سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار بازار تلفن همراه و تبلت و رایانه



کد خبر: ۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
       

شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از گالکسی اس 5 پرچمدار جدید گوشی‌های خود رونمایی کرد.

به نقل از تایم، شرکت سامسونگ مراسم رونمایی از این گوشی را با اعلام این جمله آغاز کرد که این شرکت‌ از مشتریها درباره قابلیتهای مهم یک گوشی نظر‌خواهی کرده که و پاسخ آنها راحتی کار، طراحی زیبا، قابلیتهای برجسته، طول عمر زیاد باطری و یک دوربین باکیفیت بوده است.

گلکسی اس 5

ویژگیهای مهم گالکسی اس 5 شامل موارد زیر می‌شود:

نمایشگر: گالکسی اس 5 از یک نمایشگر OLED 5.1 اینچی (بزرگتر از نمایشگر پنج اینچی کالگسی اس 4) بهره می‌برد، اما وضوح نمایشگر بدون تغییر همچنان 1080 پیکسل است. سامسونگ در نمایشگر این گوشی مجموعه‌ای از قابلیت‌های خاص محیطی نظیر توان تنظیم نور نمایشگر با محیط اطراف و حالت نور کم برای استفاده در اتاقهای تاریک و همچنین جلوگیری از مشاهده گوشی توسط افراد دیگر از پشت سر را تعبیه کرده است.

 

باطری: سامسونگ اعلام کرده گالکسی اس 5 توان روشن‌ ماندن تا 10 ساعت حین گشت زنی در اینترنت را با ارتباط ال تی ای و توان 12 ساعت پخش فیلم را دارد.همچنین حالت جدید "ذخیره فوق‌العاده انرژی" هنگامیکه فعال شود تمام کاربریهای گوشی به جز قابلیت‌های اصلی را غیرفعال و نمایشگر را به حالت سیاه و سفید در می‌آورد تا کاربر بتواند در مواقع اضطراری مدت زمان بیشتری از گوشی استفاده کند و به مکالمه بپردازد. براساس اعلام سامسونگ کاربر می‌تواند در این حالت و با شارژ 10 درصدی باطری 24 ساعت دیگر از گوشی استفاده کند.

دوربین: دوربین اصلی این گوشی نسبت به مدل قبلی ارتقای قابل توجهی یافته و از 13 مگاپیکسل به 16 مگاپیکسل رسیده است. سرعت فوکوس اتوماتیک دوربین این گوشی افزایش یافته و سنسور تصویر بزرگتر از حسگر گالکسی اس 4 است. دوربین این گوشی توانایی گرفتن فیلم تا 4K را دارد. همچنین یک قابلیت "فوکوس انتخابی" در این گوشی تعبیه شده که به کاربر اجازه می‌دهد همانند یک دوربین عکاسی حرفه ای قسمتهایی از تصویر را فوکوس بیشتر و یا بخشهایی از آن را تار کند. همچنین حالت HDR به کاربر این امکان را می‌دهد که یک عکس را در حالت ارتقا یافته HDR با حالت ارتقا نیافته مقایسه کند.

گلکسی اس 5
گلکسی اس 5

 

 

 

 

 

 

 

 

کیفیت ساخت: متاسفانه برخلاف شایعات قبلی جنس بدنه این گوشی از آلومینیوم نبوده و همچنان از پلی‌کربن (نام فانتزی برای پلاستیک) ساخته شده است. قاب پشتی گوشی به حالت طرحدار سوزنی طراحی شده که ظاهری مشابه گالکسی نوت 3 را در ذهن تداعی می‌کند.

این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهد شد. گالکسی اس 5 همچنین در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است، اما سامسونگ می‌گوید که شما می‌توانید این گوشی را همراه خود به حمام ببرید اما نمی‌توانید آن را زیر آب قرار دهید. در قسمت پشت گوشی و درست زیر حسگر دوربین برای اولین بار یک سنسور تشخیص ضربان قلب قرار داده شده است و اگر کاربر انگشت خود را روی این حسگر قرار دهد می‌تواند از نبض خود مطلع شود.

ارتباطات دیتا: گالکسی اس 5 از نسل پنجم وای- فای بهره می‌برد که برای اولین‌بار در گوشیهای هوشمند به کار گرفته شده و می‌تواند در ارتباط ال تی ای سرعت دانلود را بالا ببرد.

امنیت: همچنین این گوشی از یک سنسور تشخیص اثر انگشت برروی نمایشگر و بالای دکمه خانه بهره می‌برد. کاربر باید انگشت خود را روی سنسور بکشد و بنابراین این ویژگی با حسگر تشخیص اثر انگشت در آیفون 5 اس تفاوت دارد. از این سنسور می‌توان برای بازکردن قفل گوشی، ورود به برخی اپلیکیشن‌ها و حفاظت از فایل‌های شخصی و تنظیمات گوشی استفاده کرد.

سیستم‌ عامل: این گوشی از آخرین نسخه اندروید 4.4.2 کیت کت بهره می‌برد.

پردازنده و حافظه: سامسونگ در مراسم رونمایی از گالکسی اس 5 به پردازنده آن اشاره چندانی نداشت و ممکن است پردازشگر این گوشی براساس بازار هدف متفاوت باشد و برخی از گوشی‌ها از پردازنده اکسینوس سامسونگ و دیگر گوشیها از پردازنده کوآلکام بهره ببرند. همچنین این گوشی در دو نسخه 16 و 32گیگابایتی عرضه خواهد شد، اما سرعت رم آن هنوز اعلام نشده که گمان می‌رود سه گیگابایت باشد.

زمان ورود به بازار: گالکسی اس 5 از 11 آوریل در 150 کشور جهان عرضه خواهد شد. هنوز مطلبی درباره‌ قیمت آن منتشر نشده اما احتمالا در آمریکا با حدود 200 دلار و قرار‌داد دوساله با اپراتور‌ها عرضه خواهد شد.

لینک خبر : http://masironline.com/news/706
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد