سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوشتر



ارسال به دوستان
سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر:
نخستین تور روستاگردی شوشتر برگزار شد +تصاویر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از برگزاری نخستین تور روستاگردی شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: نخستین تور روستاگردی شوشتر برگزار شد +تصاویر

علی‌محمد چهارمحالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: نخستین تور روستاگردی شوشتر به همت دوستداران میراث فرهنگی و بخش خصوصی این شهرستان با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

وی افزود: دیدن آثار تاریخی بسیار شگرف و تاریخی در روستاهای شوشتر که تاکنون به جد می‌توان ادعا کرد اصلاً دیده نشده، مجالی است برای معرفی بیشتر داشته‌های تاریخی شهرستان که به این منظور این مهم در دستور کار قرارگرفته است.

چهارمحالی با اشاره به استقبال بسیار زیاد از این برنامه گفت: حاضران در این برنامه تعداد محدودی بودند ولی بسیاری پس از پایان این مراسم خواستار تکرار این تور برای حضور دوستان و آشنایانشان شدند که این خود نشان از موفقیت این تور در نخستین گام دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر تاکید کرد: شهرستان شوشتر به دلیل دارا بودن آثار متعدد و پرشمار در بخش شهری و روستایی، مجاورت با منطقه تاریخی دستوا و... دارای پیشینه تاریخی و صبغه بسیار درخشان در این زمینه بوده که بهتر است برای گردشگران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

چهارمحالی با اشاره به اینکه این تورها می‌تواند استقاد روستاهای شوشتر را متحول کند، تاکید کرد: حضور گردشگر در روستاهای شهرستان نیاز به تأمین زیرساخت دارد و به این دلیل باید کوشید تا در این زمینه نیز به گردشگران خدمات ارائه کرد که این مسئله باعث افزایش چرخش مالی و بهبود اقتصادی در این مکان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: این تور در شرایط کنونی به‌ صورت یک‌ روزه برگزار شد ولی در تلاش هستیم تا با دو روزه برگزار شدن این تور در راستای ایجاد فضای اقامتی در روستاها و ارائه خدمات در این زمینه نیز اقدام کنیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری تور دو روزه روستاگردی در بخش کو زرد و... می‌توانیم گردشگران را به‌صورت جاده‌ای به محل‌های بازدید هدایت کرده و سپس از طریق رودخانه آن‌ها را به شهر شوشتر بازگرداند که این مسئله می‌تواند برای گردشگران شوشتر جاذبه بسیار زیادی داشته باشد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930901000647#sthash.gNXtTZU2.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد