سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوشتر



مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر از تخریب خانه‌های مشرف به آسیاب‌ها و آبشارها و نیزنی‌زدایی، نخاله‌برداری، پاک‌سازی و خاک‌برداری از سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ بیژن حیدری‌زاده با بیان این که تخریب خانه‌های مشرف به آسیاب‌ها و آبشارها با هدف سبک‌سازی تونل‌های زیرزمینی انجام می‌شود توضیح داد: این خانه‌ها در سال‌های اخیر توسط اداره میراث فرهنگی شوشتر و به قصد سبک‌سازی تونل‌ها و تأسیسات زیرزمینی محوطه آسیاب‌ها و آبشارها تملک شد اما تاکنون هیچ اقدامی برای تخریب آنها صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: با این اقدام علاوه بر سبک‌سازی محوطه آسیاب‌ها و آبشارها زیبا‌سازی منظری نیز انجام خواهد شد تا شرایطی مناسب جهت حضور گردشگران فراهم شود.

به گفته مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر: تخریب خانه‌های مذکور جزو تعهدات و برنامه‌های اعلام شده سازمان میراث فرهنگی به سازمان جهانی یونسکو جهت ثبت جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر است.

حیدری‌زاده همچنین با اشاره به آغاز نی‌زدایی، نخاله‌برداری، پاک‌سازی و خاک‌برداری از سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر اظهار کرد: همه اقدامات لازم برای سازه‌های آبی را در دستور کار خود داریم و سرآغاز این اقدامات نی‌زدایی، نخاله‌برداری، پاک‌سازی و خاک‌برداری است.

سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر شامل 13 اثر است که به عنوان منظومه آبی شوشتر در سال 88 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد