سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نظامی و تکنولوژی


پایگاه آمریکایی مدعی شد:
یک رسانه آمریکایی از برنامه شرکت روسی سوخوی برای صادرات جنگنده پنهانکار T-50 به ایران خبر داد.
مشرق > ایران در رسانه ها - پایگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» (business insider) در مطلبی به مسابقه تسلیحاتی آمریکا و روسیه پس از پایان جنگ سرد اشاره کرده است و می‌نویسد: گرچه شوروی در سال 1991 فروپاشید اما تقابل عمیق میان آمریکا و روسیه هیچگاه به طور کامل فروکش نکرد.

مشارکت ایران و روسیه در پروژه جنگنده سوخو 50 + عکس
این پایگاه خبری می‌نویسد: «روسیه و آمریکا حالا ساخت نسل پنجم جنگنده‌هایشان را در دستور کار دارند. درحالی که آمریکا جنگنده‌های اف-35 را با شرکای منتخبی از سراسر جهان می‌سازد، روسیه نیز ساخت نسل پنجم جنگنده‌های این کشور - سوخو 50 - را آغاز کرده است.»
«همانند پروژه اف-35 آمریکا، سوخو 50 روس‌ها نیز شرکای خارجی دارد.» شرکت "سوخوی" نیز با انتشار یک اینفوگرافی، طرح توسعه پیشرفته‌ترین مدل جنگنده‌های سوخو - و مدل‌های مختلف آن را - به تصویر کشیده است.

مشارکت ایران و روسیه در پروژه جنگنده سوخو 50 + عکس

براساس این طرح، مدل نهایی جنگنده سوخو (SU - 50) تا سال 2016 بطور کامل عملیاتی خواهد شد. از مدل اولیه این جنگنده (T-50 PAKFA) نیز تا کنون 5 فروند ساخته شده است و پس از تکمیل مدل نهایی SU-50، این جنگنده پایه‌گذار پروژه نسل پنجم جنگنده‌ها خواهد بود که بخشی از مدل‌های آن برای صادرات در نظر گرفته شده است، که به عنوان مثال، هند یکی از مشتریان اصلی آن است و مدل‌هایی برای این کشور ساخته می‌شود.

به جز هند، مدل‌های دیگری از جنگنده‌های سوخو 50 برای کره جنوبی و ایران نیز در حال ساخت است. مدل SU-50EK برای کره‌جنوبی تا سال 2018 به این کشور تحویل داده خواهد شد.

بیزینس اینسایدر همچنین از تحویل جنگنده‌های نسل پنجم روسی به ایران نیز خبر داده است. مدل SU-50ES از جنگنده‌های سوخو نیز برای ایران در حال ساخت است و تا سال 2022 تحویل این کشور خواهد شد.
روسیه  در پروژه جنگنده سوخو 50 + عکس و سند

روسیه  در پروژه جنگنده سوخو 50 + عکس و سند
جنگنده روسی T-50
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد