سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



فرمانده مرزبانی ایران:میله گذاری مرزهای ایران و عراق در خوزستان به پایان رسید

اهواز- ایرنا- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از پایان یافتن عملیات میله گذاری مرزهای ایران و عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا سردار ˈقاسم رضاییˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی در محل فرماندهی مرزبانی استان خوزستان افزود: با پایان عملیات میله گذاری در مرزهای خشکی خوزستان ، تیم های کارشناسی از دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق و مسوولان وزارت امور خارجه ، مرزبانی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خطوط مرزی را بر اساس میله های مرزی و منطبق با قرارداد 1975الجزایر را تعیین می کنند.

وی گفت: با تعیین دقیق خطوط مرزی ایران و عراق ، قرارداد بین المللی 1975الجزایر احیا خواهد شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تعاملات بسیار عالی و بی سابقه مسوولان مرزی دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: در جریان اربعین حسینی امسال هماهنگی و تعاملات خوبی برای تردد زایران دو کشور انجام که این امر منجر به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی شد.

سردار رضایی افزود:در جلسه ای که فردا(یکشنبه) با مسوولان مرزی عراق در بصره برگزار می شود نحوه افزایش تعاملات وهمکاری های مرزی دو کشور و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تسهیل در تردد زایران بررسی خواهد شد.

وی گفت: با وجود فتنه ای که استکبار جهانی در عراق ایجاد کرده روابط و تعاملات مرزی دو کشور در بالاترین سطح قرار دارد.

سردار رضایی افزود: امسال چهار نشست تعاملی و هماهنگی با مرزبانان عراق در بغداد ، تهران ، خرمشهر و مهران داشتیم و این تعاملات نتایج عملی بسیار خوبی داشته است. 

وی مرزهای آبی و خشکی جمهوری اسلامی ایران را با 15کشور منطقه که بیش از هشت هزار و 700کیلومتر می باشد مطلوب توصیف و در ادامه با اشاره به برخی ناامنی ها از سوی اشرار مسلح در مرزهای شرقی کشور گفت: دو هزار کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان داریم و همه تلاش خود را برای رفع نگرانی ها بحق مردم مرزنشین آن خطه از میهن اسلامی به کار خواهیم گرفت.

وی گفت: امسال 700میلیارد ریال برای احداث جاده های مرزی و پاسگاه و انسداد مرز هزینه شده است و برای کنترل 80کیلومتر از نوار مرزی سخت گذر جنوب شرق در سال 1394 و برنامه ششم 

برنامه ریزی شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ناتوانی مرزبانی دو کشور افغانستان و پاکستان در عدم اشرافیت بر مناطق مرزی گفت:در سه ماه اخیر نشست هایی بامسوولان پاکستانی برای کنترل بهتر مرزها برگزار شده ولی همچنان تردد عوامل ناامنی و اسکان اشرار در پاکستان از مطالبات ما از دولت این کشور است.

سردار رضایی در ادامه ارتقا آمادگی عملیاتی و تعاملات بین بخشی را از اولویت ها و راهبردهای مهم مرزبانی در سال آینده بیان کرد و گفت: باید از امکانات و مقدورات درست استفاده شود ، هم اکنون 23سازمان در مرزهای ما نقش و وظیفه دارند ولی نگهبانی و وظیفه نگهداری مرز با مرزبانی است.

وی ضرورت توجه بیشتر دولت و مجلس را به مرزبانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تامین تجهیزات پیشرفته و اپتیکی برای کنترل دقیق تر و موثرتر مرزها از مطالبات مرزبانی است البته در برنامه ششم توسعه 80هزار میلیارد ریال برای تقویت مرزبانی هزینه خواهد شد که 50هزار میلیارد ریال در بخش تجهیزات و 30هزار میلیارد ریال برای ساخت ابنیه و امکانات سخت افزاری است.

وی گفت: راهبردی که در کنترل و نظارت بر مرزها پیش بینی شده تجهیزات محور است نه انسان محور.

سردار رضایی وضعیت امنیتی مرزهای زمینی ، رودخانه ای و دریایی خوزستان را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: اشراف بر مرزها و تعاملات مرزی در بهترین وضعیت قرار دارد.

بنا به این گزارش سردار رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سفربه خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و استاندار خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد