سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



حسینی انتقاد کرد:
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد همه مسئولان اعم از هیات دولت و سازمان محیط زیست، تصریح کرد: شک ندارم که در این مشکل همه دولت ها قصور کردند زیرا اگر اقدامی در دستور کار داشتند امروز مشکلی وجود نداشت.
شوشان: نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از بارش خاک از آسمان استان خوزستان طی روزهای اخیر، از رئیس‌جمهور خواست کمیته‌ای ویژه برای حل مشکل گردوخاک استان خوزستان تشکیل دهد.





سیدشریف حسینی با نگران‌کننده خواندن وضعیت هوای استان خوزستان، گفت: استان خوزستان بعد از مدتی که با شرایط عادی گرد وغبار روبرو بود دوباره در وضعیت بحران قرار گرفته به طوریکه گرد و غبار به گرد و خاک تبدیل شده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در 2 الی 3 روز اخیر بارش خاک از آسمان خوزستان را شاهد بودیم، ادامه داد: این وضعیت زندگی مردم را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر بیماری‌ها در استان تشدید شده است، یادآور شد: علاوه بر افزایش بیماری‌های خاص در استان، مراجعه به بیمارستان‌ها در نتیجه بیماری آسم و تنگی نفس نیز بیشتر شده است.

حسینی تصریح کرد: مردم به دلیل عدم پیگیری مسئولان و اینکه با وجود ادعاهای مطرح شده در دولت قبل و فعلی هنوز اقدامی برای تغییر وضعیت انجام نشده بسیار گله‌مند هستند.

وی با تاکید براینکه 80 درصد گرد وخاک در استان خوزستان از کشورهای همسایه وارد می‌شود، گفت: متاسفانه برای حل این مشکل در تعامل با کشورهای همسایه هیچ گاه جدی نبودیم.

 
گرد و خاک زندگی مردم را مختل کرده است/مردم در خانه‌ها هم در امان نیستند

وی با بیان اینکه گرد و خاک اخیر زندگی مردم را مختل کرده است، گفت:‌ در چنین شرایطی هیچ انگیزه ای برای حضور سرمایه گذاران در استان باقی نمی ماند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره پیشنهاد مسئولان برای پرهیز از خروج از منازل، تصریح کرد:‌ خاک موجود در هوا آن قدر نرم است که به داخل منازل هم نفوذ کرده به طوریکه مردم در خانه‌ها هم در امان نبوده و دچار تنگی نفس شدند.

حسینی با بیان اینکه مسئولان باید نگاهی اضطراری به استان خوزستان داشته باشند، یادآور شد: به جد از رئیس جمهور می‌خواهم دستور پیگیری موضوع را صادر کنند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای اجرایی برای حل مشکل گرد وخاک استان‌های جنوبی و غربی، گفت:  در این زمینه باید مواردی که در استان قابل حل است از سوی رئیس جمهور به مسئولان استان تفویض اختیار شود و در مواردی که نیاز به تعامل با کشورهای همسایه است هماهنگی های لازم انجام شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دولت ها به موضوع گردوغبار استان‌های جنوبی، درباره راهکار کوتاه مدت برای حل مشکل استان، گفت: راهکار کوتاه مدت پیش کش مسئولان، مساله این است که اگر مسئولان برای استان برنامه بلند مدت هم داشتند باید تا الان حل می‌شد زیرا ما سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم.

 
خروجی  تشکیل کمیته گرد و غبار در دولت قبل تغییر نام گرد و خاک به ریز گرد بود

وی با یادآروی تشکیل کمیته گرد و غبار در دولت نهم و دهم، تاکید کرد: تنها خروجی این کمیته تغییر نام گرد و خاک به ریز گرد بود.

وی هماهنگی با کشورهای همسایه، پرآب کردن تالاب هور العظیم، ایجاد کمربند سبز در استان های مرزی، مالچ پاشی، هماهنگی با کشورهای همسایه برای پرآب کردن تالاب‌های موجود در عراق و احیای نخلستان‌های جنوب عراق را از مهم ترن اقدامات برای حل مشکل گردو خاک استان خوزستان خواند.

 
همه مسئولان قصور کردند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد همه مسئولان اعم از هیات دولت و سازمان محیط زیست، تصریح کرد: شک ندارم که در این مشکل همه دولت ها قصور کردند زیرا اگر اقدامی در دستور کار داشتند امروز مشکلی وجود نداشت.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون و در شرایط فعلی به دنبال مقصر نیستیم، گفت:‌ ما الان تنها در پی حل موضوع از هر طریق ممکن هستیم که این عزم جدی مسئولان را می‌طلبد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد