سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

 امشب؛ عملیات مهم ارتش عراق برای آزادسازی موصل   

 

منابع عراقی اعلام کردند که ارتش و پیشمرگ‌های کرد از دو محور در حال آماده شدن برای حمله گسترده به موصل هستند. این در حالی است که نیروهای داعش نیز با حفر خندق در اطراف شهر خود را برای نبرد نهایی آماده می‌کنند.

 به گزارش بی‌باک، منابع امنیتی عراق با اعلام این خبر گفتند که بالگردهای ارتش از صبح امروز (دوشنبه) پخش اعلامیه و بروشور بر فراز شهر موصل، اصلی‌ترین پایگاه داعش در عراق را آغاز کرده‌ و به مردم اطلاع داده‌اند که برای حمله ارتش به شهر آماده باشند.

شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد: بنابر این گزارش، داعش نیز در حال حفر خندقی بزرگ و عمیق در مرزهای شمال شرقی و جنوبی شهر موصل است که با جبهه‌های نبرد با پیشمرگ‌های کرد هم مرز است و خود را برای رویارویی با نیروهای ارتش و پیشمرگ‌ها آماده می‌کند.

 براساس این گزارش در اقدامی پیشدستانه نیروهای داعش شب گذشته به بلندی‌های بعشیق در نزدیکی موصل حمله و تلاش کردند که این ارتفاعات استراتژیک را از کنترل نیروهای پیشمرگ خارج کند که تلاش آن‌ها ناموفق بود.

 بلندی‌های بعشیق در فاصله 12 کیلومتری مرکز موصل قرار دارد و مشرف به این شهر است که به نیروهای پیشمرگ اجازه می‌دهد تا از فراز آن مناطق مختلف موصل را زیر آتش بگیرند.

 حمله داعش به بلندی‌های بعشیق با مقاومت کردها و نیز عملیات هوایی ائتلاف ناکام ماند و طی آن چند خودروی نظامی داعش منهدم و ده‌ها تروریست کشته شدند.

شهر موصل با نزدیک به دو میلیون جمعیت مهمترین پایگاه داعش در عراق و حتی سوریه محسوب می‌شود و در واقع می‌توان آن را مرکز امارت داعش در عراق نامید.

 

  

 

 
وزیر دفاع عراق از «پاکسازی گسترده» خبر داد
خالد العبیدی اعلام کرده است: «تعدادی از فرماندهان عالی رتبه ارتش عراق که از بقایای دذوران صدام بوده اند، در قضیه "موصل" کاری را انجام داده اند که به آن چیزی جز "خیانت ملی" نمی توان گفت. تاوان خیانت ملی در ارتش های کلاسیک دنیا نیز روشن است: "اعدام". باید با افتخار اعلام کنم بغداد نیز همین تجربه موفق بین المللی را الگوی خود قرار داده است.»

سرویس بین الملل شفاف: خالد العبیدی، وزیر کشور عراق برای نخستین بار از اعدام فرماندهان رده بالای ارتش عراق و بازماندگان ارتش زمان صدام خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف به نقل از الجزیره، خالد العبیدی اعلام کرده است: «تعدادی از فرماندهان عالی رتبه ارتش عراق که از بقایای دوران صدام بوده اند، در قضیه "موصل" کاری را انجام داده اند که به آن چیزی جز "خیانت ملی" نمی توان گفت. تاوان خیانت ملی در ارتش های کلاسیک دنیا نیز روشن است: "اعدام". باید با افتخار اعلام کنم بغداد نیز همین تجربه موفق بین المللی را الگوی خود قرار داده است.»

العبیدی که خودش نیز متولد موصل است در ادامه اظهار داشت: «داعش در شرایطی موصل را فتح کرد که حتی یک فشنگ هم شلیک نکرد! حتی اگر دقت نظامی را اعمال کنم، نباید از واژه "فتح" استفاده کنم؛ زیرا هیچ گونه درگیری و نزاع نظامی رخ نداد.»

العبیدی که خودش در زمان صدام عضو ارتش شده و سابقه عملیات نظامی در نیروی هوایی ارتش بعثی را در کارنامه دارد، در مورد خیانت افسران بعثی گفت: «گاهی شما ممکن است تصمیم اشتباه بگیرید؛ اما غیرممکن است که به یک لشگر کامل بگویید شهر را ترک کنید! این تصمیم بی منطقی نشان دهنده یک معامله آشکار است.»

وزیر دفاع عراق در مورد حجم خسارت وارد شده به بغداد در اثر جنگ با داعش اظهار داشت: «بیش از 27میلیارد دلار تاکنون در ارتش و گردان های نظامی هزینه شده است. به این ها باید هزینه خسارت های وارده به اماکن و ساختمان ها و تأسیسات را نیز افزود تا به رقمی نزدیک به 100 میلیارد دلار برسیم. به راستی چه کسی می تواند پاسخگوی خیانت سران ارتش و افسران بعثی باشد؟»

 
 
 
 
پیش بینی ها درست از آب درآمد

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای، اعلام کرد فاجعه تروریستی حمله به حسینیه شیعیان در منطقه «الاحساء» عربستان، کار داعش بوده است و شبکه اصلی آن متواری شده اند!

سرویس بین الملل شفاف: وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای، اعلام کرد فاجعه تروریستی حمله به حسینیه شیعیان در منطقه «الاحساء» عربستان، کار داعش بوده است و شبکه اصلی آن متواری شده اند!

آل سعود: ترور شیعیان کار داعش بود؛ نمی توانیم برخورد کنیم!

شهدای عزادار حسینی در شهرک دالوه در حاشیه شهر شیعه نشین احسا

به گزارش سرویس بین الملل شفاف به نقل از العربیه، منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت در حمله تروریستی به شیعیان، 4 نفر از عناصر داعش دست داشتند و دستگاه های امنیتی در حال رصد و تعقیب آنان هستند؛ اما متأسفانه برخورد با عناصر داعش به علت تسلط بالای این گروه به مسائل امنیتی، بسیار مشکل است!

در بیانیه ای که وزارت کشور به همین مناسبت منتشر کرده، آمده است: «به محض وقوع این حادثه تروریستی، نیروهای امنیتی عملیات گسترده ای برای شناسایی شبکه های طراحی و عملیاتی این فاجعه آغاز کردند. در این زمینه، مقامات عالی ریاض دستور دادند در مواجهه و برخورد با تروریست ها، هیچ گونه مسامحه ای پذیرفته نیست. با این حال، وزارت کشور دقت را فدای سرعت نکرد و تلاش کرد تمام ابعاد شبکه مذکور را مورد شناسایی قرار دهد.» وزارت کشور در حالی ادعا می کند دقت را بالا برده است که در بخش دیگری از این بیانیه، به فرار نیروهای عناصر اصلی از تیررس و محدوده رصد دستگاه امنیتی اذعان کرده است!

آل سعود: ترور شیعیان کار داعش بود؛ نمی توانیم برخورد کنیم!

علیرغم حضور گسترده نیروهای امنیتی در تشییع جنازه شهدای حسینی، شیعیان معترض با سر دادن شعارهایی علیه وهابیت، خواستار تغییر رفتار حاکمیت و رفع تبعیض علیه شیعیان شدند.

منصور الترکی در پاسخ به این پرسش که چرا نیروهای امنیتی در برخورد با تروریست ها، تعلل نشانی دادند؛ اظهار داشت: «ما با یک گروه تازه کار و آماتور مواجه نبودیم! فراموش نکنید که کل کشور در مواجهه با داعش، دچار مشکل شده است. در استان احسا نیز با همین مشکل روبرو هستیم و با توجه به حجم بالای شیعیان در منطقه شرقیه و استان احسا، حساسیت بیش تری باید از خودمان نشان دهیم.»

او در ادامه مدعی شد که عملیات های جدی برای بازداشت و انحلال این شبکه صورت گرفته است: «دست کم 77 نفر در این شبکه عضو بودند و ما باید با احتیاط کافی، عملیات را کلید می زدیم؛ اما زمانی که مطمئن شدیم این گروه در صدد اجرای دومین عملیات تروریستی خود هستند، به صورت ضرب العجلی به مقر آنان حمله بردیم که در اثر آن، 3 تروریست کشته شده و تعدادی نیز بازداشت شدند. در میان این سه تروریست کشته شده، یک قطری نیز وجود داشت.»

با وجود ادعای سخنگوی وزارت کشور ریاض در مورد جدیت آل سعود برای برخورد با تروریست های وهابی، شواهد نشان دهنده مماشات جدی مسئولین مربوطه در برخورد با وهابی هاست. سخنگوی وزارت کشور در سخنانی مدعی شده که از میان 77 عضو شبکه داعش در احسا، 72 نفر اتباع سعودی بوده اند که 32 نفر آنان از سوابق منفی جنایی برخوردار بوده اند، اما تا پیش از این عملیات تروریستی هیچ گونه اقدامی برای مهار آن انجام نشده است!

علاوه بر این، مدیر اداره امنیت شهر احساء در گفت و گو با العربیه در مورد سرکرده داعش در این منطقه اظهار داشت: «وکیل ابوبکر بغدادی در ای منطقه که رهبری شبکه داعش را بر عهده داشت، عبدالله آل سرحان توانسته با پوشش زنانه به منطقه "شقراء" (190 کیلومتری شمال غرب ریاض) فرار کند. متأسفانه بنده اطلاعی از موقعیت وی در آن منطقه ندارم!!» این میزان مسامحه مقامات آل سعود در برخورد با تروریست های وهابی نشان می دهد تنها نگرانی ریاض، قیام شیعیان است و تلاش می کند تحرکات تکفیری ها را در مناطق شیعه محدود کند تا بتواند شعله های خشم شیعیان را مهار کند؛ اما اراده جدی برای برخورد با افکار تکفیری و وهابی وجود ندارد.

آل سعود: ترور شیعیان کار داعش بود؛ نمی توانیم برخورد کنیم!

وزیر کشور عربستان، بعد از فاجعه تروریستی حمله به عزاداران تلاش کرد خشم شیعیان را کنترل کرده و خود را عزادار نمایاند؛ اما وزارت کشور در برخورد با تروریست ها کوتاهی کرده و تا کنون کسی را به عنوان عامل این حمله تروریستی بازداشت نکرده است!

گفتنی است در حمله تروریستی عناصر تکفیری و وهابی به حسینیه شیعیان در ایام محرم، هفت نفر شهید و هفت نفر مجروح شدند. عزاداران حسینی در حال خروج از حسینیه شیعیان در شهرک «دالوه» حاشیه شهر احسا بودند که از سوی تک تیراندازهای وهابی، هدف حمله قرار گرفتند.

 

 

 

محاکمه توتال به دلیل دادن رشوه به مقامات ایرانی

شرکت نفتی توتال فرانسه به دلیل رشوه دادن به مقامات ایرانی در بین سال های 1990 تا 2000 میلادی طی روزهای آینده محاکمه خواهد شد.به گزارش فارس به نقل از فرانس24، شرکت نفتی توتال فرانسه به دلیل پرداخت رشوه به برخی مسئولان نفتی ایرانی طی هفته جاری محاکمه خواهد شد.

 بر همین اساس این شرکت، برای پرداخت رشوه به مسئولان نفتی ایرانی در 20 سال پیش باید در دادگاه محاکمه شود.
 این شرکت نفتی فرانسوی با پرداخت رشوه به برخی مسئولان نفتی ایران در بین سال های 1990 تا 2000 میلادی، برخی امتیازات در قراردادهای نفتی ایران را بدست آورده است. 
بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، شرکت نفتی توتال در بین سال های 1995 تا 2004 میلادی برای بدست آوردن امتیازات توسعه تعدادی از میادین نفتی و گازی ایران به مسئولان نفتی ایرانی رشوه پرداخت کرده است. 
سال گذشته نیز شرکت توتال به دلیل اتهامات مشابهی مجبور به پرداخت 398 میلیون دلار به عنوان جریمه به مقامات آمریکایی شده بود. بر همین اساس، کریستوف دو مارژی، مدیر وقت بخش خاورمیانه شرکت توتال باید ماه پیش در دادگاه برای پاسخگویی به اتهامات موجود حاضر می شد. کریستوف دو مارژی طی چند روز گذشته در یک حادثه هوایی در فرودگاه مسکو جان خود را از دست داد. 
 
 
 
تشدید اختلاف کاخ‌سفید و جمهوریخواهان بر سر تمدید مذاکرات
کد مطلب : 61501
گروه بین‌الملل: سخنگوی کاخ سفید می‌گوید باید به ایران فرصت بیشتری‌ داده شود تا به نگرانی‌های مرتبط با برنامه اتمی خود پاسخ دهد و ممکن است اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران نتیجه عکس در پی داشته باشد. این در حالی است که برخی از سناتورهای جمهوریخواه خواستار تمدید مذاکرات همراه با اعمال تحریم بیشتر بر تهران شده‌اند.
تشدید اختلاف کاخ‌سفید و جمهوریخواهان بر سر تمدید مذاکرات
به گزارش خبرگزاری رویترز، جاش ارنست در واکنش به تمدید زمان گفت‌و‌گو با ایران گفت: «به نظر رییس جمهوری آمریکا (باراک اوباما) نرسیدن به توافق بهتر از رسیدن به یک توافق بد است». وی افزود: «ما بر این اعتقادیم که آن قدر پیشرفت حاصل شده که فرصت بیشتری در اختیار حکومت ایران بگذارد تا به نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه اتمی خود پاسخ داده و پروتکلی را به اجرا گذارد که جامعه جهانی را در زمینه اجرای توافق‌های به دست آمده مطمئن سازد».

در همین حال، برخی از سناتورهای سر‌شناس جمهوریخواه گفتند که کنگره آمریکا باید جنبه‌های توافق نهایی هسته‌ای با ایران را بررسی کند و تمدید مذاکرات باید با افزایش تحریم‌ها همراه باشد. به گزارش خبرگزاری رویترز، به دنبال تمدید تاریخ مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب، سه تن از سناتورهای جمهوریخواه در بیانیه‌ای گفتند به نظر آن‌ها اصرار ایران بر حفظ هرگونه برنامه هسته‌ای مشکل آفرین است. جان مک کین، لیندسی گراهام و کلی آیوت، از تصمیم گیران سیاست خارجی حزب جمهوریخواه، هشدار دادند که یک «توافق بد» با ایران موجب آغاز مسابقه هسته‌ای و تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود.

در این بیانیه گفته شده است: «ما معتقدیم تمدید مذاکرات باید با اعمال تحریم‌های بیشتر و تایید هر نوع توافق نهایی بین ایران و ایالات متحده توسط کنگره همراه شود». سناتور جمهوریخواه باب کروکر از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا نیز گفت او نگران است که تکرار تمدید (توافق موقت) از اهرم فشار آمریکا در این مذاکرات بکاهد.

او گفت کنگره باید پیش از هر نوع توافق نهایی مورد مشورت قرار گیرد. با این حال آقای کروکر خواستار اعمال بلافاصله تحریم علیه ایران نشد. او اظهار داشت: قانونگذاران باید برای بررسی راه حل‌های جایگزین مانند تحریم‌های شدید‌تر در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسد آماده باشند. این سناتور جمهوریخواه افزود: «من ترجیح می‌دهم دولت به مذاکره ادامه بدهد ولی به یک توافق بد که به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه و دنیا دامن می‌زند رضایت ندهد».

اد رویس نماینده جمهوریخواه و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از اعلام تمدید تاریخ مذاکرات هسته‌ای با ایران بیانیه‌ای صادر کرد. رویس در این بیانیه گفته است: «تمدید مذاکرات بهتر از توافق بدی است که در دوره‌ای از گفت‌وگو‌ها به نظر می‌رسید در حال شکل گرفتن است. با این حال اگر ایران در سال گذشته نتوانسته است تصمیم قاطعی بگیرد، حال دلایل کمتری وجود دارد که فکر کنیم رهبر ایران در چند ماه آینده ممکن است نظرش را عوض کند».

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزوده است: «چیزی که می‌تواند مقاومت تهران و رضایت ندادن به یک توافق جامع و موثر برای پیشگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای را تغییر دهد فشار اقتصادی است. از ابتدای این مذاکرات دولت باراک اوباما با تلاش کنگره برای دادن اهرم فشار قوی‌تری به مذاکره کنندگان ما برای اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت شکست مذاکرات به شدت مخالفت کرده است. اکنون نمی‌توان فهمید که آیا در آن صورت پیامد‌های مذاکرات در ۱۲ ماه گذشته می‌توانست متفاوت باشد یا نه».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «این هفت ماه تمدید باید برای افزایش فشار اقتصادی بر تهران به کار گرفته شود که هم اکنون به خاطر کاهش بهای نفت تحت فشار اقتصادی است تا این کشور را به پذیرش شرایطی وادار کند که تا به حال نپذیرفته است». اد رویس تاکید کرد: «از تمدید هفت ماهه مذاکرات می‌توان به این نتیجه رسید که این گفت‌وگو‌ها به توافق نزدیک نیست. متاسفانه، زمان به نفع تهران است تا به تحقیق و ساخت سانتریفوژ‌ها ادامه دهد. دولت باید به کنگره توضیح دهد که این تمدید مذاکرت چه توجیهی دارد».
  
 
 
 
 
داعش: وزیر دفاع آمریکا را ما برکنار کردیم
کد مطلب : 61504
گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش موسوم به خلافت اسلامی با انتشار تصاویری در توئیتر مدعی شد که این گروه مسئول عزل چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا است.
داعش: وزیر دفاع آمریکا را ما برکنار کردیم
به گزارش روزنامه دیلی میل، شبه نظامیان داعش روز دوشنبه پیامی را با عنوان داعش وزیر دفاع آمریکا را سرنگون کرد، منتشر کرد. آن‌ها همچنین تصویری از چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا منتشر کردند که نشان می‌دهد سر وی با چاقو بریده شده است. این گروه تصاویر مضحک دیگری نیز از باراک اوباما، منتشر کرد. این پیام توئیتری در حالی منتشر شده که وزیر دفاع آمریکا از سمت خود کناره گیری کرد و اوباما نیز موافقت خود را با آن اعلام کرد.

در پیام‌های دیگر این گروه نیز آمده است: "اوباما؛ تو شکست خورده‌ای"، "هاگل؛ سر توی دیوانه را باید برید" دیده می‌شود. بسیاری از منابع آگاه در کاخ سفید تایید کرده‌اند که چاک هاگل به دلیل فشارهای باراک اوباما استعفا کرده‌ است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند باراک اوباما روز جمعه هفته گذشته تصمیم خود را گرفت و به چاک هاگل گفت که از سمت وزارت دفاع استعفا دهد. هاگل پیشتر با برجسته کردن خطر داعش به اوباما هشدار داده بود اما وی در سخنرانی خود با نوپا خواندن داعش سخنان هاگل را کم اهمیت خواند.
  
 
 
 
حقوق و مزایای بنده بر اساس مصوبه هیات مدیره 68میلیون تومان بود که ظاهرا آقای وزیر جدید نامه‌ای نوشتند و از آن جلوگیری کردند. بنابراین اصلا به من حقوق و مزایایی پرداخت نشده است که بخواهم آن را پس بدهم.
کد خبر: ۴۵۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ - 24 November 2014
رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی هنگام خروج از دادگاه٬ در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی رسیدگی پرونده تحقیق و تفحص تامین اجتماعی گفت: جلسه رسیدگی در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برگزار شد که این پرونده نزدیک به یک سال پیش وصول شده بود و استعلامات مختلف آن نیز صورت گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مرتضوی پس از خروج از دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسه بازپرسی امروز گفت: جلسه امروز که در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برگزار شد٬ به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی مربوط بود که حدود نزدیک به یک سال پیش وصول شده بود و استعلامات مختلف آن نیز صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: جلسه امروز دومین جلسه بررسی این پرونده بود چون قبل از این نیز ما نیز جلسه‌ای با بازپرس این پرونده در شعبه 15 داشتیم که سوالاتی مدنظر بازپرس محترم بود که ارائه کردند و ما در 48 صفحه لایحه به مطالب ایشان پاسخ داده‌ بودیم.

مرتضوی گفت: در جلسه امروز٬ بازپرس محترم موارد مختلفی پرسید که به همه آنها پاسخ دادیم. عمده مطالب بازپرس در ارتباط با اعتبارات غیرشمول سازمان تامین اجتماعی و هزینه‌کرد این اعتبارات بود که ما به اعتبار ماده38 قانون تامین‌اجتماعی و آیین‌نامه مصوب هیات مدیره سازمان و مصوب هیات امنای سازمان توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کردیم.

مرتضوی درباره خبر صدور قرار تامین که از سوی وکلای شکات داده‌شده بود٬ گفت: در این پرونده هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و این امر به ارائه مدارک و مستندات از طرف ما موکول شده است.

رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی گفت: دیوان عدالت اداری حکم داده بود که بنده نمی‌توانم هیات مدیره مدیرعامل سازمان باشم و ادامه حضور من در سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی بوده است و همچنین مزایایی که گرفته‌ام٬ مصداق تحصیل مال از طریق غیرقانونی است، که من در این‌ باره توضیح دادم زمانی که حکم دیوان قطعیت پیدا کرد و من نمی‌توانستم مدیرعامل سازمان باشم٬ از حکم دیوان تمکین کردیم و من دیگر به عنوان مدیرعامل سازمان امضایی نکردم و تصدی نداشتم.

وی افزود: اما ابلاغ من به عنوان سرپرست سازمان صادر شده بود.

وی گفت: در قانون برای سرپرست تامین اجتماعی شرایط خاصی لحاظ نشده است لذا می‌توانستم به مدت شش ماه سرپرست باشم و قبل از اینکه این شش ماه به اتمام برسد٬ دولت عوض شد و من مسئولیت را تحویل دادم لذا بحث خلاف قانونی انجام نشده است و اگر حقوق و مزایایی هم گرفته باشم٬ اصلا غیرقانونی نیست.

وی تصریح کرد: علاوه بر این من مواردی را نیز امروز به بازپرس پرونده توضیح دادم و اینکه حقوق و مزایای بنده بر اساس مصوبه هیات مدیره 68 میلیون تومان بود که ظاهرا آقای وزیر جدید نامه‌ای نوشتند و از آن جلوگیری کردند. بنابراین اصلا به من حقوق و مزایایی پرداخت نشده است که بخواهم آن را پس بدهم.
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد