سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز




پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- آیا پروژه بهم خوردن امنیت روانی جمعیت ایرانیان مهاجر در کشورهای غربی کلید خورده است؟

اپیزود اول /30 می 2013 : 
«منصور ارباب سیر» ایرانی ـ آمریکایی متهم به توطئه ترور سفیر سعودی در آمریکا به 25 سال زندان در آمریکا محکوم شد. به گزارش رویترز، وی که 58 سال سن دارد، در دادگاهی در ایالت منهتن آمریکا به این حکم محکوم شد. ارباب سیر که در آمریکا خودروهای دست دوم معامله می کرد متهم است که از اوباش مکزیکی خواسته «عادل الجبیر» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را بکشند. او در 29 سپتامبر سال 2011 در فرودگاه بین المللی جان اف کندی در نیویورک دستگیر شد. وزارت دادگستری امریکا در 11 اکتبر همان سال ادعا کرد که ارباب سیر از حق خود برای داشتن وکیل چشم پوشی کرده و به دست داشتن در این توطئه قتل اعتراف کرده است. امریکا همچنین ادعا می کند که ارباب سیر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارد. با وجود این، مقامات ایرانی قویا این اتهام را رد کرده و می گویند واشنگتن نتوانسته است برای ادعاهای خود هیچ گونه مدرکی ارائه دهد. مقامات ایرانی می گویند: اظهارات ارباب سیر با توجه به سابقه وی نمی تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرد. گفته شده است که فرد متهم یک معتاد به مواد مخدر است که 30 سال پیش از ایران فرار کرده است. به گفته بعضی از دوستان وی، ارباب سیر از ماده مخدر ماریجوانا استفاده می کند، الکل می نوشد و به آشفتگی و فراموشکار بودن شهرت دارد. 

اپیزود دوم / 15 دسامبر 2014 :
 شیخ هارون مونس ؛ با نام واقعی «محمد حسن منطقی (بروجردی)، روحانی متولد ایران ؛ که 19 سال پیش با اخذ پناهندگی، ساکن استرالیا شده بود، طی یک عملیات گروگانگیری در شهر سیدنی به همراه دو گروگان دیگر کشته شد .در سوابق وی که در فضای مجازی موجود است، آمده که «تفاسیر لیبرالیستی وی از اسلام موجب دستگیری فرزند و همسرش شد و در سال 1996 به عنوان پناهنده از ایران فرار کرد».در 15 نوامبر 2013، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.رسانه‌های استرالیایی امروز گزارش کردند که فرد گروگانگیر از گروگانها خواسته تا با رادیو محلی تماس برقرار کنند و گفته است که از طرف «داعش» چنین کارهایی را صورت داده است. 

نتیجه :
اگر فردا یا فرداهای دیگر باز یک ایرانی مهاجر مثلا در کانادا دست به چنین اقداماتی زد، هرگز نباید تعجب کرد. این پروژه ای است که در چندلایه طراحی شده است که به برخی از اهداف آنها در ذیل اشاره می شود :

عزم ایران در مبارزه با داعش که بیشتر حول شخصیت قاسم سلیمانی شکل گرفته است و از سوی دیگر عدم حضور ایران در ائتلاف مزخرف شده ضد داعش، خشم مقامات آمریکایی را بر انگیخته است. از سوی دیگر تامین امنیت بیش از 20 میلیون زایر در مراسم اربعین حسینی علیرغم تهدیدات داعش، قدرت واقعی ایران را در منطقه به رخ رقبا کشید. آمریکائی ها از ساخته شدن یک چهره قهرمان ضد داعش از ایران در برابر ائتلافی که به راه انداخته اند، بسیار هراس دارند، چون تاکنون ایران را به عنوان محور شرارت و حامی تروریسم به جهانیان نشان داده اند و اکنون با اقدامات موفقیت آمیز ایران علیه داعش تمامی این انگاره ها نزد افکار عمومی در حال رنگ باختن است. پس طبیعی است که هراز گاهی با علم کردن این نوع حادثه ها و خونین نشان دادن آنها، پروژه ایران هراسی را جان دیگری ببخشند و نشانه آن این است که بی بی سی فارسی از صبح امروز بدون انکه هنوز هویت گروگانگیر مشخص باشد، پوشش عجیب و غریب رسانه ای برقرار کرد و البته تیتر آخر شبش، پایان خونین گروگانگیری شیخ هارون ایرانی بود.

هدف خطرناک تر دیگر ادامه این نوع پروژه ها؛ 
ایجاد و تعمیق واگرایی بین نسل های تازه مهاجر ایرانی با حاکمیت نظام است. این نسل، پرورش یافته در زمان نظام فعلی است و بیشترین وابستگی ها را با منافع ملی دارد و بر خلاف اپوزیسیون های فسیل شده ای از نوع گروهکهای سلطنت طلب و منافقین  حاضر به هر اقدامی علیه منافع ملی نیست. جالب توجه است که علیرغم تلخ بودن ماجرای فتنه 88؛ موج همگرایی که در بین ایرانی ها بابت این قضیه شکل گرفت، فسیلهای سیاسی را به وحشت انداخت، به گونه ای که سلطنت طلبها و منافقین که هرگز نظام فعلی را قبول نداشته و ندارند با پرچم جنبش سبز در مراسم اعتراضی حضور پیدا می کردند. ایجاد این موج تصنعی واگرایی بیشتر به دلیل تحریک جمعیت ایرانیان مهاجر برای قرار گرفتن اجباری در پازل های طراحی شده بعدی از جمله ساخت اپوزیسیون با بافت های جدید و بروز شده مطابق با وضعیت امروز ایران و نه سه دهه پیش است. هر چند این پروژه یک بار در سال 88 با شکست روبرو شد ولی هنوز از روی میزهای ایران اندیشکده های غربی بطور کامل برداشته نشده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد