سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



محیط زیست آبادان:فعالیت واحد گوگرد پالایشگاه آبادان فقط با مجوز مراجع قضایی

آبادان- ایرنا- رییس اداره محیط زیست آبادان گفت:فعالیت واحد تصفیه گوگرد (SRP) پالایشگاه آبادان که به دلیل آلایندگی تعطیل شده، فقط با مجوز مراجع قضایی امکان پذیر است.

ˈسید احمد موسوی آزادˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تعویض کاتالیست تصفیه گوگرد (SRP) پالایشگاه آبادان این واحد باید از نظر زیست محیطی و آلایندگی مجوز لازم را از محیط زیست کسب کند.

وی گفت:واحد تصفیه گوگرد (SRP) پالایشگاه آبادان با حکم قضایی درپی شکایت اداره محیط زیست آبادان تعطیل شده، و فعالیت مجدد آن منوط به طی کردن مراحل زیست محیطی و دستور مقام قضایی است.

موسوی آزاد با اشاره به قدمت چندین ساله واحد گوگردسازی پالایشگاه آبادان اظهارکرد:در صورتی که این واحد با نصب کاتالیست مجوز لازم زیست محیطی را کسب نکند مجوز فعالیت مجدد آن صادر نخواهد کرد.

چندی پیش رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از فعالیت مجدد واحد تصفیه گوگرد (SRP) پالایشگاه آبادان خبر داد بود.

ˈ فرشید خائیزˈ با بیان این که کاتالیست واحد تصفیه گوگرد کنونی این پالایشگاه در دست تعویض است، افزود: هم اکنون کاتالیست ها در مخازن این واحد بارگیری شده اند و واحد تصفیه گوگرد کنونی پالایشگاه آبادان، آماده آزمایش و راه اندازی خواهد شد. 

وی گفت: واحد تصفیه گوگرد وظیفه تبدیل گاز گوگرد به گوگرد خشک را بر عهده دارد و پالایشگاه آبادان با رویکرد سالم سازی محیط زیست به تعویض کاتالیست های واحد قدیمی و ساخت واحد جدید در این شرکت اقدام کرده است. 

رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، همچنین از راه اندازی یک واحد جدید تصفیه گوگرد (SRU) برای جایگزینی واحد قبلی و قدیمی پالایشگاه آبادان خبر داد و افزود: این واحد جدید نیز تا دو ماه ونیم آینده راه اندازی خواهد شد.

واحد ˈSRPˈ پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصادعد گاز گوگرد یاد می شود، 18 آذر به دستور دادستان آبادان تعطیل شد.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان در جنوب خوزستان قرار دارد. 

پالایشگاه آبادان با تولید روزانه 15 میلیون لیتر بنزین 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در آن تولید شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد