سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور

 

 

فارس گزارش می‌دهد
ورود دانشکده علوم پزشکی آبادان به قضیه مرگ مشکوک «ریحانه» 
 
با شکایت در دادگستری و ورود معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان، پرونده دختری که به ادعای خانواده‌اش، با تزریق اشتباه آمپول در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان در گذشته است، وارد مرحله جدیدی شد.
خبرگزاری فارس: ورود دانشکده علوم پزشکی آبادان به قضیه مرگ مشکوک «ریحانه» 

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با شکایت در دادگستری و ورود معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان، پرونده دختری که به ادعای خانواده‌اش، با تزریق اشتباه آمپول در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان در گذشته است، وارد مرحله جدیدی شد.

پس از آنکه معاون توسعه مدیریت دانشکده علوم پزشکی آبادان به تماس‌های مکرر خبرنگار فارس برای شفاف‌سازی پاسخی نداد، موضوع را از طریق میرشکاک معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان (که شبکه بهداشت شادگان زیر نظر آن است) پیگیری کردیم.

عبدالناصر میرشکاک در پاسخ به نگرانی مردم در بی‌اثر بودن شکایت‌ها از پزشکان متخلف، ضمن اذعان به سختی کار پرونده مورد بحث، اظهار کرد: آنچه شنیده‌ام، این است که پرونده از طریق قضایی در دادگستری شهرستان شادگان در حال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: در کنار آن، دانشکده علوم پزشکی نیز به‌ طور قطع ورود خواهد کرد تا با برخورد مناسب، از تکرار چنین حوادثی در شهرستان‌ها که برخی تصور می‌کنند فاقد نظارت باشند، صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بی‌شک آنچه این پرونده را پیچیده و سخت کرده، این است که این جریان در سه بیمارستان معرفی‌زاده شادگان، گلستان اهواز و سینای شهرستان کارون اتفاق افتاده و جمع کردن مستندات متقن و مستدل کمی دشوار است ولی با این وجود کل پرونده را دریافت و شخصا آن را بررسی خواهم کرد.

میرشکاک در ادامه با انتقاد از طرح بحث «چاقو دسته خود را نمی‌برد» و دانشگاه، پزشک خود را محکوم نمی‌کند، افزود: آنچه مهم است احقاق حق و روشن کردن موضوع است و نه محکوم یا تبرئه کردن همکار خود؛ چراکه قطعا ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم و بر اساس تحقیقات، خاطی را مؤاخذه و بی‌گناه را تبرئه می‌کنیم، کما اینکه در سوابق مدیریت پزشکی خود بارها با متخلفان برخورد قاطعی کرده‌ام.

وی ضمن ابراز خوش‌بینی از روند ساختار مدیریتی و اقدامات شبکه بهداشت، چشم‌انداز شادگان را روشن ارزیابی کرد و افزود: آمدن دکتر جانبی با آن سابقه درخشان مدیریت جهادی، می‌تواند نسخه شفابخش وضعیت نابه‌سامان بهداشت و درمان شادگان باشد.

* نه دنبال دیه‌ام و نه اهل شکایت و مراجعه به دادگاه‌ها

از سوی دیگر، سالمی پدر ریحانه (دختر متوفی) نیز با تاکید بر پیگیری موضوع از طریق قضایی اظهار کرد: به روح دختر مرحومم قسم، نه دنبال دیه‌ام و نه اهل شکایت و مراجعه به دادگاه‌ها هستم؛ اما وقتی به‌جای تسلیت و تسلای خاطر، به دخترم اتهام بیماری می‌دهند، نمی‌توانم ساکت بنشینم و حتی اگر نتیجه‌ای حاصل نشود، از طرق مختلف موضوع را پیگیری و متابعت خواهم کرد.

وی افزود: وقتی گفتند که دخترت «تب کنگو» دارد، دید مردم نسب به ما عوض شد و مردم شایعه‌پران ما، با بی‌رحمی به ما تاختند که شما دنبال دیه هستید تا پزشک بینوا را متهم کنید! ولی خدا را شاهد می‌گیرم که چنین فکری به ذهنمان خطور نمی‌کند و این عقیده را دارم که این شائبه‌ها نمی‌تواند دخترم، این جگر گوشه‌ام را به من برگرداند.

پدر دختر متوفی با ابراز خرسندی از منفی بودن آزمایش ابتلای دختر خود به تب کنگو عنوان کرد: آنهایی که به‌ خاطر مخفی کردن حقیقت، فرار از عدالت و تحریف واقعیت، این اتهام را به دخترم زدند باید در پیشگاه خدای عزوجل پاسخگو باشند و وجدان خفته خود را تکانی دهند.

وی بیان کرد: اگر شاکی بوده و از طریق قضایی پیگیر موضوع هستم، تنها اقدام متواضعی است تا شاید روح دخترم را به آرامش برساند.

* این اهمال و بی‌توجهی در شهرستان‌ها چیز جدیدی نیست

یادآوری می‌شود که آنچه هر انسان آزاده‌ای را آزرده خاطر می‌کند، تنها عدم پاسخگویی مسئولان نیست؛ چراکه این اهمال و بی‌توجهی در شهرستان‌ها چیز جدیدی نبود، نیست و نخواهد بود؛ بلکه اتهامی است که برای شانه خالی کردن از بار جوابگویی متوجه متوفی می‌کنند.

به همان اندازه که اتهام مرگ با تزریق آمپول برای مسئولان سنگین و غیرقابل تحمل است، اتهام مرگ بر اثر بیماری تب کنگو بدون ارائه مستندات لازم نیز بار حقوقی سنگینی دارد که می‌طلبد دادستان به عنوان مدعی‌العموم به قضیه ورود کند.

جا دارد برای آشنایی با بیماری تب کنگو که ادعا می‌شود عامل مرگ ریحانه است، مطالبی را که با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است نقل کنیم و قضاوت را بر عهده مخاطبان فهیم و بیدار خود واگذاریم.

«بیمار مشکوک به CCHF باید ایزوله شود و با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس نباشد. تمام وسایل بیمارستانی مانند ماسک، دستکش، روپوش، پیش‌بند، لوله‌های خون، سرنگ‌های استفاده شده و هر وسیله‌ای که با ترشحات بیمار در تماس بوده باید سوزانده شود.»

و امروز با خانواده‌ای همدردی می‌کنیم که دختر نوجوانشان را با یک معده‌درد ساده از دست دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد