سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان


لیگ دارت خوزستان با برگزاری هفته ششم به پایان می​رسد.

 

محمد رجبی،​ سرپرست کمیته دارت هیات انجمن​های ورزشی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات 26 دی​ماه به میزبانی امیدیه برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: حضور دارت‌بازان شهرستان​های اهواز و امیدیه در این مسابقات قطعی شده است و احتمال این که نفراتی از شهرستان​های مسجدسلیمان، ماهشهر و شوشتر هم در این رقابت​ها شرکت کنند، وجود دارد.

 

سرپرست کمیته دارت هیات انجمن​های ورزشی خوزستان گفت: قرار است در کنار این مسابقات، رقابتی هم بین نفراتی که در مرحله​های قبلی لیگ حضور نداشتند، برگزار کنیم تا تیم استان را از بین این نفرات و دارت​بازان برتر لیگ استان جهت شرکت در رقابت​های کشوری پیش رو انتخاب کنیم. 

وی بیان کرد: دارت استان نسبت به گذشته تغییراتی داشته است و در هر دو بخش آقایان و بانوان پیشرفت​های خوبی حاصل شده است. ما در رده​بندی کشوری در بخش بانوان رتبه نخست را در اختیار داریم.




دیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر 11 زورخانه در استان وجود دارد، گفت: من فکر می​کنم که از این تعداد زورخانه‌ به خوبی استفاده نشده است اما امیدواریم که شرایط برای استفاده بهتر از آن‌ها، مهیا شود.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- فرامرز کیانی​زاده در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه​ای که امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم انتخاب رییس جدید هیات ورزش​های پهلوانی و زورخانه​ای در جهت موفقیت​های آینده باشد. جا دارد که از آقای سعادت​نیا، رییس قبلی این هیات که تلاش​های خوبی را در این مدت داشته​اند، تشکر کنم.

 

وی ادامه داد: اعتقاد من بر این بود که بودن سرپرست به جای رییس هیات به معنای بی​ثباتی است. قانونا سرپرست می​تواند سه ماه کار کند و اگر این مدت بیشتر شود یعنی ثبات در آن هیات وجود ندارد. این بحث در همه رشته​ها وجود دارد و این اتفاق ممکن است بیفتد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بحث پهلوان‌منشی در این رشته بسیار مهم است. رشته پهلوانی می‌تواند علاوه بر ورزش به فعالیت​های فرهنگی نیز بپردازد و می​شود از دو جهت‏، هم فرهنگی و هم ورزشی به آن کمک کرد. چند دهه است که از افتتاح اولین زورخانه در استان می​گذرد و این بسیار خوب است و من فکر می​کنم پتانسیل برای بهتر شدن را داریم. ورزش زورخانه​ای خوزستان مدال​های کشوری زیادی دارد که این باعث انگیزه در بین افراد و ورزشکاران می​شود و همچنین بر سلامتی آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

 

وی درخصوص برگزاری مسابقات جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه​ای که قرار است به میزبانی خوزستان برگزار شود، بیان کرد: رقابت​های جهانی در خوزستان برگزار می​شود و رییس فدراسیون نظر به حضور 50 کشور دارد و انتخاب رییس هیات استان به خاطر این بود که ما سعی کنیم از فرصت بوجود آمده، نهایت استفاده را ببریم.

 

وی درباره زورخانه​های موجود در استان، اظهار کرد: در حال حاضر 11 زورخانه در استان وجود دارد که این جای خوشحالی است اما من فکر می​کنم که از این 11 زورخانه به خوبی استفاده نمی​شود. امیدواریم که شرایط برای بهتر شدن وضعیت این ورزش فراهم شود. جای تاسف دارد که روسای هیات​های شهرستان​ها هنوز مشخص نیستند و برای رشته​ای که 100 سال در خوستان فعال است، بسیار عجیب است.

 

کیانی​زاده ادامه داد: امیدواریم که برنامه​ریزی خوبی داشته باشیم و برنامه​ها به خوبی انجام شود و ورزش زورخانه​ای رونق پیدا کند. مصوبه شورای اسلامی این است که این ورزش توسعه پیدا کند و امیدواریم این کار هم انجام شود.

 

وی در پایان گفت: بعضی از هیات​های شهرستان​ها در این رشته به صورت تک نفره اداره می​شوند و این نتیجه خوبی ندارد. همچنین درباره انتخاب اعضای هیات رییسه باید سعی کنیم که افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند این ورزش را بهبود ببخشند.



هفته‌های اول و دوم لیگ ساندا نوجوانان خوزستان برگزار می‌شود.

 

محمدعلی عسکری‌فر، دبیر هیات ووشو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این مسابقات روز جمعه (26 دی‌ماه) به میزبانی شوشتر برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که 10 تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند، گفت: سانداکاران تیم‌های ماهشهر، ایذه، هندیجان، شوشتر، اندیمشک، صیدون، دهدز، شوش، اهواز و بهبهان در این مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند. 

دبیر هیات ووشو خوزستان بیان‌کرد: هدف از برگزاری این لیگ، آماده‌سازی ووشوکاران استان و استعدادیابی است تا بتوانیم ووشوکاران استان را جهت شرکت در مسابقات کشوری آماده کنیم. وی در پایان عنوان‌کرد: لیگ ساندا نوجوانان خوزستان قرار است طی هفت هفته برگزار شود.




احسان​الله افخمی برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش‌‌‌های پهلوانی و زورخانه​ای خوزستان انتخاب شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های‌ پهلوانی و زورخانه​ای استان امروز (دوشنبه) با حضور کیانی​زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و مظفر علیشائی، معاون توسعه ورزش اداره‌کل در سالن جلسات این اداره برگزار شد.احسان​الله افخمی تنها کاندیدای احراز این سمت بود که با 15 رای کل اعضای مجمع برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. پیش از این قربان‌علی سعادت​نیا، رییس هیات ورزش‌‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خوزستان بود.در این مجمع نماینده​ای از فدراسیون حضور نداشت و تفویض اختیار به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داده شد.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد