سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



مقتدایی در جمع اعضای ستاد روحانی در خوزستان:
استاندار خوزستان یادآورشد: انتصابات مدیران در استان خارج از شرایط و روند عمومی در کشور نبوده است. همانگونه که در ترکیب دولت از همه طیف های سیاسی در کشور وجود دارد، خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و مدیران از میان همه طیف های سیاسی موجود در کشور انتخاب شده اند.
اختصاصی ؛ شوشان - علیرضا عبدالله نژاد: پس از قریب هفده ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کشور، حالا نماینده عالی دولت در خوزستان پس از گذشت یک روز کاری سنگین، به جای استراحت و آماده شدن برای آغاز روز کاری دیگر ؛ اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان را دعوت کرده که پای سخنان و گلایه های آنان بنشیبند و به انتقادات آنان با جان و دل گوش فرا دهد. 

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان که هفته گذشته گزارش او از استان خوزستان در اجرای وعده های دولت یازدهم مورد استقبال رییس جمهور و هیات دولت قرار گرفته بود پس از شنیدن صحبت های برگزیدگان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان ، حالا در جمع اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی استان خوزستان را از موفق ترین استان ها در اجرای سیاست های دولت اعتدال در کشور دانست.
مقتدایی گفت که استان خوزستان پیشتاز اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در میان سایر استان هاست.

استاندار خوزستان گفت:نبود تشکیلات و احزاب منسجم سیاسی و عدم تربیت افراد برای مناصب مدیریتی در کشور یکی از ضعف های حاکمیتی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مقتدایی یادآور شد: تاکنون روند انتخابات در کشور بدین شکل بوده است که فردی که خود را اصلح از سایر کاندیداها می داند به صحنه می آمد آنگاه احزاب و گروه ها و اشخاص بانفوذ از آن حمایت می کردند که این مکانیسیم باید معکوس شود و احزاب سیاسی باید شخصیت های خود را به جامعه در همان ابتدای امر معرفی کنند تا دولتی پاسخگوتر شکل بگیرد.

استاندار خوزستان بیان داشت: در چنین شرایطی بعد از پایان هر انتخابات در کشور افرادی به مناصب مدیریتی و وزارتی می رسند که نزدیکی بیشتری به نهادهای تصمیم گیری دارند و لزوما این افراد شایسته تر از افرادی دیگر که این امکان برای آنان فراهم نمی باشد نیستند.

رییس شورای اداری استان خوزستان گفت: وقتی وجود احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار و تشکیلات منسجم سیاسی در کشور نهادینه نشده است مناصب های مدیریتی به جای اینکه بر پایه شایستگی های افراد بنا نهاده شود بر پایه  نقاط ضعف مدیران دولت گذشته استوار است. به عبارت دیگر دولت جدید انگشت را به سوی نقاط ضعف  دولت گذشته نشانه می رود و بر اساس ضعف های گذشته مدیران جدید خود را گزینش می کند.

مقتدایی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هز حزب و یا گروه سیاسی که بر مصدر امور قرار گرفته است حزب و گروه سیاسی گذشته را نفی کرده است. هر آنکس که قدرت را در اختیار گرفته  است سعی می کند دیگری را از میدان خارج کند و در چنین شرایطی کادرسازی مدیریتی شکل نمی گیرد و دائما مدیریت کشور در شرایط آزمون و خطا پیش می رود. 

استاندار خوزستان ادامه داد: مدیریت کشور در حال حاضر بر پایه بضاعت های موجود و شناخته شده استوار است در حالی که باید سازو کارهای فراهم شود که مدیریت کشور به صورت خودکار به دست شایستگان سپرده شود و چرخش نخبگان روال خود را از سر گیرد. 

مقتدایی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مردم به شخصیت های کاریزماتیک رای داده اند و نه به برنامه های حزب و تشکیلات سیاسی خاص. اگر احزاب سیاسی در کشور بتوانند به طور مستمر فعالیت کنند و برای اداره کشور برنامه های خود را همراه با مصادیق به مردم معرفی کند انتخابات ریاست جمهوری در ادوار گذشته (نهم و دهم) به گونه ای دیگر رقم می خورد.

استاندار خوزستان به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و گفت: مجموعه از کنش و واکنش ها ، عدم احراز صلاحیت آیت اله هاشمی ، کناره گیری دکتر عارف از انتخابات شرایط را برای پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات یازدهم فراهم کرد. 

وی افزود: پس از پیروزی دولت تدبیر و امید همانند ادوار گذشته وزرای و معاونین دولت در یک فضای محدود انتخاب شدند. در صورتی که اگر احزاب و گروه های سیاسی سازمان یافته ای در کشور وجود داشت می بایستی وزرا و معاونین رییس جمهور از میان افراد شاخص و شایسته جامعه در اقصی نقاط کشور انتخاب بشوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید شرایط به گونه ای باشد که سرمایه های انسانی هر استانی سهم در دولت پیروز به میزان مشارکت خود داشته باشند. اگر احزاب در کشور فعال بودند نماینده آن حزب در استان خوزستان می بایست رسما وزرای پیشنهادی خود را به رییس دولت معرفی می کرد. 

مقتدایی افزود: تنها استانداری هستم که در انتخاب معاونین و فرمانداران خود مستقل عمل کرده ام. در یک روز 12 فرماندار منصوب می شود و این نشان از استقلال رای نماینده  عالی دولت در استان است. 

استاندار خوزستان فرآیند انتصابات در سطوح مختلف در استان خوزستان را بسیار پیچده خواند و گفت: تصمیم استاندار خوزستان به دلیل محدودیت های و شرایط موجود در همه انتصابات اعمال نمی شود. در برخی از موارد لابی هایی که در وزاتخانه در انتصاب یک مدیرکل و یا ریاست سازمان در استان به نظر استاندار می چربد. 

مقتدایی بیان داشت: با همه گلایه مندی هایی که وجود دارد بیایید مدیریت استان را در تحقق وعده های دولت به مردم یاری کنید.خیلی از انتقادات مطرح شده در جلسه امروز را می پذیرم. استاندار در برخی از انتصابات با محدودیت هایی روبرو است. 

استاندار خوزستان یادآورشد: انتصابات مدیران در استان خارج از شرایط و روند عمومی در کشور نبوده است. همانگونه که در ترکیب دولت از همه طیف های سیاسی در کشور وجود دارد، خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و مدیران از میان همه طیف های سیاسی موجود در کشور انتخاب شده اند.

وی ادامه داد : اگرکار بصورت تشکیلاتی پیش برود  باید به میزان سهم مشارکت خود , مطالبه ملی نیز داشته باشیم و برای کرسی های وزارت خانه نیز بتوانیم سهم خواهی کنیم . این اشکال وجود د ارد و بخاطر همین است که برای  چند پست معدود استانی چانه  زنی می کنیم .

مقتدایی تصریح کرد: به رغم وجود همه شرایط استان خوزستان توانسته است در میان شاخص های موجود دولت نمره قبولی بگیرید و در این زمینه سرآمد استان های دیگر هستیم. 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان از همه اعضای ستاد روحانی در استان خوزستان دعوت کرد در جلسه شورای اداری روز چهارشنبه شرکت کنند و پیشنهادات و انتقادات خود را برای تسریع در وعده های دولت به مدیریت استان ارائه دهند.

مقتدایی خواستار همراهی اعضای ستاد روحانی در استان در جهت حل مشکلات مردم و پیشبرد اهداف دولت در استان شد. وی از آنان خواست که با صبر و حوصله فضای استان را به سوی آرامش و آنچه صلاح مردم استان است هدایت کنند. 


استاندار خوزستان وعده داد که از افرادی که شراط لازم برای تصدی مسئولیت های مختلف در استان را دارند و دل در گرو پیروزی این دولت نهاده اند استفاده لازم را به عمل آورند .
 
 استاندارخوزستان گفت :آمده ایم که کار انجام دهیم لذا باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم .  این جلسات را  درقالب موضوعات مختلف ازجمله انتصابات , اشتغال و توسعه  دنبال خواهیم کرد.  
 
مقتدایی گفت : دوستان بدانند که استان خوزستان روبه  توسعه گام برداشته است .  تا مهرماه آینده گزارش های موفق  تری  ارایه خواهیم کرد .

 برخی ازشرکت کنندگان دراین نشست به نمایندگی از دیگراعضای ستاد انتخاباتی روحانی درخوزستان مطالبی درخصوص  افزایش بیشترنقش زنان فرهیخته درجامعه و استفاده از وجود زنان درسطوح مدیریتی بالا , ایجاد فضای باز و نشاط سیاسی  و ایفای نقش بیشتراحزاب درمعادلات سیاسی و اجتماعی جامعه , رعایت حقوق شهروندی و اقلیت ها و توزیع عادلانه ثروت بین اقوام ونیز استفاده بیشتر ازتوان اعضای ستاد درمسند های مدیریتی مطالبی ایراد کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد