سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه



ارسال به دوستان
امام جمعه ایذه:
تغییر یکباره معاونان فرمانداری‌ها شیوه خوبی نیست

امام جمعه ایذه گفت: تغییر یکباره معاونان فرمانداری‌ها شیوه خوبی نیست و بیشتر به شبیخون شباهت دارد.

خبرگزاری فارس: تغییر یکباره معاونان فرمانداری‌ها شیوه خوبی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، حجت‌الاسلام سیدکمال موسوی در خطبه‌های ظهر امروز نماز‌ جمعه شهرستان با اشاره به موضوع توکل و پناه بردن به درگاه خداوند اظهار کرد: متقیان کسانی هستند که همان‌طور که در رهایی هستند، در بلاها نیز آن‌گونه برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به امتحان‌های الهی خاطرنشان کرد: بلاها گاهی برای امتحان است و خدا می‌خواهد ببیند در موقع بلا و گرفتاری  هم خدا وجود دارد.

امام جمعه ایذه با بیان اینکه حرکت در راه سیره‌های الهی عاقبت قابل قبولی در پی خواهد داشت، افزود: در تمام شرایط زندگی، توکل به خداوند باید وجود داشته باشد.

موسوی در ادامه با تسلیت ایام سوگواری در هفته آینده، به شخصیت و ابعاد زندگی نبی اکرم حضرت محمد(ص) به‌ عنوان اشرف پیامبران پرداخت.

وی با بیان اینکه تمام پیامبران الهی درگیر بلاها و مشکلات مردمان روزگار خود بوده‌اند، افزود: پیامبر گرامی اسلام در عصری که بت‌پرستی بیداد می‌کرد، به این مقام رسید و بلایای وارده بر ایشان زیاد بود، پیامبر با اوج جهالت و بت‌پرستی روبرو شد و به مبارزه و راهنمایی آن مردم برخاست.

وی در ادامه به مساله وقف اشاره داشت و افزود : وقف یکی از ماندگارترین میراث‌ها در جهان اسلام است.

موسوی با اشاره به اینکه وقف برای رفع محرومیت در همه ابعاد است، تصریح کرد: این سیره نیک در ابعاد اقتصادی، فکری و فرهنگی کاربرد دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایذه با اشاره به موضوع کم‌رنگ شدن وقف در جامعه، از تمام مردم شهرستان خواست تا به این امر مهم توجه بیشتری کنند.

وی تعویض چندین معاون فرمانداری و بخشدار را به طور همزمان را مانند یک شبیخون دانست و افزود: تصمیم‌گیری‌های یک‌باره در عزل و نصب‌ها و همچنین تغییر یک‌باره در قیمت‌ها با مبلغ یارانه به همان قیمت قبل باعث بوجود آمدن مشکلات شده است.

موسوی افزود: روز به روز مدیران ما باید پخته‌تر، کارآمدتر شوند.

خطیب جمعه ایذه با بیان اینکه مسئولانی که شایسته‌سالاری می‌کنند به‌فکر خدمت به محرومان هستند، خاطرنشان کرد: کسانی که در این فکر نیستند به طایفه‌گرایی و گروه‌گرایی در بین اطرافیان خود روی می‌آورند.

موسوی افزود: کسانی که به فکر اولویت در منافع خود هستند، توجهی به آدم‌های با لیاقت ندارند.

وی در راستای تشیع دو شهید گمنام در شهرستان با دعوت از همه مردم و مسئولان برای برگزاری با شکوه آن خاطرنشان کرد: برای ارج نهادن به مقام این شهیدان و شهدای گمنام شهرستان ایذه باید توجهات بیشتر شود.

خطیب جمعه ایذه با بیان اینکه شهدای گمنام بعد از تدفین در ایذه اسیر شدند، ادامه داد: با اینکه ایذه به‌عنوان ششمین شهر میزبان شهدای گمنام بود، اما توجه مسئولان جهت ساخت بارگاه و محیط تدفین ضعیف بوده است.

موسوی توجه مردم جهت کمک به ساخت بارگاه و مقبره شهدای گمنام را خواستار شد و اضافه کرد: رها شدن مکان شهدای گمنام شهرستان به حال خود یک ننگ است و افتخار نیست.

وی از مسئولان شهر دهدز که فردا پذیرای دو تن از شهدای گمنام خواهند بود در خواست کرد تا با فراهم ساختن امکانات، بیشترین توجه را به مکان دفن این شهدا داشته باشند.

وی در پایان به حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: هوشیاری مردم و مسئولان کشور باعث کوری چشم دشمنان نظام و انقلاب و اثبات پشتیبانی مردم از ارزش‌های انقلاب و رهبری معظم انقلاب اسلامی شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930928000483#sthash.5OP8A2D0.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد