سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک ناهنجاری


ازدواج در خوزستان بیش از چهار درصد کاهش یافت

اهواز –ایرنا- مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان گفت:ثبت ازدواج در این استان 4.4 دهم درصد کاهش یافته و از 41 هزار و 176واقعه در سال گذشته به 39 هزار و 600واقعه در امسال رسیده است.

ˈبهنام مریدیˈ یکشنبه در نشست شورای اداری استان که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: در ثبت وقایع طلاق نیز امسال شش هزارو 778 واقعه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با هفت هزار و 31 مورد،آمار طلاق در خوزستان 3.5 درصد کاهش یافته است .

وی افزود: در حوزه ولادت نیز در 10 ماهه امسال 94 هزار و 672 واقعه به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته با 91 هزار و 396 ولادت 3.68 درصد افزایش یافته است .

مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان گفت: بر اساس طرح پوشش به هنگام، 15 روز پس از ولادت ،این واقعه باید به ثبت برسد که تولدها در خوزستان با 99.5 درصد به هنگام ثبت می شود که متوسط کشوری در این بخش 96 درصد است .

مریدی افزود: در خصوص ثبت وقایع فوت نیز در 10 ماهه امسال 16 هزار و 245 واقعه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 16 هزار و 724 واقعه 2.8 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 91 صدور شناسنامه های مکانیزه در خوزستان آغاز شده است بیان کرد: در این مدت 610 هزار و 319 فقره شناسنامه در استان تعویض شده که خوزستان پس از تهران رتبه دوم کشور در بخش صدور شناسنامه های مکانیزه را دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان به تهیه کارت ملی هوشمند اشاره کردو افزود: در شش ماه نخست امسال 85 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده که برای صادر شدن تمامی کارت های ملی در استان به 295 دستگاه نیاز است .

مریدی در خصوص بررسی پروندهای اتباع خارجی گفت:دو هزار پرونده درباره اتباع خارجی که بدون داشتن مدارک لازم مدعی ایرانی بودن هستند، وجود دارد که برای 480 مورد از این پرونده ها رای صادر شده است .

وی در پایان اظهار کرد: در سه سال گذشته رتبه ثبت احوال خوزستان در کشور 27 بود که امسال رتبه اول در ثبت وقایع را کسب کرده است .

7161/6064


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد