سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
نرخ بیکاری در خوزستان 27 درصد است 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: نرخ بیکاری در استان خوزستان بر اساس آخرین سرشماری، 27 درصد و در برخی شهرستان‌های استان نیز 40 درصد است.

خبرگزاری فارس: نرخ بیکاری در خوزستان 27 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هوشمند صفایی ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مدیران باسابقه‌ای در استان خوزستان فعالیت می‌کنند که با همکاری این مدیران وظایف مربوط به حوزه تعاون و کار پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 50 مصوبه در حوزه‌های بهداشت و درمان به مرحله اجرا رسید.

صفایی گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری هفت جلسه شورای هماهنگی حدود 20 مصوبه تصویب شد و در مرحله اجرا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: از شاخص‌ترین اقدامات استان در سال جاری می‌توان به اتفاقی که در پاساژ کادوس آبادان رخ داد اشاره کرد که با توجه به تاکید استاندار، خسارت‌دیدگان مورد حمایت قرار گرفتند و برای احیا و بازسازی این مجتمع وام‌هایی به افراد تعلق گرفت.

صفای ادامه داد: در شورای مبارزه با مواد مخدر نیز مقرر شده که 20 درصد از اعتبارات خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته اختصاص یابد که حدود 2 میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: تاکنون به حدود 80 نفر از معتادان بهبودیافته، وام‌های 10 میلیون تومانی پرداخت شد به طوری که در حال حاضر استان خوزستان استان پایلوت در رابطه با برقراری استان پاک مطرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: اختصاص 20 درصد از فرصت‌های شغلی در کاریابی‌ها به معتادان بهبود یافته و طرح حمایت غذایی از طریق سازمان بهزیستی که در این طرح نیز 300 هزار نفر مشمول آن شدند، از دیگر اقدامات این اداره کل در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری سال 1390 نرخ بیکاری در استان 27 درصد است و در برخی شهرستان‌های استان به 40 درصد نیز می‌رسد.

صفایی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات کاریابی در ابتدای سال از این مؤسسات دعوت شد، گفت: 34 مؤسسه کاریابی در استان وجود دارد که از آنها خواسته شد در سال جاری 500 فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری 40 درصد در ایجاد فرصت‌های شغلی افزایش داشته‌ایم، بیان کرد: حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی در استان وجود دارد که تنها 420 واحد فعال هستند که اگر این واحدها فعال شوند 45 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در استان خوزستان 12 هزار تعاونی وجود دارد که 15 درصد صادرات استان از طریق این تعاونی‌ها است و 20 درصد اشتغال‌زایی در استان، شامل 228 هزار فرصت شغلی را نیز بر عهده دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد