سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز



معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز:
معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز از تصویب دو لایحه مهم در همین راستا در شورای شهر اهواز خبرداد و گفت: یکی از این پروژه ها شامل احداث مجتمع تجاری، اداری و مسکونی، هتل 5 ستاره و پارکینگ طبقاتی در جاده ساحلی کیانپارس می باشد و با توجه به مجاورت این مجتمع با رودخانه کارون، پیش بینی می شود استقبال خوبی از آن صورت پذیرد
خوزنیوز: معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز گفت: با اجرایی شدن دو پروژه جدید، طلسم سرمایه گذاری در اهواز شکسته شده و این شهر به یک شهر بکر برای پذیرش سرمایه گذاران تبدیل می شود.

محمد صفری در نشست خبری که در محل این معاونت برگزار شد گفت: در یک سال اخیر تلاش کردیم معاونت اقتصادی شهرداری اهواز فعال تر شود و درراستای رویکرد جدید کلان شهرها مبنی بر توجه ویژه به بخش سرمایه گذاری قدم برداریم؛ زیرا درآمد شهرداری که از محل عوارض دریافت می شود، به سختی کفاف هزینه های نگهداری شهر را می دهد.

طلسم سرمایه گذاری در اهواز شکسته می شود

وی افزود: در کلان شهرها باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردمی روی آوریم، درغیراین صورت سرعت توسعه شهر کند خواهد بود و این رویکرد در همه کلان شهرها مورد توجه قرار دارد.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز یادآورشد: این رویکرد در شهر اهواز قدری دیرتر از سایر کلان شهرها آغاز شد و دردوره شهردار فعلی، توجه به بخش خصوصی و مشارکت در سرمایه گذاری به یکی از راهبردهای اصلی شورای شهر و شهرداری تبدیل شد.

صفری به فقدان حتی یک تبصره پیرامون سرمایه گذاری در قانون شورا و شهرداریها اشاره و بیان کرد: ازاین رو در یک سال گذشته تمام تلاش خود را در شهرداری به کار بستیم تا زیرساخت های قانونی برای ورود بخش خصوصی و مردم به منظور توسعه شهر اهواز فراهم شود.

وی عنوان کرد: درراستای فراهم نمودن بستر قانونی، در یک سال گذشته شیوه نامه سرمایه گذاری را به تصویب شورای شهر رساندیم و آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرایندهای قانونی آن را نیز تهیه و تدوین نمودیم.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز هم چنین از تهیه قراردادهای مشارکتی و سرمایه گذاری با استفاده از تجربیات کلان شهرها خبر داد و گفت: تلاش ما این است که هنگام ورود سرمایه گذار و مشارکت، دغدغه ای از بابت رعایت قانون و امنیت قرارداد وجود نداشته باشد.

صفری ادامه داد: گام بعدی شهرداری در این مسیر، آماده نمودن فضای مدیریتی استان برای استقبال از سرمایه گذاران بود، تا امنیت و آرامش سرمایه گذار مورد توجه باشد. بنابراین دستگاه های مختلف استا اعم از مدیریتی، حاکمیتی، نظارتی وامنیتی همه باید دست به ددست هم دهند تا تحولی در سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

وی افزود: در یک سال اخیر این تلاش ها موثر بوده و فضای استان خوزستان بطور نسبی مهیای جذب سرمایه گذار خصوصی گردیده است.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز از تصویب دو لایحه مهم در همین راستا در شورای شهر اهواز خبرداد و گفت: یکی از این پروژه ها شامل احداث مجتمع تجاری، اداری و مسکونی، هتل 5 ستاره و پارکینگ طبقاتی در جاده ساحلی کیانپارس می باشد و با توجه به مجاورت این مجتمع با رودخانه کارون، پیشبینی می شود استقبال خوبی از آن صورت پذیرد.


صفری ادامه داد: این پروژه ضمن تامین نیازهای شهر، فرصتی را برای شکوفایی اراضی ساحلی رودخانه و ظرفیت های کارون فراهم می کند و پیشبینی ما این است کهحجم سرمایه گذاری به حدود 200 میلیارد تومان و ارزش کلی پروژه با محاسبه ارزش زمین و پروانه های ساختمانی به 350 میلیارد تومان برسد.

وی اشاره کرد: مجتمع مزبور در حد فاصل خیابان های میهن و پنجم شرقی و در زمینی با مساحت بالغ بر 15 هزار متر مربع واقع شده است و پیرو توافقنامه مقدماتی مشارکت در سرمایه گذاری بین شهرداری اهواز و گروه ساختمانی تدبیر، آورده شهرداری اهواز زمینی با متراژ 9 هزار متر مربع است.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز ادامه داد: سرمایه گذار طرح نیز علاوه بر حدود 6 هزار متر مربع زمین در محدوده یاد شده، هزینه نقشه های اجرایی، تمامی هزینه های نقدی اجرای پروژه را بر عهده دارد.

صفری تاکیدکرد: با تصویب این طرح، در کوتاه ترین فاصله زمانی کارهای مطالعاتی انجام و عملیات اجرایی طرح آغاز خواهدشد.

وی گفت: این جحم سرمایه گذاری در خوزستان با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای عمومی تاکنون سابقه ناشته و نقطه عطفی در پروژه های مشارکتی این استان به شمار می آید.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز یادآورشد: همچنین بیش از 40 فرصت سرمایه گذاری در اهواز مورد مطالعه قرار گرفته و نتیج آن در قالب کتاب و نیز در پایگاه اینترنتی شهرداری در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

صفری افزود: امروز تبلیغات و اطلاع رسانی در زمینه جلب سرمایه گذاران از اهمیت زیادی برخوردار است و در همین رابطه قرار است اواخر امسال یا در ابتدای سال آینده، همایشی بین المللی با حصور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و نیز ایرانیان و خوزستانی های مقیم خارج از کشور برگزار شود.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز همچنین به دو پروژه مهم دیگر شهرداری اشاره کرد و گفت: با مشارکت شرکت ایرانیان اطلس که یک شرکت ساختمانی بزرگ در کشور است، چهار پروژه را در نظر داریم که به شورای شهر ارسال شده و از این میان دو پروژه به تصویب رسید.

وی افزود: یکی از این طرح ها، ایجاد مجتمع اطلس مال در منطقه کیانشهر اهواز و دیگری بازار مبل اهواز در خیابان کارون یا میدان تره بار قدیم است. هدف از ایجاد بازار مبل، ساماندهی نمایشگاه های مبل و صنوف وابسته به آن است که هم اکنون در مرحله طراحی و برنامه ریزی قرار دارد.

صفری عنوان کرد: پروژه اطلس مال که یک مجموعه تجاری و تفریحی دوطبقه دارای پارکینگ است و دارای 10 هکتار مساحت و 70 هزار مترمربع زیربنا می باشد. ارزش زمین و محوطه های آن 150 میلیارد تومان تخمین زده می شود.

وی گفت: این مجتمع دارای فضای سبز باز و محوطه ای جذاب خواهد بود. 

صفری گفت: بازار مبل نیز دارای ارزش 150 میلیارد تومانی و پنج هکتار مساحت و 150 هزار مترمربع زیربنا می باشد.

معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: این بازار سه طبقه و با یک پارکینگ 50 هزار مترمربعی احداث خواهد شد.

وی دررابطه با انتقاداتی که از سوی برخی از اعضای صنف مبل فروش نسبت به این بازار مطرح شده گفت: قطعا در ایجاد این بازار از مشارکت اتحادیه مبل فروشان بهره خواهیم برد . ساماندهی نمایشگاه های مبل، کمک زیادی به حل مشکلات هسته شهر خواهد نمود.

صفری ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این پروژه ها طلسم سرمایه گذاری در اهواز شکسته شده و این شهر به یک شهر بکر برای پذیرش سرمایه گذاران تبدیل می شود. ما نیز آمادگی خود را برای پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پروژه های دوسربرد شهر اهواز اعلام می کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد