سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یادها و یادبودها



آبادانیها در باره سرطلایی فوتبال ایران چه گفتند

آبادان - ایرنا - 'غلامحسین مظلومی' مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و سر طلایی فوتبال، هفته گذشته آخرین پروازش را انجام داد و از بین ما رفت، ولی مردم آبادان هنوز این داغ را باور ندارند.

مرحوم 'غلامحسین مظلومی' 23 دی 1328 در شهر 'آبادان' زاده شد و از همان کودکی و همانند دیگر بازیکنان آبادانی فوتبال را در کوچه پس کوچه های سده و جمشیدآباد آغاز کرد و در سن نوجوانی پیراهن آبی تاج آبادان را بر تن کرد و پس از درخشش در این تیم توسط رایکوف به تیم ملی جوانان و سپس تاج تهران دعوت شد.

مظلومی سال ها در تاج تهران و تیم ملی بارها و بارها فاتح بهترین تیم های ایران و آسیا بود و هواداران تاج او را سر طلایی فوتبال ایران نامیدند.

مظلومی در بازی های آسیایی تهران بازدن 5 گل لقب بهترین مهاجم آسیا در سال 1974 را به دست آورد.

غلامحسین در طول دوران بازیگری اش به جز بازی برای تیم ملی برای سه باشگاه تاج آبادان، تاج تهران و شهباز گلزنی کرد.

آن مرحوم، مرد استقلالی با رکوردهای بی نظیر بود و در تیم تاج و شهباز با به ثمر رساندن 65 گل در جام تخت جمشید و جام باشگاه های ایران و سه دوره کسب عنوان گلزن برتر لیگ تخت جمشید (دوره اول 15 گل دوره دوم 10 گل و دوره چهارم 19 گل) رکورد زد.

این اسطوره دو سال پیش دچار بیماری سرطان شد و اکثر دقایق زندگی اش را در بیمارستان سری کرد و روز چهار شنبه هفته گذشته دار فانی را وداع گفت تا فوتبال ایران در سوگ اسطوره جاودانه خود بنشیند.

در همین خصوص 'پرویز مظلومی' برادر مرحوم 'غلامحسین مظلومی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غلامسحین تا زمانی که زنده بود کسی به فکرش نبود اما پس از مرگش همه به یادش افتادند و او را اسطوره خود نامیدند.

وی افزود: دو سال بیماری سرطان با برادرم دست و پنجه نرم کرد و بالاخره او را دریبل زد ولی نام غلامحسین در یادها خواهد ماند.

مربی آبادانی فوتبال ایران گفت: غلامحسین سال ها برای تیم ملی بازی کرد، گل هایی به ثمر رساند و خوشحالی را به طرفدارن فوتبال ایران هدیه داد ولی از برخی که انتظار داشتیم، با آن مرحوم رفتار خوبی نکردند.

مظلومی تصریح کرد: به طور حتم نام غلامحسین مظلومی در فوتبال ایران جاودانه خواهد بود و هرگز از یادها نخواهد رفت.

'ابراهیم قاسمپور' یکی از اسطورها های آبادانی فوتبال ایران نیز در این خصوص به ایرنا گفت:مظلومی در فوتبال ایران نامی درخشان و جاودانه است و مرگش به طور حتم برای کسی قابل باور نمی باشد.

وی اظهار داشت: مظلومی مرد دیدارهای بین المللی و بزرگ بود و با اینکه در تیم استقلال بازی می کرد مورد احترام طرفداران پرسپولیس هم بود.

سرمربی سابق تیم صنعت نفت آبادان گفت: ای کاش زمانی که غلامحسین به کمک نیاز داشت او را فراموش نمی کردیم و تنها برای مرگش اشک نمی ریختیم.

'احمد پارو' سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز در خصوص مرحوم مظلومی گفت: مظلومی برای هر فوتبال دوستی قابل احترام بود و فرقی نداشت که در چه تیمی و چه رنگی بر تن کرده است.

وی تصریح کرد: به طور حتم در این دو سال مظلومی روزهای سختی را تجربه کرد و با بیماری خطرناکی مواجه گردید.

پارو اظهار داشت: مرگ پایان زندگی یک اسطوره نیست و مظلومی اسطوره ای بود که مرگش برای هیچ فوتبالدوستی بخصوص آبادانی ها باور کردنی نمی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد