سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی




مطالعه محققان دانمارکی نشان می دهد که مصرف روغن نارگیل پیشرفت بیماری های آلزایمر، پارکینسون و سایر علائم پیری را متوقف می کند.
به گزارش مشرق، این مطالعه نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل در رژیم غذایی علائم پیری مانند سنگینی گوش و کاهش وزن را به تعویق می اندازد و روند پیر شدن مغز را نیز متوقف می سازد.

محققان دانشگاه کپنهاگ معتقدند که این روغن با کمک به ترمیم سلول ها و دی.ان.ای آسیب دیده، روند پیری را متوقف می سازد.
در این مطالعه محققان موش های مبتلا به نقص سیستم ترمیم دی.ان.ای را مورد بررسی قرار دادند.
این نقص ژنتیکی در انسان ها موجب بروز یک اختلال نادر ژنتیکی به نام «سندرم کوکاین» (Cockayne syndrome) می شود.
بیماران مبتلا به سندرم کوکاین در کودکی دچار پیری زودرس می شوند و 10 تا 12 سال بیشتر عمر نمی کنند.
محققان در این مطالعه متوجه شدند که مصرف یک رژیم غذایی مملو از روغن نارگیل به موش های مبتلا به این نقص ژنتیکی روند پیری مانند سنگینی گوش و کاهش وزن را به تعویق می اندازد.نتایج این مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شده است.



استادیار گروه باغبانی و مدرس گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: انگور بهترین میوه برای کسانی است که می‌خواهند لاغر شوند و بدن خود را از اسیداوریک، سنگ‌های صفراوی و مسمومیت‌های مزمن (مسمومیت از سرب یا جیوه ) پاک کنند.
به گزارش مشرق، انگور دارای مقادیر قند، تانن، فسفات، مواد صمغی، کلسیم و منیزیم است.

وی تشریح کرد: انگور دارای 79 درصد آب، 14درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه‌ای از عناصر و ترکیبات سودمند است.عمارت پرداز از ذخیره شدن قند انگور در عضلات گفت و ادامه داد: قند انگور به طور مستقیم و آسان وارد خون می‌شود و در عضلات و کبد ذخیره می‌شود، در حالی که سایر قندها باید به قند خون تبدیل شده و بعد وارد خون شوند.

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز انگور را در سلامتی قلب تاثیرگذار دانست و یادآور شد: انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح پتاسی و مواد سلولزی مُلین و مُدر برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.

وی افزود: تمام خواص غذایی انگور در کشمش وجود دارد ضمن آن که ارزش غذایی کشمش از انگور بالاترست. عمارت پرداز با اشاره به مزایای انگور تاکید کرد: مالیدن آب انگور تازه روی پوست صورت باعث شادابی، جوانی و شفافیت چهره می‌شود.


اگر از ریزش دائمی موهایتان رنج می‌برید، تغییر در رژیم‌غذایی و استفاده از ماسک‌های خانگی مو می‌تواند در حفظ سلامت موها موثر باشد.
به گزارش مشرق، ویتامین B‌ برای رشد موها بسیار مفید است و تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین است. استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین نیز می‌تواند به رشد موها کمک کند. با ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون می‌توان ماسک خوبی را برای موها درست کرد. این ماسک را می‌توان به مدت 30 دقیقه روی موها گذاشت. دیگر خوراکی‌های مفید برای حفظ موها شامل بادام زمینی، بادام درختی، گندم، آووکادو و پنیرهای کم‌چرب هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز آو ایندیا، اسفناج نیز حاوی آهن بسیاری است و می‌تواند به رشد موها کمک کند. در واقع آهن به رسیدن اکسیژن کافی به بافت‌های بدن کمک می‌کند و می‌توانید در سالاد و وعده‌های غذایی روزانه‌تان اسفناج را بگنجانید. فلفل‌های رنگی مثل فلفل زرد، قرمز و سبز نیز منبع سرشاری از ویتامین C هستند که برای سلامت مو بسیار مفید است. در واقع کمبود ویتامین C منجر به خشکی بدن، ریختن مو و ضعیف شدن ریشه‌های آن می‌شود. عدس به همراه سویا و دانه‌های نشاسته دار و نخود فرنگی منابع سرشاری از آهن هستند که به رشد سلول‌ها به خصوص سلول‌های مو کمک می‌کنند. سیب زمینی شیرین هم حاوی ویتامین A و بتاکاروتن است و به همین خاطر برای رشد موها مفید است. هویج، کلم پیچ، کاهو، مارچوبه و کدوتنبل نیز موادغذایی خوبی برای حفظ سلامت موها هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد