سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شلمچه



سرگردانی رانندگان کامیون های حامل کالا به عراق در مرز شلمچه

آبادان- ایرنا-این روزها خرمشهر و مرز شلمچه با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور جمعیت زیاد زائران حسینی شاهد صف های طولانی از تریلی ها و کامیون هایی است که منتظرند تا بتوانند بار خود را به طرف عراقی تحویل دهند.

به گزارش ایرنا، به دلیل ازدحام جمعیت زائران حسینی برای سفر به عراق در مرز، و در راستای افزایش خدمات و جلوگیری از سرگردانی زائران در مرز، تردد کامیون های تجاری از شنبه 15 آذر تا دوشنبه 17 آذر ممنوع شد.

بسته شدن مرز شلمچه باعث شد تا رانندگانی که از یک هفته پیش بار خود را به مقصد عراق حمل کرده اند، در شرایط سختی بدون داشتن مکانی برای استراحت و غذا در خرمشهر سرگردان شوند.

صف طولانی کامیون ها و رانندگان منتظر حوالی میدان مقاومت شهر خرمشهر و خیابان های منتهی به این میدان، ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان ساکن در این منطقه را به همراه داشته است. 

یکی از رانندگان این خودروها در این خصوص به ایرنا گفت:کالای ایرانی از اصفهان به شلمچه به مقصد عراق حمل می کنم و حدود دو روز است که در مرز معطل شده ام. 

'اکبر صادقی' بار کامیون خود را میوه و تره بار عنوان کرد و افزود:به دلیل اینکه این محصول خیلی زود فاسد می شود، لازم است در سریع ترین زمان از مرز عبور کنیم.

وی کمبود امکانات رفاهی نظیر سرویس بهداشتی و حمام را از مشکلات هم صنفی های خود خواند و اظهارکرد:امیدواریم با آزاد شدن تردد خودروهای سنگین، از این سرگردانی بیرون آییم. 

یکی دیگر از رانندگان در این باره، گفت:می توان با تدبیر و برنامه ریزی منظم، هم زائران کربلای معلی را از مرز عبور داد و هم اجازه داد کالای تجاری ایران به این کشور صادر شود.

'هوشنگ احمدپور' که مصالح ساختمانی را از شهرکرد به مقصد عراق بارگیری کرده بود، ادامه داد:برخی از رانندگان مدت 10 روز است که در شلمچه و خرمشهر سرگردان هستند.

وی افزود:هر راننده روزانه به طور متوسط روزانه یک میلیون ریال بابت تامین هزینه سفر و اقامت در این منطقه هزینه می کند که فشار زیادی بر اقتصاد این قشر وارد می کند.

یک شهروند خرمشهری نیز در این باره گفت: عرض خیابان های خرمشهر کم است و بهتر است این کامیون ها در محل دیگری جمع شوند. 

'یاسر مطوری' افزود:اگر تصادف یا حادثه دیگری در این منطقه رخ دهد، مشکلات شهروندان این منطقه چند برابر می شود.

فرماندار خرمشهر در این باره به ایرنا گفت: تردد کامیون ها و خوروهای سنگین از مرز شلمچه به خواسته مقامات عراقی تا دوشنبه 17 آذر ممنوع است.

'ولی ا... حیاتی' ادامه داد: امیدواریم با همکاری دوجانبه این مشکل بزودی رفع شود.

'فریدون رودآبر' مدیر پایانه مرزی شلمچه نیز گفت:مرز بر روی کامیون ها حمل بار از 'پل نو' در فاصله حدود 15 کیلومتری نقطه صفر مرزی بسته شده و تنها زائرانی که قصد عزیمت به کربلا را دارند می توانند از این نقطه عبور کنند.

مرز شلمچه به همراه مرز چذابه، دو مرز اصلی ایران با عراق است که زائران از آن برای سفر به عتبات عالیات استفاده می کنند. 

روزانه بیش از 50 هزار زائر متقاضی عبور از مرز شلمچه به عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی هستند. 

روزانه 300تا 500 تریلی و کامیون حامل بار از طریق مرز شلمچه، انواع کالا را به عراق حمل می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد