سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان



پروژه احداث کارخانه آلومینیوم​سازی کاوه خوزستان امروز، 23دی ماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی در مسجدسلیمان  کلنگ​زنی شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خوزستان - عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در مراسم کلنگ​زنی این پروژه که امروز (سه‌شنبه) انجام شد، اظهارکرد: امیدواریم با اجرایی شدن پروژه​های صنعتی شاهد عمران شهرستان مسجدسلیمان باشیم.

 

وی ‌‌افزود: وضعیت جغرافیایی مسجدسلیمان نقش اساسی در اقتصاد کشور داشته و بدون شک این شهرستان به پشتوانه اکتشاف اولین چاه نفتی، جایگاهی ویژه در کشور خواهد داشت.

 

مقتدایی تصریح‌کرد: پروژه‌ کارخانه آلومینیوم​سازی و پتروشیمی مسجدسلیمان از ظرفیت​های مهم این شهرستان محسوب می‌شوند که امیدواریم زمینه‌ای برای ایجاد صنایع پایین‌‌دست در کنار این صنایع فراهم شود و از این طریق شاهد رونق و توسعه مسجدسلیمان و آسایش مردم این منطقه باشیم.

 

وی بیان‌کرد: اجرای این پروژه‌ها زمانی در مردم منطقه تعلق خاطر ایجاد می​کند که مردم از ظرفیت​های جدید ایجاد شده بهره‌مند شوند؛ همان‌گونه که در اجرای طرح 550 هزار هکتاری بخش زیادی از مردم شهرستان​های کشاورزخیز بهره​مند شدند.

 

به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه این مراسم امید حاجتی، معاون برنامه​ریزی استانداری خوزستان گفت: از ابتدای کار دوره جدید مدیریت در خوزستان، مساله بیکاری و حل و بررسی آن یکی از چالش​های پیش روی استان بوده که برای رها​یی از این بحران، برنامه​ای منسجم در استان پیاده​سازی شده است.

 

وی‌ افزود: خوزستان از لحاظ سهم در اقتصاد کشور با احتساب نفت، دومین استان و بدون احتساب نفت، چهارمین استان کشور است. این در حالی است که در نرخ بیکاری دومین استان کشور هستیم. با توجه به این آمار، سعی در برنامه​ریزی برای حل بحران بیکاری داریم و در این راستا برنامه​های کوتاه​مدت و میان​مدت پیاده‌سازی شده است که برنامه میان​مدت در دست اجرا است و به تفکیک شهرستان‌ها برنامه​ریزی و تا پایان امسال تدوین می​شود. براساس این برنامه ظرفیت هر منطقه شناسایی و الگوی توسعه آن ترسیم خواهد شد تا شاهد حل مشکل بیکاری در مناطق مربوطه باشیم. در کوتاه مدت نیز برای حل معضل بیکاری با اولویت اینکه بیشترین بیکاری در کدام شهرستان​ها است، اقدام کرده‌ایم.

 

حاجتی تصریح کرد: در این میان شهرستان​های مسجدسلیمان و شادگان در اولویت برنامه​ریزی قرار گرفته‌اند. ایجاد واحدهای صنعتی برای حل معضل بیکاری مسجدسلیمان و همچنین راه​اندازی کارخانه فولاد شادگان و بندر تجاری و فعال‌سازی گردشگری تالاب در شادگان پیش‌بینی شده است.

 

وی عنوان‌کرد: امروز بدون هیچ مشکلی شرکت آلومینیوم در جهت رفع بحران بیکاری در مسجدسلیمان کلنگ​زنی شد تا بتواند بخشی از مشکلات بیکاری این منطقه را حل کند. در فاز اول این کارخانه 200 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می​شوند و در زمان اجرا نیز 500 نفر دیگر به کار گرفته می​شوند.

 

معاون برنامه​ریزی استانداری خوزستان گفت: برای اجرای این پروژه بر استفاده از نیروی بومی تاکید شده است.

 

به گزارش ایسنا، همچنین اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم​ برای مردم استان و مسجدسلیمان مثمرثمر باشد و علاوه بر این پروژه شاهد راه​اندازی پروژه‌​های دیگری در این شهرستان باشیم.

 

وی تصریح‌کرد: پروژه​های زیاد دیگری در مسجدسلیمان داریم که به همکاری مردم و مسوولان شهرستان برای جذب سرمایه​گذار و جلب اعتماد جهت سرمایه​گذاری، نیاز دارند.

 

جلیلی بیان‌کرد: اگر فعالیت واحدهای صنعتی به طور جدی و بدون توجه به جناح​های سیاسی پیش برود، قطعا به رشد، شکوفایی و توسعه استان کمک خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که شرایط بیکاری در مسجدسلیمان بحرانی است، خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم این پروژه​ها فقط در حد کلنگ​زنی نباشند، بلکه مراحل بعدی آن به طور مستمر انجام شوند و بتوانند در حل بحران بیکاری مسجدسلیمان نقشی داشته باشند.

 

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شواری اسلامی افزود: امروز مردم مسجدسلیمان با کلنگ​زنی این کارخانه، چشم انتظار بهره​مندی از آن هستند. به همین منظور این دو پروژه یعنی پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان و آلومینیوم​سازی کاوه خوزستان باید در جهت فعال‌شدن به طور جدی دنبال شوند تا از لحاظ اجتماعی تاثیراتی بر منطقه بگذارند.

 

جلیلی یادآور‌شد: پالایشگاه نفت مسجدسلیمان از پروژه​های بسیار بزرگ آینده است که باید وزارت نفت برای سرمایه​گذاری و پیگیری اجرای آن، وارد عمل شود.

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم سیدعباس حسینی، مدیرعامل کارخانه آلومینیوم​سازی کاوه خوزستان نیز گفت: از آنجایی که ایجاد اشتغال در مسجدسلیمان از اولویت​های وظایف ما است، این کارخانه با هدف ایجاد اشتغال و رفع محرومیت​های منطقه ایجاد شده است و قطعا دستاوردهای آن موجب رونق و پیشرفت مسجدسلیمان خواهد شد.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری بخش​های مربوطه تا دو سال آینده یعنی در ابتدای سال 96 شاهد بهره‌برداری از این شرکت و عرضه محصولات آن باشیم. این پروژه به دلیل موانع زیاد در چند سال اخیر به تعویق افتاد و خوشبختانه با همکاری مسوولان ارشد استان دوباره به مرحله اجرا رسید و اعتبار فاز اول آن 200 میلیارد تومان می​باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد