سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



توسط اداره استاندارد آبادان صورت پذیرفت
توقیف بیش از 1300 گرم طلای بدون کد از بازار خرمشهر و آبادان

مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف یک‌هزار و 395 گرم طلای بدون کد از بازار خرمشهر و آبادان خبر داد.

خبرگزاری فارس: توقیف بیش از 1300 گرم طلای بدون کد از بازار خرمشهر و آبادان

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در آذر و دی‌ماه امسال طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به همه طلافروشی‌های شهرهای آبادان و خرمشهر مراجعه و علاوه بر نمونه برداری از مصنوعات طلا، بازرسی از آنها نیز صورت پذیرفت 

وی افزود: 84 واحد طلافروشی در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در حال فعالیت هستند که از 83 واحد بازرسی و نمونه‌برداری صورت پذیرفته و نمونه‌ها جهت عیارسنجی و میزان انطباق با استاندارد ملی مربوطه به آزمایشگاه اداره کل ارسال شده‌اند.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها با توجه به اینکه قبلاً تذکرات جدی مبنی بر عدم استفاده از طلای بدون کد به فروشندگان داده شده بود از 15 واحد که اقدام به فروش طلای بدون کد می‌کردند بیش از  یک‌هزار و 395 گرم طلای بدون کد شناسایی و پلمب شد.

دهدشتی‌زاده از همشهریان تقاضا کرد که هنگام خرید طلا و جواهرات به کد شناسایی سازنده که بر روی مصنوعات طلا حک می گردد دقت کنند.

وی گفت: کد شناسایی از یک حرف انگلیسی مثل A ،E ،T و... و یک عدد یک رقمی و یا چند رقمی تشکیل شده است (به عنوان مثال 149E ) حک کردن عدد 750 روی مصنوعات طلا نشان دهنده کد سازنده آنها نیست بلکه نشان دهنده عیار 18 آنها است.

مدیرکل استاندارد خوزستان اضافه کرد: مصنوعاتی که فاقد این کد هستند، سازنده آنها قابل شناسایی نبوده و در صورت پایین بودن عیار طلا، قابل پیگیری نیست.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931111000108#sthash.Uk6RPnva.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد