سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



بارندگی اخیر 300 نفر درخوزستان را راهی مراکز درمانی کرد

اهواز - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دنبال بارندگی اخیر در دو روز گذشته، 300 نفر با علایم تنفسی به درمانگاه ها و مراکز اورژانس این استان مراجعه کردند.

'ایرج نظری' چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد بیمار در مراجعه به مراکز درمانی خدمات دریافت کردند و بدون هیچ مشکل خاصی ترخیص شدند.

وی درهمین راستا از آمادگی کامل بیمارستان ها برای برخورد با مشکل و رسیدگی به این نوع بیماران خبرداد.

نظری تصریح کرد: از آنجایی که تعداد بیماران در این بارندگی نسبت به دفعات قبل خیلی کمتر شده است انتظار می رود در بارندگی های بعدی مشکلی نداشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه کرد: بیماران زمینه ای ریه، قلبی و دارای ضعف سیستم ایمنی در زمان بارندگی کمتر از منزل خارج شوند و یا از ماسک استفاده کنند.

با بارش نخستین باران پاییزی در سی ام مهر ماه امسال در خوزستان نیز یک هزار نفر با علایم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه و درمان شدند.

پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی که بعضا از آن به عنوان باران های اسیدی نام برده شد شمار زیادی از شهروندان دچار مشکلات تنفسی شده و به مراکز درمانی و بیمارستان های استان خوزستان بویژه اهواز مراجعه و مورد درمان قرار گرفتند.

به دنبال بروز این مشکل، مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان این که عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل باران های اسیدی در اهواز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد