سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



بهمئی: یک ریال از بودجه مقابله با ریزگرد‌ها در سال ۹۳ به خوزستان تخصیص داده نشد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بودجه حذف شده از سازمان محیط زیست بودجه سیاسی است، گفت: ۵۵ میلیارد تومان در سال ۹۳ برای رشد فزاینده ریزگرد‌ها تخصیص داده شد که یک ریال از آن تاکنون به خوزستان تعلق نگرفته است.

شمس الله بهمئی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درباره بحث حذف اعتبارات مبارزه با ریزگرد‌ها توسط کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 55 میلیارد تومان در بند 2 تبصره 19 به منظور مقابله با رشد فزاینده پدیده‌هایی مانند ریزگرد‌ها و خشکسالی به مجلس ارائه شد که به تصویب رسید.

وی درباره 60 میلیارد تومانی که حذف شد، گفت: این 60 میلیارد تومان برای توانمند سازی و آموزش گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بود و اگر می‌خواستند که این مبلغ را برای برطرف کردن معضل ریزگرد‌ها اختصاص دهند به 55 میلیارد تومان اضافه می‌کردند و صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست فرار به جلو است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته در بودجه سال 93 مبلغ 55 میلیارد تومان در بند 2 تبصره 20 به منظور مقابله با رشد فزاینده پدیده‌هایی مانند ریزگرد‌ها و خشکسالی اختصاص داده شده بود که معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در تماس تلفنی به بنده گفت یک ریال از این 55 میلیارد تومان به استانداری خوزستان تخصیص داده نشده است و شاید به اداره کل محیط زیست استان خوزستان تعلق گرفته است.

وی بیان کرد: با مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز تماس گرفتم و بعد از بررسی وی مشخص شد که یک ریال هم از این 55 میلیارد تومان در سال 93 در 11 ماه گذشته به استان خوزستان تخصیص داده نشده است.

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر نفت، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان که دغدغه بودجه داشتند به کمیسیون تلفیق مراجعه کردند و تنها کسی که حتی در اوج ریزگرد‌ها به کمیسیون تلفیق و مجلس نیامد همین رئیس سازمان محیط زیست است.

وی افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست پاسخگو نیست و به همین دلیل به دنبال این هستیم که این سازمان را یکی از زیر مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی کنیم و صحبت‌هایی با کمیسیون بهداشت و درمان داشتیم که قسمت‌های مرتبط با بهداشت زیر نظر این وزارت خانه برود.

بهمئی گفت: رفع معضل گرد و خاک در خوزستان حداقل به 2 هزار میلیارد تومان نیاز دارد و با همراهی که دیگر نمایندگان مجلس با ما دارند هر بودجه‌ای برای مقابله با ریزگرد به مجلس ارائه می‌شد به تصویب می‌رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا 66 میلیارد تومان از بودجه حذف شد، اظهار داشت: این مبالغ فقط برای کارهای سیاسی صرف می‌شود و نباید این مبالغ را صرف کارهای تبلیغاتی همچون برگزاری سمینارهای مختلف که هیچ فایده‌ای ندارند، هزینه کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد