سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
خوزستان دومین استان از حیث تولید درآمد ملی و بیکاری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان دومین استان از حیث تولید درآمد ملی و بیکاری است.

خبرگزاری فارس: خوزستان دومین استان از حیث تولید درآمد ملی و بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هوشمند صفایی عصر امروز در دومین روز از همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل با ابراز امیدواری در کسب اهداف تصویر شده برای این همایش اظهار کرد: خوزستان از حیث اقتصادی به دلیل بروز هشت سال جنگ تحمیلی آسیب‌های جدی دید و به رغم کارهای انجام شده در عرصه سازندگی این استان اما هنوز جای کار فراوانی وجود دارد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 25.7 درصدی در استان خوزستان عنوان کرد: بروز آسیب‌های اجتماعی همچون از اعتیاد، طلاق و پرخاشگری‌های اجتماعی حاصل بیکاری افراد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اشتغال را امری فرابخشی خواند و تصریح کرد: به دلیل وجود تحریم‌ها و اینکه دولت منابع مالی کافی در اختیار نداشت لذا امکان استفاده از ظرفیتهای بالای استان‌های کشور که تامین کننده بالایی از درآمد ملی هستند میسر و انجام نشد.

وی یادآور شد: خوزستان از حیث تولید درآمد ملی دومین استان کشور است و از لحاظ نرخ بیکاری نیز در جایگاه دوم قرار دارد، با توجه به اینکه بالاترین رقم تولید درآمد ملی  از استان خوزستان است لذا شایسته داشتن نرخ بیکاری بالا نیست، این وضعیت ناعادلانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: در دولت تدبیر و امید و به اصرار مدیران جدید و استاندار خوزستان، استفاده از منابع موجود استان در جهت بهبود شرایط معیشتی، توسعه، عمران، آبادی و کاهش نرخ بیکاری در استان در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گرفت.

صفایی با بیان اینکه هم‌اکنون در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، افزود: در این نوع از جنگ، مبارزه با دشمن کلاسیک وجود ندارد اما با توجه به اینکه تحت فشارهای اقتصادی قرار داریم و منابع ملی‌مان نیز محدود است باید تا تعیین تکلیف، به منابع خود متکی باشیم.

وی اظهار کرد: تلاش داریم تا با شناسایی منابع و امکاناتی که در اختیار داریم در جهت توسعه اشتغال و رفع بیکاری بهره ببریم.

این مدیرکل تصریح کرد: در این حرکت آن دسته از واحدهایی که امکان ابتلا به مشکلات را دارند شناسایی و به واحدهای ذیربط جهت کمک و حمایت معرفی می‌کنیم.

صفایی یادآور شد: با برپایی جلسات متعدد با دستگاه‌های همچون تامین اجتماعی مشکلات را اعلام و در جهت حل و فصل آنها راهکارهای کارشناسی شده ارائه گردید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: برای حدود 40 درصد از واحدهایی که با تزریق اعتبارات می‌شد از رکود آنها جلوگیری کرد، موقعیت‌هایی را به دست آوردیم.

صفایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها افزود: پیشتر بسیاری از کارها به دلیل بی‌توجهی‌ها دچار رکود شده‌اند، بر این اساس در جهت تقویت امور جلسات مختلفی را برپا داشتیم و حتی به کارفرمایان اعلام کردیم که اگر نتوانند اشتغال را در واحدهای خود به 500 نفر برسانند مجوزهایشان لغو می‌شود و این سبب تحرک بیشتر آنان برای جذب نیروهای بیشتر شده است.

وی با اشاره به گفت‌وگو و خواست خود از استاندار خوزستان، اظهار کرد: از وی خواسته شد تا به منظور ایجاد عدالت در فرصت‌های شغلی و پایداری اشتغال در استان بخشنامه‌ای صادر شود تا بر اساس آن بنگاه‌های اقتصادی اعم از دولتی، خصوصی و بنگاه‌ها از طریق کاریابی‌ها نیاز خود به نیروی کار را تامین کنند که این بخشنامه نیز صادر شد.

صفایی از فرمانداران خواست تا به منظور اجرای مناسب این بخشنامه نظارت و همکاری خوبی را با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت الزام کاریابی‌ها به معرفی فرصت‌های شغلی در استان خوزستان، داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان تصریح کرد: در هفت ماه امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل 40 درصد زمینه اشتغال بیشتر فراهم شده است ضمن آنکه آمار مراجع تشخیص و حل اختلاف و نیز واحدهایی که احتمال مشکل‌دار شدنشان بود، نیز کاهش یافت.

صفایی با تاکید بر استفاده بهینه از امکانات موجود در سطح استان خوزستان در جهت تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، یادآور شد: دولتی بودن اقتصاد خوزستان اشکال بزرگی است که باید رفع شود، به دنبال آن تبدیل اقتصاد خوزستان از دولتی به خصوصی هستیم.

وی گفت: به رغم آنکه 90 درصد از اقتصاد خوزستان دولتی است اما دولت در بخش نظارتی ضعیف عمل کرده است لذا باید در جهت استفاده بهینه از منابع خدادادی و ایجاد اشتغال قدم برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: در زمان حاضر 800 تعاونی اعم از مرزنشینان، صیادی، تولیدی و خدماتی در آبادان فعالند که نقش بسزایی را در توسعه اقتصادی و عمران شهری بر عهده دارند.

صفایی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی دو مؤلفه داریم که توجه به آنها امکان رفع مشکلات را می‌دهد که حضور حداکثری مردم در فعالیتهای اقتصادی (مصداق تعاونیها) و حمایت از کارآفرینان این دو مؤلفه را تشکیل می‌دهند، باید کارآفرینان را تکریم کنیم و سبب تقویت و منشأ تحولات در عرصه اقتصاد باشیم.

وی با بیان اینکه اعتقادمان بر نقش اساسی تعاونی‌ها در اشتغال است، تصریح کرد: تشکیل اتاق تعاون در آبادان را در دستور کار داریم که با انجام این کار شرایط مبادلات مرزی با عراق و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را موجب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، ایجاد تعاونی‌های گردشگری را از دیگر برنامه‌های این اداره کل خواند و یادآور شد: توجه خاص به جاذبه‌های موجود گردشگری منطقه با هدف توسعه و بهبود فضای کار و اشتغال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

صفایی گفت: درصددیم تا با کمک سایر مسئولان تعاونی توسعه عمران شهری با محوریت اشتغال را تشکیل دهیم.

این مدیرکل با بیان اینکه جمعیت زیادی از مردم آبادان لنج دارند و به کار صیادی می‌پردازند افزود: در هفت ماهه گذشته تعاونی صیادی را برای اعمال نظارت بر بخش صید و صیادی و تعاونی حمل و و نقل دریایی را با محوریت اشتغالزایی راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به خسارت‌های فراوان ناشی از جنگ تحمیلی بر پیکره شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های این دو شهر باید یک نقشه راهی برای آنها تهیه شود.

به گفته وی باید در جهت توسعه تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان برنامه ریزی صورت گیرد.

صفایی با اشاره به نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس چهار آبادان تصریح کرد: با مشارکت صندوق مهر امام رضا(ع) برای 80 نفر از خسارت‌دیدگان تسهیلاتی در جهت احیای فعالیتشان اعطا شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930926001540#sthash.i3oThxdr.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد