شهید اشوری خرمشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این رقابت​ها تیم شهید اشوری خرمشهر با 7 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، مقاومت خوزستان با 6 امتیاز دوم شد و هیات دزفول با 5 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

مسوول کمیته مسابقات هیات تکواندو خوزستان اضافه کرد: در همین تاریخ هفته دوم مسابقات لیگ نوجوانان استان با حضور تیم​های راشین طلای اهواز، مقاومت خوزستان، باشگاه جوانان دزفول و باشگاه شهدای اهواز برگزار شد که تیم راشین طلای اهواز با 16 امتیاز قهرمان شد، جوانان دزفول با 3 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و شهدای اهواز با یک امتیاز به مقام سوم رسید. وی افزود: همچنین اولین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نونهالان خوزستان با عنوان “جام ولایت“ با حضور هشت تیم اهواز الف، اهواز ب، خرمشهر، شوش، گتوند، کارون، آبادان و ماهشهر و با شرکت 80 تکواندوکار انجام شد که در پایان اهواز الف با 59 امتیاز در مکان اول ایستاد، خرمشهر با 53 امتیاز دوم شد و ماهشهر با 42 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. رکنی در پایان گفت: استقبال از این رقابت​ها بسیار خوب بود، مخصوصا در مسابقات قهرمانی نونهالان استان، چرا که اولین دوره برگزاری این مسابقات بود. ورزشکاران با حضور در این رقابت​ها آمادگی​شان بسیار بیشتر شد و برای مسابقات آینده آماده​تر شدند.

چهار تیم خوزستانی راه‌یافته به مرحله دوم لیگ گلف کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

غلامرضا موسوی، دبیر هیات گلف استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: هفته سوم مرحله دوم لیگ گلف کشور هفتم و هشتم اسفندماه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این هفته نفت و گاز مسجدسلیمان میهمان شرکت ملی‌حفاری اهواز بود که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. همچنین در مسجدسلیمان دو تیم همشهری پرسپولیس و آزادگان به مصاف هم رفتند که در پایان پرسپولیس مسجدسلیمان با نتیجه 3 بر صفر آزادگان این شهر را از پیش رو برداشت.

دبیر هیات گلف خوزستان در پایان گفت: دیدارهای عقب​افتاده هفته​های اول و دوم که به علت شرایط بد جوی لغو شده بود، به ترتیب 20 و 29 اسفندماه برگزار می​شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: با اعتصاب و از دست رفتن زمان، همه چیزمان به هم خورد.

بهروز مکوندی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: از ساعت 18 روز جمعه یک جلسه با حضور هیات مدیره، چهار نماینده از بازیکنان و مدیر شرکت ملی مناطق نفت​خیز جنوب داشتیم که در پایان این جلسه مقرر شد که تا پیش از بازی با استقلال تهران 20 درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد که آقایان در تلاس باشند تا آن پنج میلیارد تومان بودجه​مان که وزارت نفت قول داده است‏ را جذب و همچنین منابع مالی دیگری را فراهم کنند تا بتوانیم هم بدهی​های باشگاه را پرداخت کنیم و هم این‌که بتوانیم تا پیش از بازی با پرسپولیس یا پیش از پایان سال جاری 20 درصد دیگر از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم تا میانگین دریافتی آن​ها را به 70 درصد برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: به هر حال بازیکنان قبول و لطف کردند که به تمرینات برگردند و بر همین اساس اولین جلسه تمرینی ما عصر روز گذشته (شنبه) برگزار شد و ما منتظر هستیم که پول پرداخت شود و بتوانیم با آمادگی کامل روحی روانی برای بازی با استقلال تهران آماده شویم و مشکلی نداشته باشیم و یک بازی خوب به نمایش بگذاریم.

وی درباره از دست رفتن زمان با توجه به اعتصاب چند روزه این تیم، خاطرنشان‌کرد: پس از بازی با تراکتورسازی ما دیگر تمرین نداشتیم، در حالی که می​توانستیم به خوبی تمرین کنیم. ما حتی یک بازی تدارکاتی خوب نیز در نظر گرفته بودیم که متاسفانه همه چیز به هم خورد. ما پس از بازی با تراکتورسازی 8، 9 روز را کاملا از دست دادیم که این موضوع روی آمادگی جسمانی و فنی تیم تاثیر می​گذارد و امیدواریم طی یک هفته باقی​مانده تا بازی با استقلال که برای​مان خیلی مهم است، تمام تلاش​مان را کنیم تا به آمادگی جسمانی نسبی​ای دست پیدا کنیم.

مکوندی افزود: این بازی همان​قدر که برای ما مهم است برای تیم​های بالانشین جدول نیز مهم است و ما دیگر فرصتی برای از دست دادن بازی​های‌مان نداریم و فکر می​کنم به دلیل تعطیلی تمرینات​مان بسیار ضربه خورده‌ایم. ما با استقلالی بازی داریم که طی هفته​های گذشته مسابقات، شرایط بسیار خوبی داشته و نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده است و توانسته فاصله امتیازی​اش را با تیم​های صدر جدول کم کند و در واقع این تیم توانسته خود را جزو تیم​های صدر جدول آورد و امید قهرمانی را در خودش زنده نگه دارد.

وی افزود: ولی شرایط‌ ​ما با استقلال متفاوت است، چرا که انتهای جدول هستیم و باید تمام تلاش​مان را به کار بگیریم تا طی مسابقات باقی​مانده، حداکثر امتیازات را کسب کنیم تا فاصله امتیازی​مان را با تیم​های انتهایی جدول بیشتر کنیم. چهار تیم 19 امتیازی در پایین جدول است که ما با کسب امتیاز از بازی‌های‌مان می​توانیم از انتهای جدول جدا شویم و با از دست دادن هر بازی نیز خطر سقوط را بیشتر احساس می​کنیم. به نظرم شرایط‌مان سخت​تر از قبل شده و امیدواریم در این شرایط خودمان را پیدا کنیم و با ارائه یک بازی خوب، نتیجه خوب هم کسب کنیم.

تیم نفت امیدیه در یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ باشگاهی تیراندازی با کمان کشور با کسب دو پیروزی در دور سوم این مسابقات، نایب‌قهرمانی​اش را مسجل کرد.

بهزاد فولادوند، سرمربی تیم تیراندازی با کمان نفت امیدیه در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این هفته از مسابقات هشتم اسفندماه در یزد برگزار شد.

وی بیان​کرد: تیم ما در دور سوم این مسابقات با تیم​های گنبد و کاسپین قزوین بازی داشت که به ترتیب با حساب 5 بر صفر و 4 بر صفر به برتری رسیدیم و در حالی​ که یک هفته مانده که مسابقات به پایان برسد، نایب‌قهرمانی​مان را مسجل کردیم.

سرمربی تیم تیراندازی با کمان نفت امیدیه گفت: در حال حاضر پاس قوامین تهران در صدر جدول قرار دارد ولی ما امیدواریم که در هفته پایانی این رقابت​ها، همه چیز به سود ما تمام شود و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان​کرد: بازیکنان ما مقابل تیم​های گنبد و کاسپین قزوین بسیار عالی بودند و عملکردشان در حدی بود که تمام زحمات و برنامه​هایی که طی چهار سال گذشته داشتیم، امسال به ثمر نشست و جواب گرفتیم و به آینده این باشگاه و این رشته امیدوار شدیم. فولادوند در پایان گفت: هفته پایانی این رقابت​ها، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و تکلیف تیم قهرمان مشخص می​شود.

رقابت​های آزاد و دسته برتر تنیس روی میز نوجوانان خوزستان برگزار شد که جایگاه​های اول تا چهارم آن، به تنیسورهای اهوازی رسید.

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس روی میز استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این مسابقات هفتم و هشتم اسفندماه به میزبانی رامهرمز برگزار شد.

وی بیان​کرد: در این رقابت​ها تنیسورهای شهرستان​هایی از جمله اهواز، خرمشهر، آبادان، شوش، ماهشهر، ایذه، بهبهان و رامهرمز به مصاف یکدیگر رفتند.

دبیر هیات تنیس روی میز خوزستان گفت: در پایان این مسابقات، سامان زلکی​نژاد، اشکان ادهمی، آرین کاویانی و مهدی لرکیان همگی از اهواز به ترتیب در جایگاه​های اول تا چهارم قرار گرفتند و ابراهیم علیپور از آبادان پنجم شد و محمدمهدی محمودی از ایذه نیز در رده ششم قرار گرفت.

وی در پایان عنوان​کرد: شش نفر برتر این مسابقات از بیستم تا بیست​ودوم اسفندماه در رقابت​های آزاد و دسته برتر نوجوانان کشور شرکت خواهند کرد.

سرپرست تیم فوتبال فولادخوزستان با ابراز رضایت از شرایط این تیم پیش از بازی با لوکوموتیو ازبکستان، از پیشنهاد این باشگاه برای تغییر زمان بازی​ با الهلال عربستان خبر داد.

حسین ابن​قاسم در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: شرایط​مان پیش از بازی با لوکوموتیو خوب است. تعدادی از بازیکنان​مان شب گذشته با دو پرواز به تهران رفتند و یک گروه دیگر هم امروز به تهران می​روند. عصر امروز نیز در تهران یک جلسه تمرینی داریم و فردا صبح هم عازم ازبکستان می‌شویم.

وی خاطرنشان‌کرد: کادر فنی فیلم بازی​های تیم لوکوموتیو را دیده است و ان‌شاءالله آنالیز لازم را انجام خواهند داد و ما در تمام بازی​ها برای پیروزی به زمین می​رویم.

وی در ادامه درباره درخواست باشگاه فولاد برای تغییر زمان دیدار با الهلال عربستان گفت: ما به دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور درخواست دادیم تا آن‌ها با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر زمان این بازی که 26 اسفندماه، مصادف با چهارشنبه‌سوری است، مکاتبه کنند. به هر حال ما چنین تقاضایی داشته​ایم و منتظر جواب هستیم و امیدواریم که با تغییر زمان این دیدار موافقت شود و تاریخ دیگری را پیشنهاد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد