سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان




ما خاندان محمّد به داشتن ولایت این امر بر شما شایسته‌تر هستیم از این مدّعیانى که از آن بى‌بهره‌اند و در میان شما به ظلم و تجاوز مى‌گردند.
مشرق- امام حسین علیه‌السلام در خطبه خود خطاب به کسانى که براى محاصره او به کربلا آمده بودند ـ : امّا بعد، اى مردم! اگر شما تقوا در پیش گیرید و حقّ را براى اهلش شناسید خدا از شما خشنودتر خواهد گشت.
و ما خاندان محمّد به داشتن ولایت این امر بر شما شایسته‌تر هستیم از این مدّعیانى که از آن بى‌بهره‌اند و در میان شما به ظلم و تجاوز مى‌گردند.و اگر ما را خوش نمى‌دارید و این حقّ را براى ما نمى‌شناسید، که در این صورت این نظر شما جز آن چیزى است که نامه هاى شما به من مى‌گوید و پیکهاى شما به من گفته‌اند، پس من از نزد شما برمی‌گردم.

متن حدیث:
لإمام الحسین علیه السلام ـ فی خُطبَتِهِ لِمَن جاءَ إلى مُحاصَرَتِهِ بِکَربَلاءَ ـ : أمّا بَعدُ ، أیُّهَا النّاسُ ، فَإِنَّکُم إن تَتَّقوا وتَعرِفُوا الحَقَّ لِأَهلِهِ یَکُن أرضى للّه ِِ عَنکُم ، ونَحنُ أهلُ بَیتِ مُحمَّدٍ أولى بِوَلایَةِ هذَا الأَمرِ عَلَیکُم مِن هؤُلاءِ المُدَّعینَ ما لَیسَ لَهُم ، والسّائِرینَ فیکُم بِالجَورِ والعُدوانِ . وإن أبَیتُم إلاّ کَراهِیَةً لَنا والجَهلَ بِحَقِّنا فَکانَ رَأیُکُمُ الآنَ غَیرَ ما أتَتنی بِهِ کُتُبُکُم وقَدِمَت بِهِ عَلَیَّ رُسُلُکُم ، انصَرَفتُ عَنکُم.

«الإرشاد، ج 2،ص 79- وقعة الطفّ، 170- الکامل فی التاریخ،ج2،ص 552 »
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد