سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

آغاز بررسی نوع‌آلودگی ریزگردهای خوزستان
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بررسی نوع آلودگی موجود در ریزگردهای خوزستان آغاز شد و نتایج آ‌ن به زودی به اطلاع مردم می‌رسد.
به گزارش جهان، خسرو صادق نیت در گفت و گو با فارس، درباره نوع ‌آلودگی های موجود در گرد و غبار و ریزگردهایی که اخیراً در خوزستان و غرب کشور شایع شده توضیح داد:‌ نمونه‌گیری از ریزگردها انجام شده و گروهی از استادان دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول بررسی آ‌لودگی های موجود در این ریزگردها هستند.

وی ادامه داد: در مورد کلیت این ریزگردها اطلاعاتی داریم اما اینکه به طور خاص بگوییم این ریزگردها حاوی چه موادی هستند و چه عوارضی دارند، نیاز به زمان دارد و به همین علت مشغول بررسی و مشاوره با کارشناسان این حوزه هستیم و بعد از اینکه به نتیجه نهایی رسیدیم، نتایج اعلام عمومی می شود.

وی گفت:‌ در برخی گزارشها اعلام شده بود که ریزگردها حاوی سیلیس هستند،‌این موضوع عجیبی نیست چون سیلیس به مقدار زیادی در خاک وجود دارد و یکی از شایعترین مواد موجود در خاک مناطق درگیر است که البته از این نظر فعلاً نگرانی جدی نداریم. چون عوارض این ماده در مواجهه کوتاه مدت خودنمایی نمی‌کند و عوارض آن بعد از ۱۰ یا ۲۰ سال بروز می‌کند.

وی افزود: فعلاً نگران سلیس موجود در ریزگردهای خوزستان و سایر استانهای غربی نیستیم، نگرانی ما مواد دیگری است که مشغول بررسی آنها هستیم و بعد از قطعی شدن، اعلام می‌کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد