سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر


 مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان از تخریب اراضی یارد 2 این شرکت توسط مالک اراضی مجاور خبر داد.

 ارسلان غمگین در گفت‌وگو با فارس از تخریب اراضی یارد 2 این شرکت توسط مالک اراضی مجاور خبر داد و در تشریح این موضوع حادث شده، اظهار کرد: مدیرعامل پیشین شرکت در سال 90 یارد دوم این کارخانه را که در موقعیت بسیار استراتژیکی نیز قرار دارد، به عنوان کارخانه به قیمت ماهانه 25 میلیون تومان به تأسیسات دریایی اجاره داد.

وی که این نحوه اجاره دادن را جنایتی در حق کشتی‌سازی اروندان می‌داند، افزود: در آن زمان، زمین خالی شرکت مجاور نیز به قیمت ماهانه 350 میلیون تومان به شرکت تاسیسات دریایی واگذار شد.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان با بیان اینکه از دی ماه سال 91 پیگیری و تعیین تکلیف این مسئله را دنبال کردم تصریح کرد: در این رابطه مکاتباتی را با مدیران پیشین تأسیسات دریایی در زمینه فسخ یا تعدیل قرارداد انجام دادیم که با وجود پیگیری‌های صورت گرفته متاسفانه به این موضوع ‏اعتنایی نشد و در نهایت به دادگاه شکایت کردیم.

غمگین بیان کرد: خوشبختانه با تغییر مدیریت تأسیسات دریایی موضوع صلح و سازش میان این واحد با کشتی‌سازی اروندان دنبال شد و در این راستا پس از برگزاری جلسات متعدد، در نهایت هفته گذشته صورت‌جلسه‏‌ای را با مدیران تأسیسات دریایی به امضاء رساندیم و پس از دریافت مبلغ 2 میلیارد تومان به‌ عنوان وجه‏‌المصالحه کارخانه را از آنان تحویل گرفتیم.

این مدیرعامل یادآور شد: پس از تحویل زمین، با حضور کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبت اسناد حدود میان زمین کشتی‌سازی اروندان و اراضی مالک شخصی زمین مجاور مشخص و حتی از سوی تاسیسات دریایی اقدام به فنس‌کشی محدوده شد.

وی گفت: متاسفانه یک روز پس از انجام فنس‌کشی افرادی به سردستگی فردی که از کارکنان سابق شرکت کشتی‌سازی اروندان به دستور مالک اراضی مجاور اقدام به تخریب فنس میان زمین‌ها با استفاده از لودر و بولدوزر کردند.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان در ادامه خواستار رسیدگی و برخورد جدی مقامات قضایی و اجرایی استان با این مسئله شد و افزود: ما تابع قانون هستیم اما این سؤال را داریم که مالک اراضی مجاور خود را ملزم به تبعیت از قانون نمی‌داند؟

غمگین خاطرنشان کرد: توانستیم با تلاش‌های شبانه‌روزی، این شرکت را از ورطه نابودی نجات دهیم و اکنون نیز پروژه ساخت لندینگ کرافت‏‌ها را پس از چند سال بلاتکلیفی از سر گرفته و حتی چندین فروند شناور از این نوع را نیز به آب‌اندازی کردیم.

وی عنوان کرد: همچنین برای احیای قرارداد کاتاماران‏‌ها نیز اقداماتی انجام داده و در نهایت یارد دو را تحویل گرفتیم، آیا باید به جای حمایت، این‌گونه با ما رفتار شود؟

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان با اشاره به اینکه در این رابطه با دادگستری خرمشهر صحبت کرده‌ایم و نیروی انتظامی نیز در این زمینه صورت‌جلسه‌ای را تنظیم کرده است، گفت: پس از ترک محل توسط نیروی انتظامی، بار دیگر عوامل مذکور به محل بازگشته و تخریب فنس‌‏ها را ادامه دادند، که در نهایت با پیگیری وسیع وکیل و حراست شرکت و ورود سیستم قضایی و انتظامی محل، مهاجمان بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

غمگین در پایان بار دیگر خواستار برخورد مسئولان قضایی و اجرایی استان خوزستان با این حادثه شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد