سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



وی تلاش برای برداشتن همه تحریم‌ها را از جمله اهداف ایران از مذاکرات خواند و گفت: انشاءالله که این هدف هم به نتیجه می‌رسد، اما هدف آنان چیز دیگری است. لذا کش دادن مذاکرات به خاطر همین هدف‌شان است.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای انشاءالله به نتیجه برسد همه خواهند دید که ما از حقوق‌مان کوتاه نیامده‌ایم.

به گزارش عصرایران به نقل پایگاه خبری سپاه پاسداران (سپاه نیوز)، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در بیست و یکمین یادوراه سردار شهید مهدی زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: این آمریکاست که با ذلت دنبال توافق با ایران است تا مشکلاتش را حل کند. آنها می‌دانند که اگر با ایران دشمنی کنند به هیچ کدام از اهداف‌شان نمی‌توانند برسند و می‌دانند که انقلاب اسلامی امروز مزاحم و سر راه آنهاست و نمی‌گذارد آنها به اهداف‌شان برسند.

وی تلاش برای برداشتن همه تحریم‌ها را از جمله اهداف ایران از مذاکرات خواند و گفت: انشاءالله که این هدف هم به نتیجه می‌رسد، اما هدف آنان چیز دیگری است. لذا کش دادن مذاکرات به خاطر همین هدف‌شان است، اما اگر به یاری خدای متعال به نتیجه(مذاکرات)‌ برسد همه خواهند دید که ما از موضع خود کوتاه نیامدیم. 

این سخنان فرمانده کل سپاه همزمان با برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین مطرح می شود. 

ایران و گروه 1+5 هم اکنون در وین در حال انجام آخرین مرحله از گفتگوها قبل از پایان مهلت تعیین شده تا 3 آذر ماه است. دو طرف تلاش می کنند بر سر برنامه هسته ای تهران به توافق جامع و نهایی دست یابند.

حزب الله لبنان و سوریه


سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اگر حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه بر قوی‌ترین ارتش خاورمیانه پیروز می‌شود و اگر اسرائیل در چند جنگ از فلسطین شکست می‌خورد و مردم غزه مانع ورود تانک‌های رژیم‌صهیونیستی به شهرشان می‌شوند و اگر در سوریه همه دنیا برای سرنگونی حاکمیت مستقر ورود می‌کنند، اما نمی‌توانند، این به برکت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

گروه های تکفیری


وی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های تکفیری در برخی کشورهای منطقه، تصریح کرد: این گروهک‌های تکفیری وابسته را درست می‌کنند تا به جان مسلمانان شیعه و سنی بیاندازند و پیشرفت انقلاب اسلامی را متوقف کنند، اما اینها موفق نمی‌شوند، چون ما دوران دفاع مقدس را داشته‌ایم.

فلسطین


فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فتح قدس شریف نزدیک است و فتح فلسطین انشاءالله رقم خواهد خورد، گفت: انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی که همان اسلام ناب محمدی است امروز با سرعت و شتاب مناسبی در جهان در حال گسترش است و دستاوردهای خون پاک شهدا در بعد داخلی و خارجی نمایان شده، اما ما باید ببینیم شهیدان چه کردند و ما باید چه کنیم.

یمن


وی به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: این اتفاقی که در یمن رخ داد شبیه انقلاب اسلامی ما بود که متاسفانه به آن توجه لازم نشد. حوادث یمن انقلاب بزرگ بود که امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد؛ علت پیروزی ما همین است که وقتی ملتی دستورات دینی را عمل می‌کند و حرف خدا را گوش می‌کند، پیروز می‌شود.

عراق


سرلشکر جعفری به تحولات عراق اشاره و با بیان اینکه نظام سلطه می‌خواست حکومت طرفدار آمریکا در عراق سر کار بیاید، گفت: بیش از 50 درصد از مردم عراق شیعه هستند، اما هیچ‌گاه شیعیان در قدرت نبوده‌اند ولیکن امروز در عراق یک حکومت دینی، شرعی، شیعی، مردمی و طرفدار جمهوری اسلامی ایران سر کار است و البته با سایر مذاهب، فرق و ادیان نیز هماهنگی‌های لازم را دارد. این همان وعده خداست که اگر دین خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند. جامعه‌ای که حرف خدا را گوش می‌کند و در مقابل دشمن مقاومت، ایستادگی و پایداری می‌کند، خدا کمک‌شان خواهد کرد.


هلاکت سه تیم تروریستی در کرمانشاه
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
 
عشایر بسیجی در شهریور ۹۲ و شهریور و مهر امسال سه تیم پنج نفره، سه نفره و دونفره از اعضای گروهک پژاک که از منطقه «دالاهو» کرمانشاه قصد ورود به کشور و انجام خرابکاری را داشتند شناسایی کرده و آن‌ها را به هلاکت رساندند.
به گزارش جهان؛ کشور ما به لحاظ تعدد قومیتی به ۹ قوم تقسیم می‌شود که یکی از این اقوام، عشایر هستند؛ عشایری که در طول دوران دفاع مقدس و حتی قبل از آن در پایبندی به اسلام زبانزد هستند؛ با توجه به این موضوع و در آستانه هفته دفاع پرس گفت‌وگویی مشروح را با سرهنگ پاسدار دوست‌علی آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری کشور انجام داده که ماحصل آن در ادامه آمده است.

- بسیج عشایری از چه زمانی شکل گرفت؟

با شکل‌گیری انقلاب، عشایر اولین قومی بودند که به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند؛ البته این محدود به انقلاب اسلامی هم نمی‌شود، زیرا چنانچه به تاریخ نگاهی بیاندازیم یکصد سال پیش یعنی در سال ۱۲۹۳ عشایر خوزستان با قیام خود علیه متجاوزان انگلیسی ۵۰۰ شهید تقدیم کشورمان کردند که یادواره این شهدا امسال برگزار می‌شود.

عشایر قشری هستند که همواره دل در گرو اسلام داشتند، بنابر این با شروع نهضت امام خمینی(ره) این عشق و دلدادگی به اوج خود رسید و با شروع انقلاب اسلامی اولین قشری که در مناطق بحران‌زده شمال‌غرب کشور به دفاع از انقلاب پرداخت، عشایر بودند.

عشایر به لحاظ خصوصیت‌های ذاتی‌شان که آشنایی با سلاح، چابکی، صیادی و دشمن‌شناسی است، همواره به‌عنوان اولین لایه حفاظتی کشور محسوب می‌شوند؛ چراکه عشایر دورتادور مرزهای کشورمان به‌صورت کمربند امنیتی، حفاظت از مرزهای کشورمان را بر عهده دارند.

در واقع بسیج عشایری از همان دوران اولیه شکل‌گیری بسیج مستضعفین فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما در مقطعی مورد بی مهری قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۳۸۷ مجدد بسیج عشایر مورد توجه قرار گرفت.

- بسیج عشایری تاکنون چه تعداد از عشایر را توانسته در بسیج جذب و سازماندهی کند؟

بر اساس آخرین سرشماری تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار عشایر در کشور زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ۴۵۳ هزار نفر در بسیج عشایری سازماندهی شده‌اند و از این تعداد هم ۲۰۰ هزار نفر بسیجی فعال هستند که در ۴۷ گردان بیت المقدس، ۴۱۶ گردان عاشورا، ۶۵ گردان الزهرا و ۶ گردان کوثر آماده اجرای مأموریت‌های محوله هستند. علاوه بر این بسیج عشایری دارای ۱۴۱۲پایگاه مقاومت عشایری و ۱۳۰ حوزه مقاومت است.

- همکاری سازمان بسیج عشایری با سایر سازمان های عشایری چگونه است؟

سازمان‌های عشایری با یکدیگر تعامل دارند به نحوی که با چشم رقابت به یکدیگر نگاه نمی‌کنند و با هم در راستای حل مشکلات عشایر گام برمی‌دارند.

- بسیج عشایری غیر از بحث دفاعی و نظامی در سایر عرصه ها برنامه‌ای برای حمایت از جامعه عشایری کشور دارد؟

بسیج عشایری در تلاش است تا با بهره‌گیری از دانش‌های نوین، عشایر از زندگی سنتی خود نهایت استفاده را ببرند علاوه بر این بسیج عشایری با هدف کوتاه کردن واسطه‌ها در استان سمنان به‌عنوان طرح آزمایشی شرکتی را راه‌اندازی کرده تا محصولات عشایری را در کوتاه‌ترین زمان به دست مصرف کننده برساند بلکه درآمدهای عشایر افزایش یابد. بنابر این چنانچه این طرح نتایج موفقیت‌آمیزی داشته باشد، در سایر استان‌ها هم اجرایی می‌شود.

همچنین در زمینه رفع مشکل آب‌رسانی عشایر نیز با همکاری بسیج سازندگی اقداماتی انجام دادیم تا بلکه بخشی از مشکلات آن‌ها در تأمین آب شرب برطرف شود. از سوی دیگر در زمینه رفع اختلافات جامعه عشایری نیز بسیج عشایری توانسته با تدابیر اتخاذ شده میزان اختلافات آنها را به حداقل ممکن برساند.

- در رابطه با شناسایی و بهره‌گیری از دانش نخبگان عشایری فعالیتی داشته‌اید؟

در این رابطه تاکنون دو جشنواره معرفی عشایر نمونه و محصولاتی که توسط این عزیزان تولید شده را برگزار کردیم و با برگزاری چنین برنامه‌هایی توانستیم ۱۰۰ نفر از نخبگان عشایر را شناسایی کنیم.

- عشایر در دوران دفاع مقدس چه نقشی داشتند؟

در دوران دفاع مقدس تیپ و لشکرهایی از عشایر دوشادوش سایر رزمندگان به دفاع از انقلاب اسلامی و کشورمان می پرداختند؛ نیروهایی که از استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در قالب تیپ و لشکر سازماندهی شده بودند به نحوی که اکنون با شناسایی ۱۰۰ شهید شاخص عشایر، برای چهارمین سال، یادواره شهدای عشایری که در مقام فرماندهی تیپ و لشکر بوده اند را برگزار کرده‌ایم.

- در زمینه حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشورمان در برابر متجاوزان و گروهک‌های معاند، عشایر چه نقشی ایفا می‌کنند؟

عشایر همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند اکنون نیز در حفظ و حراست از مرزهای کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند به نحوی که در شهریور ۹۲ و شهریور و مهر امسال سه تیم پنج نفره، سه نفره و دونفره از اعضای گروهک پژاک که از منطقه «دالاهو» کرمانشاه قصد ورود به کشور و انجام خرابکاری را داشتند توسط عشایر بسیجی شناسایی و قبل از اینکه تروریست‌ها بتوانند هرگونه اقدامی انجام دهند آن‌ها را به هلاکت رساندند.

در سال ۷۸ نیز که منافقین با ورود به کشورمان حملات خمپاره ای انجام می دادند، عشایر بسیجی در این سال موفق می شوند ضمن شناسایی یک تیم ۹ نفره از منافقین که از سمت کرمانشاه به مرزهای کشورمان تجاوز کرده بودند شناسایی کنند و طی درگیری دو تن از آنها را اسیر کرده و هفت تن دیگر را به هلاکت می رسانند. همچنین در عملیات دیگری در سال ۷۸ عشایر بسیجی در «آبدانان»ایلام انجام دادند، مجدد موفق می شوند یک تیم پنج نفره از منافقین را به هلاکت برسانند. علاوه بر این عشایر خوزستان نیز در همین سال دو درگیری با منافقین داشتند که متجاوزین را مجبور به تسلیم شدن می کنند.

از سوی دیگر در مرزهای شمال شرقی کشورمان نیز اقوام عشایر به صورت پایگاهی از مرزهای کشورمان در برابر قاچاقچیان مواد مخدر و متجاوزان احتمالی دفاع می کنند.

البته دفاع از مرزهای کشورمان به زمان حال محدود نمی شود زیرا در یکصد سال پیش هم عشایر سیستان و بلوچستان در دره ای حدود ۷۰ نفر از متجاوزان انگلیسی را به هلاکت می رسانند. عشایر خوزستان نیز در سال ۱۲۹۳ در درگیری با انگلیسی های متجاوز ۵۰۰ شهید تقدیم کشورمان کردند.

- مهم‌ترین برنامه‌های بسیج عشایری در سال جاری چه برنامه‌هایی است؟
تا پایان سال دو همایش داریم که اولی به منظور تجلیل از شهدای عشایر خوزستان است که یکصد سال پیش در برابر متجاوزان انگلیسی به شهادت رسیدند. در این سال انگلیسی ها به دنبال تجاوز به عراق که جزو خاک عثمانی محسوب می شد، مرزهای ایران را هم از تعرض مصون نگذاشتند.
لذا با تعرض به خاک کشورمان و مقابله عشایر با آنها که بواسطه فتوای مرحوم آیت الله سید کاظم یزدی از مراجع تقلید آن مقطع زمانی صورت گرفت، تعداد ۵۰۰ نفر از عشایر خوزستان را به شهادت می رسانند.
به همین علت در اسفند امسال همایش مشترکی را بین عشایر بصره و خوزستان با عنوان یکصدمین سال بزرگداشت شهدای عشایر ایران و عراق در مقابله با انگلیس در محل شهادت این عزیزان واقع در۱۲ کیلومتری شرق اهواز به سمت بستان برگزار می شود.دومین همایش نیز با عنوان یادواره شهدای عشایر مبارزه با استعمار انگلیس در اسفند ماه در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد که هم اکنون در حال ساخت یادمانی برای این شهدا در منطقه مورد نظر هستیم.



واشنگتن: تحریم‌های ایران را تنها تعلیق می‌کنیم!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت در صورت حصول توافق هسته‌ای، واشنگتن در ابتدا تحریم‌های ایران را تنها تعلیق می‌کند.
واشنگتن: تحریم‌های ایران را تنها تعلیق می‌کنیم!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جف راتک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت در صورت به دست آمدن توافق هسته‌ای جامع میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵، آمریکا تحریم‌ها را تعلیق کرده و لغو کامل آن‌ها را به پایبندی ایران به توافق منوط خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، آقای راتک که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «اگر مذاکرات ۱+۵ با ایران به توافقی منجر شود، دیدگاه ما این است که بهتر است تحریم‌ها در ابتدای به جای برچیده شدن، تعلیق شوند. تنها زمانی که اطمینان یابیم که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، برای لغو تحریم‌ها اقدام خواهیم کرد.»

وی همچنین گفت با توجه به نگرانی‌های دولت قبلی و کنونی همچنین نمایندگان کنگره، به عقیده ایالات متحده، «لغو فوری تحریم‌ها منطقی یا سیاسی درست نیست.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که همزمان با برگزاری دهمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان صحبت می‌کرد، افزود: «تعلیق موجب می‌شود تا اگر ایران به تمام تعهدات خود در توافق پایبند نماند، بتوان فورا تحریم‌ها را بازگرداند.»

هفته گذشته «رابرت منندز» و «مارک کرک» از سناتورهای ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک لغو تحریم‌های ایران را به توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشروط کردند.

این در حالی است که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرف غربی متعهد شده است تمامی تحریم‌های ایران را پس از حصول توافق جامع، لغو کند. بر اساس آن توافق که یکبار در تیر ماه تمدید شد، طرفین برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. گفته می‌شود عدم پایبندی واشنگتن و سه کشور اروپایی برای لغو تحریم‌ها بر اساس توافق ژنو، اصلی‌ترین مانع حصول توافق است.


هم اکنون پرچم های سیاه رنگ داعش بر بالای ساختمان های دولتی شهر درنه نصب شده است و بر روی خودروهای پلیس این شهر هم آرم داعش دیده می شود.
داعش شهر جدیدی را در لیبی تصرف کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه سی ان ان، داعش با تصرف شهر "درنه" در ساحل شرقی لیبی در نزدیکی مصر، به 200 مایلی (320 کیلومتر) سواحل جنوب اروپا رسید.

هم اکنون پرچم های سیاه رنگ داعش بر بالای ساختمان های دولتی شهر درنه نصب شده است و بر روی خودروهای پلیس این شهر هم آرم داعش دیده می شود.

همزمان استادیوم اصلی فوتبال شهر در این شهر ساحلی هم به میدان اعدام های علنی تبدیل شده است.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود به سی ان ان گفت: تعداد جنگجویان داعش در شهر درنه به حدود 800 نفر می رسد. آنها 6 اردوگاه را در اطراف و کوه های این شهر مدیریت می کنند. در این اردوگاه ها افرادی از سایر کشورهای شمال آفریقا، آموزش داده می شوند. 

بنا به گفته منابع لیبیایی، گروه داعش با استفاده از هرج و مرج سیاسی در لیبی در حال توسعه مناطق تحت کنترل خود در غرب و شمال غربی این کشور است.
شهر درنه حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

گروه داعش هم اکنون مناطق زیادی از عراق و سوریه  را در تصرف خود دارد. همزمان مناطقی در صحرای سینا، لیبی و مراکش، با تصرف مناطقی، با داعش اعلام بیعت کردند و هم اکنون بخشی از سرزمین تحت کنترل و اداره داعش به شمار می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد