سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


خوزستان در هفته‌ای که گذشت؛

از ظرفیت جذب ۶ هزار دانشجوی خارجی در خوزستان تا تولید ۳۰ میلیون شاخه گل نرگس در بهبهان

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در هفته گذشته از ظرفیت پذیرش ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های خوزستان گفت و رئیس جهاد کشاورزی بهبهان از برداشت ۳۰ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در هفته گذشته از ظرفیت پذیرش 6 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های خوزستان گفت و رئیس جهاد کشاورزی بهبهان از برداشت 30 میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان خبر داد.

روزهای 16 تا 18 دی ماه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان برگزار شد و 37 اثر در 200 نقطه استان خوزستان اکران شد. همچنین مسئول حوزه هنری ارشاد اسلامی خوزستان ارسال یک هزار و 900 اثر به جشنواره پایتخت پنجره‌ها را به رسانه‌ها گفت.

به دلیل نشت گازوئیل به رودخانه زال در لرستان قسمتی از رودخانه کرخه خوزستان هم آلوده شد که بنا بر اعلام مسئولان خوزستان آب به مخزن سد کرخه وارد نشده است در این هفته همچنین پیکر پاسدار شهید طالب حیدری پس از 22 سال گمنامی شناسایی شد.

برگزاری صبحگاه کارکنان نیروی انتظامی در اهواز با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم، کشف اختلاس 19 میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های خوزستان و تولید سالیانه بیش از یک هزار و 900 تن ماهی در حمیدیه از دیگر اخبار مهم خوزستان در این هفته بود.

دانشگاه‌های آزاد خوزستان ظرفیت جذب 6000 دانشجوی خارجی را دارد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: دانشگاه‌های خوزستان به دلیل همجواری با کشورهای مثل عراق از موقعیت مناسبی در جذب دانشجوی خارجی دارند.

فیلم‌های جشنواره عمار در 200 نقطه خوزستان اکران می‌شود

دبیر جشنواره عمار در خوزستان گفت: فیلم‌های جشنواره عمار امسال در 24 شهر استان خوزستان و در 200 نقطه اکران می‌شود.

بعید است «افزایش تعداد نمایندگان» به مجلس دهم برسد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر طرح «افزایش تعداد نمایندگان» در مجلس به تصویب برسد بعید است که در انتخابات مجلس دهم اعمال شود.

هیئت رئیسه جدید کانون مداحان خوزستان انتخاب شدند

مسئول واحد تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: انتخابات کانون مداحان خوزستان برگزار شد و از بین 16 نفر کاندیدا 7 نفر هیئت رئیسه و 3 نفر عضو علی البدل کانون مداحان خوزستان انتخاب شدند.

نمایشگاه مجازی معرفی و تهیه کالاهای داخلی خوزستان راه‌اندازی شود

استاندار خوزستان گفت: باید نمایشگاهی مجازی برای معرفی و تهیه کالاهای داخلی استان برای تسهیل و شناساندن این نوع کالا‌ها در سطح خوزستان راه اندازی شود.

بیش از 1900 اثر به جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» ارسال شد

مدیر واحد نمایش حوزه هنری خوزستان گفت: یک‌هزار و 929 اثر به ششمین جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» ارسال شده است.

30 میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان برداشت می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی بهبهان گفت: در 150 هکتار از اراضی بهبهان گل نرگس کاشت می‌شود و بنا بر پیش بینی‌هایی که انجام دادیم امسال 30 میلیون شاخه گل نرگس از زمین‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

عملیات به موقع مانع ورود آلودگی گازوئیل به سدکرخه شد

مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه قسمتی از رودخانه کرخه به دلیل نشت گازوئیل در رودخانه زال آلوده شده است، گفت: عملیات‌های مختلفی انجام شد و مانع از ورود گازوئیل به مخزن سد کرخه شدیم.

توسعه پایدار شهری با رویکرد فرهنگی در بودجه اهواز دیده شود

عضو شورای شهر اهواز گفت: یکی از عواملی که سبب پیشرفت کلانشهرهای کشور شده توسعه فرهنگی به همراه توسعه کارهای خدماتی و عمرانی است.

پیکر شهید گمنام هندیجانی پس از 22 سال شناسایی شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر هندیجان گفت: پیکر پاسدار شهید طالب حیدری پس از 22 سال گمنامی، باهمکاری گروه تفحص نیروی دریایی منطقه سوم سپاه امام حسین (ع) شناسایی شد.

فرهنگ عاشورا ایران را به تکیه‌گاه کشورهای منطقه تبدیل کرده است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ بصیرت و روشنگری است و ایران با این فرهنگ تبدیل به تکیه‌گاه کشورهای منطقه شده است.

غرب با حضور نمایشی در منطقه درصدد حفظ آشوب‌ها در سوریه و عراق است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: غربی‌ها وقتی دیدند تکفیری‌ها در عراق شکست خوردند، دست به تشکیل ائتلاف زدند و با حضور نمایشی خود در منطقه در صدد حفظ آشوب‌ها در سوریه و عراق هستند.

شهادت «حاج حمید» اثبات بدون مرز بودن اسلام بود

هم‌رزم شهید تقوی می‌گوید: در زمان جنگ تحمیلی از نظر سنی کوچک‌تر از حاج حمید بودیم اما اقتدار این شهید بزرگوار سبب شجاعت ما می‌شد زیرا او کم حرف می‌زد و مرد عمل بود.

المپیاد ورزش روستائیان خوزستان برگزار می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های روستائی و بازی‌های بومی، محلی خوزستان گفت: المپیاد ورزش روستائیان خوزستان با حضور 2 هزار ورزشکار روستایی اسفند‌ماه امسال برگزار می‌شود.

عامل اختلاس 19 میلیارد ریالی در خوزستان بازداشت شد

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان گفت: پس از کشف اختلاس در یکی از بانک‌های خوزستان عامل اختلاس 19 میلیارد ریالی در خوزستان بازداشت شد.

سالانه 1920 تن ماهی در حمیدیه تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: در 481 هکتار از مزارع حمیدیه حوضچه‌های پرورش ماهی وجود دارد که سالانه یک هزار و 920 تن ماهی تولید می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد