سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

 

 

دادستان دزفول:چهار عضو اصلی یک شرکت متخلف اقتصادی دستگیر شدند

دزفول - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب دزفول از دستگیری چهار نفر از اعضای اصلی یک شرکت متخلف کلان اقتصادی که با عنوان تولید کود آلی از طریق پرورش کرم خاکی فعالیت داشتند خبر داد.

به گزارش ایرنا ' احمد قهرمانی' روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: تاکنون 350 مورد شکایت از این شرکت که به نام 'شرکت کشاورزی مهر زراعتکاران سبزآب ' به ثبت رسیده واصل شده، و روند شکایت از این شرکت متخلف همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نخستین شکایت از این شرکت در تاریخ دوم تیر 93 با عنوان کلاهبرداری به دادگستری دزفول واصل شده گفت:طبق برآورد اولیه بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال توسط این شرکت از مردم دزفول، شهرهای همجوار و حتی روستاها، و نیز برخی استان های کشور، با عنوان سرمایه گذاری در تولید کود آلی دریافت شده است.

قهرمانی، با اعلام اینکه شکایت هایی تا یک میلیارد و 800 میلیون ریال نیز توسط افراد مختلف به دادگستری دزفول واصل شده اظهار کرد:این شرکت در ابتدای تاسیس در زمینه تولید کود آلی از طریق پرورش کرم خاکی فعالیت داشت اما پس از جذب سرمایه عظیمی از مردم، به بهانه پرداخت سود، به سایر فعالیت های اقتصادی از جمله خرید ملک در تهران و سایر شهرها روی آورد.

وی با بیان اینکه اعضای اصلی این شرکت متخلف اقتصادی قصد خروج از کشور را داشتند افزود: با تلاش سربازان امام زمان (عج) و پیگیری بازپرس و دادستانی دزفول چهار نفر از اعضای اصلی این شرکت به نام های (الف - پ) ، (ع - پ) ، (م - ی) و ( الف - ع) هفته گذشته در تهران و کیش به دام افتادند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول در ادامه افزود:طبق اسناد و مدارک موجود متهمان با جمع آوری سرمایه مردم، املاکی در کیش و تهران خریداری کرده اند که این املاک همچنین حساب بانکی آنان و بستگان نزدیک آنها توقیف شده ضمن اینکه این افراد خودروهای گرانقیمتی نیز در کیش خریداری کرده بودند.

وی گفت:نمایندگی این شرکت همچنان با عنوان پرورش کرم خاکی در یکی از شهرهای هجوار در حال فعالیت بوده که زیر نظر قرار گرفته اما هنوز تعطیل نشده است.

قهرمانی، به شاکیان این پرونده اطمینان خاطر داد به اندازه سرمایه ای که از آنان توسط این شرکت دریافت شده، زمین، املاک و سرمایه توقیف شده که برای استرداد سرمایه مردم نیاز به کارشناسی و قیمت گذاری است اما اصل پول به شاکیان بازگردانده خواهد شد و سودی بابت سپرده به آنان تعلق نمی گیرد.

دادستان دزفول از هموطنان خواست در صورتی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند،برای تکمیل پرونده به شعبه دوم بازپرسی دزفول مراجعه و شکایت خود را ارایه کنند.

وی گفت:این پرونده به عنوان یکی از پرونده های کلان اقتصادی در شعبه دوم بازپرسی در حال رسیدگی است.

در سال های اخیر چند شرکت و موسسه اقتصادی و نیز صندوق قرض الحسنه که با عنوان پرداخت تسهیلات و سود در دزفول فعالیت داشتند به دلیل تخلف تحت پیگیری قضایی قرار گرفته است.

شمار صندوق های خانگی نیز در دزفول رو به افزایش نهاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد