سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان



مسابقه چهارجانبه دوچرخه‌سواری با حضور چهار استان به مناسبت هفته هوای پاک در خوزستان برگزار می​شود.

 

خضیر حیاتی، دبیر هیات دوچرخه​سواری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: رکاب‌زنان در این مسابقات که 28 و 29 دی​ماه برگزار می‌شود، در ماده‌‌های سرعت، دور‌حذفی و جاده با یکدیگر رقابت می​کنند.  وی درباره استان​های شرکت​کننده در این رقابت​ها، خاطرنشان‌کرد: این مسابقات با حضور استان​های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس برگزار می​شود.

 وی بیان‌کرد: رکاب‌زنان در بخش جاده، 28 دی​ماه در مسافت 90 کیلومتری مسیر اهواز - رامهرمز با یکدیگر رقابت خواهند کرد. مسابقات سرعت و دور حذفی نیز 29 دی​ماه در رامهرمز برگزار خواهد شد.




شش خوزستانی در رقابت​های قهرمانی جودو کم​بینایان و نابینایان کشور به مصاف حریفان خود می​روند.

 

حکیم حمادی، دبیر هیات ورزش​های کم​بینایان و نابینایان استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این مسابقات روز جمعه (26 دی​ماه) در تهران برگزار می‌شود.

 وی بیان‌کرد: جمال محسنی، محمد جعفری، محمد درویشی‌تبار، امید نوری‌جعفری،​ پیمان طاهری و علی نعمتی به ترتیب در وزن‌های 60، 66، 73، 81، 100 و 100+ کیلوگرم در این مسابقات شرکت می​کنند.

 دبیر هیات ورزش​های کم​بینایان و نابینایان خوزستان با بیان این‌که جودوکاران استان از آمادگی خوبی برای شرکت در این مسابقات برخوردار هستند، گفت: نوری‌جعفری و جعفری مدعی قهرمانی در اوزان خود هستند. به هر حال امید داریم که ورزشکاران استان بتوانند موفقیت کسب کنند.



یک ورزشکار خوزستانی در کلاس آموزشی اتومبیلرانی حرفه​ای که زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون جهانی برگزار می​شود، شرکت می​کند.

 

ابراهیم جوانمردی، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: فرزاد شاهرخی، اتومبیلران استان در این کلاس که از 24 تا  28 دی​ماه در تهران برگزار می​شود، حضور پیدا خواهد کرد.

 وی با بیان این‌که کلاس زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون جهانی برگزار می​شود، گفت: سهیل عیاری از فرانسه مدرس این کلاس است.رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان بیان‌کرد: در این کلاس آخرین قوانین و مهارت​های رانندگی حرفه​ای به شرکت​کنندگان آموزش داده می​شود.




معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مدال​آوری در بخش بانوان سخت نیست و با یک برنامه پنج یا ده ساله نظام​مند می​توان به پیشرفت​هایی دست پیدا کرد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- مظفر علیشائی در جلسه هم‌اندیشی وضعیت ورزش بانوان با نواب‌رییسان هیات​های ورزشی استان که روز گذشته (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: میزان مدال​آوری بانوان با میزان مدال​آوری آقایان مساوی است ولی سهم کشور ما در این زمینه اندک و ناچیز است. بانوان کشورهایی مانند چین، کره​جنوبی و ژاپن دوش به دوش آقایان شان مدال کسب می​کنند و حتی در کشور چین بیشتر مدال​ها در بخش بانوان به دست می‌آید.

 

وی ادامه‌داد: خیلی هم انتظار نمی​رود که به آن کشورها برسیم، چرا که آن‌ها پروسه​هایی را برای رسیدن به این وضعیت طی کرده‌اند و ما هم در بخش بانوان اگر می​خواهیم پیشرفت داشته باشیم، باید یک برنامه نظام‌مند پنج یا ده ساله داشته باشیم که  البته در سطح  وزارت نیز در این راستا در حال کار شدن است و ما هم در استان‌مان باید به سمت استعدادیابی برویم.

 

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مدال​آوری در بخش بانوان در کشور کار خیلی سختی نیست، چرا که یک بانوی ورزشکار با شش ماه تمرین منظم می​تواند جزو پنج، شش نفر برتر کشور شود و با دو سال تمرین، می​تواند در آسیا مقام​آوری کند. این کار کمی همت می​خواهد. در استان ما در بخش بانوان پتانسیل و استعداد وجود دارد و باید برای این پتانسیل برنامه​ریزی شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در این راستا با آموزش و پرورش تفاهم​نامه​ای منعقد کردیم و اگر می​خواهید یک وضعیت مطلوب برای آینده طراحی کنید، باید آموزش فراموش نشود، چرا که آموزش در واقع خلاء بین وضعیت موجود و مطلوب را پر می​کند و باید به سمت دانش​افزایی رفته و دامنه مربیان را به دل شهرستان ببریم، چرا که نخبه​ها در آن جاها هستند.

 علیشائی با بیان این‌که برخی​ها نگاه​شان به جایگاه نایب‌ریسی، نگاهی تشریفاتی است، گفت: ما 30 درصد اعتبار را برای بخش بانوان مصوب کرده​ایم. به نظرم باید برای حوزه بانوان نیز اتاق فکر راه​اندازی شود تا بتوانند برنامه​های پنج ساله​شان را تدوین کنند و بانوان اگر می‌خواهند به موفقیت برسند باید برنامه داشته باشند و برنامه​ها را هم مسوولانه پیگیری کنند.

 وی گفت: در بخش بانوان میزبانی کشوری عمده​ای نداشته​ایم. این میزبانی​ها به نفوذ ورزش بین اقشار جامعه کمک می​کند. هیات​ها هم اگر استعداد میزبانی مسابقات کشوری را دارند، پیشنهاد دهند و ما هم در این زمینه کمک خواهیم کرد. به هر حال اگر می​خواهید وضعیت در این حوزه تغییر کند، باید نگاه هم تغییر کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.



خسرو پیرهادی برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش​ سه​گانه خوزستان انتخاب شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطه خوزستان- مجمع انتخاب رییس هیات ورزش سه​گانه خوزستان امروز سه​شنبه، 23 دی​ماه با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاون وی، در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

 پیرهادی تنها کاندیدای احراز این پست بود که توانست با 16 رای کل اعضای مجمع برای مدت چهار سال عهده‌دار این سمت شود.پیش از این حبیب رضایی رییس هیات ورزش​ سه​گانه خوزستان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد