سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یکی از سایت‌های نزدیک به "محمود احمدی‌نژاد" به نامه اخیر "محمدرضا رحیمی" که خطاب به رئیس دولت‌های نهم و دهم نوشته شده بود، واکنش نشان داد.

در ادعای این سایت چنین آمده است:
در سال 92 پس از ادعای کذب یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه با خبرگزاری‌ها که از بازداشت رحیمی و انتقال او به زندان اوین خبر داده بود، مادر وی سکته کرد.
دو ماه قبل نیز پس از اعلام خبر اولیه حبس و جریمه نقدی رحیمی در رسانه‌ها، مادر وی برای بار دوم سکته کرد و دار فانی را وداع گفت.همسر محمدرضا رحیمی نیز که از بیماری فشار خون رنج می‌برد، هم‌اکنون در بدترین شرایط جسمی است. "دولت بهار" ضمن ابراز تأسف از شرایط پیش‌آمده برای معاون اول دولت دهم اعلام می‌دارد این شرایط را درک می‌کند و امیدوار است مشکلات وی رفع شود.

منبع : دولت بهار




دهها جنگجوی داعش با حمله به یک پاسگاه مرکزی عراق با عربستان سعودی وارد خاک این کشور شدند.
واحد مرکزی خبر: «مجتهد» وبلاگ نویس مشهور عربستانی فاش کرد دهها جنگجوی داعش با حمله به منطقه مرزی «رفحا» موفق شدند از مرزهای عربستان عبور کنند.مجتهد نوشت: وزارت کشور عربستان اطلاعات مربوط به ورود دهها جنگجوی داعش از گذرگاه مرزی رفحا را سانسور می کند.نیروهای امنیتی عربستان تاکنون از شناسایی محل پنهان شدن این افراد در داخل این کشور عاجز مانده اند.
وی افزود: جنگجویان داعش که افرادی از داخل عربستان به آنها کمک می کردند به پاسگاه مرزی رفحا حمله کردند که نیروهای مرزبان در برابر این حمله پا به فرار گذاشتند. وزارت کشور عربستان به علت نامشخص بودن هدف این افراد مسلح سردرگم شده است.علت آماده باش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی عربستان در منطقه رفحا تلاش برای یافتن این افراد مسلح است.


«یوسف سلفی» رهبر گروه تروریستی داعش در پاکستان اعتراف کرده که وی با مقامات آمریکایی ارتباط داشته و و چندین بار از این کشور کمک مالی دریافت کرده است.
تسنیم: رهبر گروه تروریستی داعش در پاکستان که هفته گذشته در شهر «لاهور» پاکستان بازداشت شد، اعتراف کرده که از آمریکا کمک مالی دریافت کرده است.«یوسف سلفی» رهبر گروه تروریستی داعش در پاکستان اعتراف کرده که وی با مقامات آمریکایی ارتباط داشته و و چندین بار از این کشور کمک مالی دریافت کرده است.
گفتنی است که «اسلام آباد» طی بازدید «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از پاکستان و ژنرال «لوید آستین» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا نیز چنین مسأله ای را مطرح کرده بود.
براساس منابع پاکستانی، یوسف سلفی اظهار داشت: وی مبالغ زیادی در رابطه با اداره گروه تروریستی داعش در پاکستان و استخدام جوانان این کشور برای اعزام به «سوریه» و کمک به داعش از مقامات آمریکایی دریافت کرده است.وی افزود: حدود پنج ماه پیش از مسیر ترکیه وارد پاکستان شده است.
سلفی گفت: با همکاری یک امام جماعت‌ مسجد در عوض 600 دلار جوانان پاکستانی را برای کمک به داعش به سوریه اعزام می‌کرده است.وی تاکید کرد که آمریکا در ظاهر گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کند اما کمک مالی در پشت پرده به این گروه کمک مالی می‌کند.رهبر گروه تروریستی داعش در پاکستان گفت: گروه تروریستی داعش علاوه بر پاکستان از افغانستان، «لیبی» و «هند» نیز جوانانی را استخدام می‌کند تا علیه دولت بشار اسد بجنگند.
قابل ذکر است که برخی از رهبران سیاسی پاکستان بارها هشدار دادند که دیوارنویسی، پرچم افراشتن و انتشار جزوه داعش، دلیلی بزرگی برای وجود این گروه در این کشور است اما مقامات دولتی بویژه وزیر کشور پاکستان چنین ادعاهایی را رد می‌کردند.منابع پاکستانی می افزاید: اگر از فعالیت گروه تروریستی داعش در پاکستان جلوگیری نشود، احتمال جنگ در این کشور وجود دارد.دستگیری یوسف سلفی و یک امام جماعت مسجد در شهر لاهور پاکستان و اعترافات آن‌ها در تحقیقات پلیس به اثبات می‌رساند که گروه تروریستی داعش در این کشور بزودی فعال خواهد شد.یادآوری می‌شود که در حکومت پیشین «نوازشریف» نخست وزیر پاکستان در سال 1990 میلادی برخی از کارکنان گروه ممنوع الفعالیت دستگیر شدند و پس از تحقیقات پلیس، آن‌ها اعتراف کردند که با آمریکا ارتباط دارندو برای اداره کردن امور خود و گروهشان از واشنگتن کمک مالی دریافت می‌کنند.
گفته می‌شود که از نزد بازداشت شدگان کارتهای بانک‌های «نیویورک» نیز کشف شده است و تروریست‌ها اعتراف کرده‌اند که آن‌ها در این بانک‌ها حساب دارند و کمک مالی از این طریق فراهم می‌کنند.
دولت پاکستان آن زمان نیز این موضوع را با مقامات آمریکایی مطرح کرد اما اقدام موثری در این رابطه به انجام نرسید.
رسانه‌های پاکستان هفته گذشته از بازداشت یوسف‌ سلفی از رهبران گروه تروریستی داعش در خاک این کشور خبر داده بودند.به گزارش این رسانه‌ها، نهادهای امنیتی پاکستان اعلام کردند که سلفی از طریق خاک ترکیه به پاکستان سفر کرده و در این کشور مسئول جذب و اعزام شبه‌نظامیان پاکستانی برای اعزام به سوریه و جنگ با دولت اسد است.



رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تهیه طرح قانونی"الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و دفاع از حقوق ملت ایران" و جمع‌آوری امضا برای آن در مجلس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح جدید در مجلس: لغو توافق ژنو در صورت تصویب تحریم های ایران در کنگره /  تاکنون بیش از 80 نفر زیر طرح را امضا کرده اند

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تهیه طرح قانونی"الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و دفاع از حقوق ملت ایران" و جمع‌آوری امضا برای آن در مجلس خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، طرح قانونی "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و دفاع از حقوق ملت ایران" توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و جمع‌آوری امضا برای این طرح در جلسه علنی امروز آغاز شد.

ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح مذکور با هدف مقابله با عدم لغو تحریم‌های غرب علیه ایران و یا تشدید هر نوع تحریم آماده شده که بر اساس آن دولت ملزم می‌شود، دستاوردهای هسته‌ای ایران را حفظ و از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی که با تسنیم گفتگو می کرد، ادامه داد: براساس این طرح اگر تحریم‌های غرب علیه ایران لغو نشود و یا آمریکا بخواهد تحریم جدیدی علیه ملت ایران صادر کند، با مقابله و مواجهه شدید مجلس و دولت ایران مواجه خواهد شد و تمام مفاد توافقنامه ژنو کان‌لم‌یکن تلقی شده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران با شدت و شتاب بیشتری از سرگرفته می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به جمع‌آوری امضا برای طرح مذکور گفت: جمع‌آوری امضا از جلسه امروز برای این طرح آغاز شد و تاکنون بیش از 80 نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و جمع‌آوری امضا همچنان ادامه دارد.

کارخانه‌ای در ادامه سخنان خود گفت: علی‌رغم انعطاف فراوان و همکاری گسترده جمهوری اسلامی ایران طی 10 سال گذشته و به خصوص در یک سال اخیر، مشاهده کردیم که آمریکا بر زیادی‌خواهی‌های خود اصرار دارد و نه تنها تحریم‌های ایران لغو نشده بلکه صحبت از تحریم‌های جدید و یا تشدید تحریم‌ها مطرح می‌شود. البته غرب و‌ آمریکا با توجه به استقامت ملت ایران در 35 سال گذشته مطمئن است که نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد اما صحبت‌های آن را مطرح می‌کند و باید بداند که اعمال هر نوع تحریم جدید با اقدام متقابل و شدید ایران مواجه خواهد شد.
وی ادامه داد: با این طرح اگر آمریکا بخواهد اقدامی در زمینه عدم لغو تحریم‌ها و یا تشدید آنها انجام دهد پشیمان خواهد شد و با فعالیت‌های گسترده‌ای هسته‌ای ایران مواجه خواهد شد.




کاخ سفید اعلام کرد:
ملک سلمان اظهار داشتند که پادشاهی سعودی به ایفای نقش خود در چارچوب بازار جهانی انرژی ادامه خواهد داد و هیچکس نباید انتظار تغییر مواضع کشور متبوعش را داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
مذاکرات مهم اوباما و ملک سلمان در مورد ایران

روز گذشته، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که برای تسلیت به مناسبت درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز وارد ریاض پایتخت پادشاهی عربی سعودی شده بود، پس از گفت و گو با ملک سلمان بن عبدالعزیز با حضور شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد و شاهزاده محمد بن نایف ولی ولیعهد، دیدار رسمی خود را از این کشور پایان داد.
به گزارش «انتخاب»، یک مقام رسمی آمریکایی در این باره به خبرگزاری رویترز گفت " مساله ثبات در بازار نفت مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و پادشاه ادامه سیاست کشور سعودی در زمینه انرژی را خاطر نشان کردند."
این مقام آمریکایی در ادامه افزود که ملک سلمان اظهار داشتند که پادشاهی سعودی به ایفای نقش خود در چارچوب بازار جهانی انرژی ادامه خواهد داد و هیچکس نباید انتظار تغییر مواضع کشور متبوعش را داشته باشد."
کاخ سفید پس از این دیدار اعلام کرد که هیئت آمریکایی در عربستان مذاکرات مهمی داشته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: گفتگوهای مهمی با مقامات عربستان درباره موضوعات ایران و یمن برگزار شده است.



معاون ظریف خبر داد،
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سردار محمد علی الله دادی به آمریکا پیام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سردار محمد علی الله دادی به آمریکا پیام داده است.پیام ایران به آمریکا: اسرائیل با به شهادت رساندن سردار «الله دادی» وارد خط قرمزهای ما شد، باید منتظر عواقب این کار باشند

به گزارش «انتخاب»، حسین امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید 'محمد علی الله دادی' و جمعی از شهدای مقاومت که در مسجد امیر المومنین(ع) در شهرک شهید محلاتی برگزار شد این مطلب را بیان کرد.
 
وی با اشاره به این که پس از شهادت شهید الله دادی از راه های دیپلماتیک برای کشور آمریکا پیام ارسال کردیم،
 
امیرعبداللهیان که با ایرنا گفتگو می کرد، افزود: در این پیام به آمریکاییها اعلام کردیم رژیم صهیونیست ها با این اقدامات وارد خط قرمزهای ایران شده است.
 
این مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این پیام به آمریکاییها گفتیم مقامات رژیم صهیونیستی باید منتظر عواقب این اقدام خود باشند.
 
مراسم گرامی داشت شهادت سردار سرتیپ پاسدار «محمدعلی الله دادی» با حضور مقامات لشکری و کشوری عصر امروز در مسجد امیرالمومنین (ع) در شهرک شهید محلاتی در شرق تهران برگزار شد.
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف،عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.
 
در این مراسم همچنین حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسوول نماینده ولی فقیه در سپاه قدس حضور داشتند.
 
سردار سرتیپ محمد علی الله دادی شهید جغرافیای مقاومت اسلامی است که هفته گذشته در دفاع از حرمین و مردم مظلوم سوریه در قنیطره از سوی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی همراه با جمعی از اعضای حزب الله لبنان به شهادت رسید.




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
ابو محمد العدنانی سخنگوی گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، با اعلام تشکیل «ولایت خراسان» گفت که این منطقه بخشی از «مرزهای» این گروه خواهد بود.

به گزارش العربیه، العدنانی در پیامی ویدیویی که منتشر کرده گفته است: «مجاهدان شرط‌ها اعلام ولایت خراسان را برآورده کرده‌اند و بیعت خود را با امیر المومنین (ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش) اعلام کرده‌اند.

این نخستین بار است که داعش منطقه‌ای دور از محل حضور اصلی خود را به عنوان یک «ولایت تابعه» اعلام می‌کند.

حافظ سعید خان والی داعش در خراسان

داعش برپایی «ولایت خراسان» را اعلام کرد!

العدنانی افزود شخصی با نام «حافظ سعید خان» به عنوان «والی خراسان» منصوب شده. همچنین فردی به نام «عبدالرئوف خادم» ملقب به «ابو طلحه» به عنوان معاون والی خراسان منصوب شده است. او از پیروان داعش در آن منطقه خواسته با این دو بیعت کنند.

سخنگوی داعش در این ویدیو، خواستار اقدام‌های هواداران داعش علیه کسانی شد که «صلیبی‌ها» نامید.

به زعم داعش، سرزمین خراسان، منطقه‌ای گسترده است که در شمال غرب افغانستان قرار دارد و بخش‌هایی از ترکمنستان و استان خراسان ایران را شامل می‌شود.

گروه تندروی داعش، مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه را تصرف کرده و در این مناطق، برپایی «خلافت اسلامی» اعلام کرده است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های اخیر، گروه داعش ضربات سنگینی در عراق و سوریه متحمل شد. روز دوشنبه ۲۶ ژانویه، پاکسازی شهر عین العرب (کوبانی) واقع در شمال سوریه از شبه نظامیان داعش اعلام شد. همچنین شبه نظامیان این گروه تندرو به طور کامل از استان دیالی عراق بیرون رانده شدند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد