سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل ورزشی



آن مرد کروات را باور کنیم/باید از روی دست قدرت‌های فوتبال تقلب کنیم

سرمربی تیم فولاد خوزستان در اظهار نظر‌های خود صحبت‌های را به زبان آورد که نشان از فاصله فوتبال ما با آنچه که در دنیا در این ورزش می‌گذرد دارد.

خبرگزاری فارس: آن مرد کروات را باور کنیم/باید از روی دست قدرت‌های فوتبال تقلب کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فولاد خوزستان در اظهارنظر‌ خود به خوبی کار در رده‌های پایه کشور را تحلیل و ما را متوجه کرد که به اصطلاح مشغول دور خود چرخیدن هستیم و قصد داریم جمع‌بندی صحبت‌های وی را در این نوشته عنوان کنیم.

انصافا اگر بخواهیم مشکلات فوتبال ایران و عدم‌ پیشرفت آن را ریشه‌یابی کنیم، کار سختی در پیش نداریم، کافی است سری به کشور‌های صاحب فوتبال بزنیم، یا اصلا نه به باشگاه فولاد و یا آن هم نه به خود زحمت ندهیم، حرف‌های اسکوچیچ می‌تواند ما را با موضوعات روز فوتبال دنیا آشنا کند.

اینکه ما به شستن برگ‌های درخت سرگرم باشیم و از آبیاری ریشه آن غافل، کار همیشه متولیان فوتبال ما شده، مدیران عامل ما تیم‌های بزرگسالان باشگاه را ویترین افتخارات خود کرده و برای تکیه زدن چند صباحی بیشتر بر مسند ریاست، تمام هزینه خود صرف تیمی می‌کنند که می‌بازد و می‌بازد و می‌بازد، و دست آخر نیز سقوط و حاشیه و بحران و ... سایر ماجرا که همگی بر آن واقف هستیم.

تیم‌های پایه ما یا وجود ندارند، و یا اگر بنا بر ضرورت وجود داشته باشند، از دارا بودن امکانات اولیه محروم هستند، در صورتی که ما باید تمام هزینه و وقت و امکانات خود را صرف تیم‌های پایه کنیم تا بتوان یک تیم بزرگسال منسجم داشته باشیم.

قصد مقصر قلمداد کردن باشگاه‌ها  را نداریم، چرا که آنان نیز خواهان نتیجه‌گیری هستند، مشکل اصلی ما فدراسیون بوده و هست و در حالی که باید سازمان آموزش آن فعال‌ترین باشد، از غیرفعال‌ترین اتاق‌های فکر این فدراسیون است و اینکه چرا قوانینی را به باشگاه‌های کشور وضع نمی‌کند و اینکه چرا مشوق باشگاه‌ها برای راه‌اندازی مدارس فوتبال و تقویت تیم‌های پایه نیست، یک بینش کوچک برای دیدن اشکالی بزرگ نیاز دارد که باید مسئولان این فدراسیون در این خصوص مورد مؤاخذه قرار گیرند.

مسلما که ما وقتی چنین باشگاه‌هایی را در بخش پایه تربیت نکنیم و الزامی در این بخش وجود نداشته باشد، نتیجه آن می‌شود تیم المپیک ما می‌رود در بازی‌های آسیایی که افتضاحی به بار ‌می‌آورد.

حاصل نداشتن بنیان محکم در تیم‌های پایه و اهمیت ندادن به این مهم، در ایران باعث می‌شود بازیکنان به اردوهای طولانی مدت تیم ملی بروند و پس از اردوهای فرسایشی به باشگاه خود بازگردند و مربیان نیز به‌خاطر عدم‌حضور آنان در باشگاه، آنان را به کار نگرفته و در نهایت این اردوها موجب افت بازیکن می‌شود.

سرمربی تیم فولاد اشاره‌ای به تعطیلی‌های لیگ‌ها نیز در ایران کرد و به خوبی این موضوع را به رشته تحلیل درآورد و اینکه این همه تعطیلی در یک لیگ به اصطلاح پویا، چه معنی می‌دهد و تیم‌ها در طول فصل چند بار برای حفظ آمادگی بازیکنان خود باید دست به بدنسازی بزنند.

در بخش تعویض نسل‌های تیم ملی نیز اسکوچیچ اشاره‌های مهمی داشت و اینکه در چه زمانی و به چه صورت باید این وارد صورت پذیرد، و ما امیدواریم که سرمربی تیم ملی این نکته را بداند که اکنون زمان مناسبی برای تزریق یک نسل جدید به تیم ملی نیست، و اگر چنین امکانی قرار است صورت گیرد، پس از جام ملت‌ها باید دست به این تغییر زد.

نتیجه‌ای که در پایان باید از حرف‌های سرمربی کروات فولاد برداشت کرد این است که احیای فوتبال ایران با پول امکان‌پذیر است، اما نه به صورت گزافه و در سطح اول فوتبال کشور، باید هزینه‌ها در ضمن اینکه هدفمند شوند، در سطوح پایه صرف شده و بهترین مربیان را در تیم‌های پایه خود به‌کار بریم، باید بدانیم در چه سنی چه آموزشی را به بازیکن داده و در فکر نتیجه‌گیری نباشیم.

با این‌گونه عمل کردن خواهیم دید که در آینده با احتساب استعدادهای موجود و علاقه جوانان کشورمان به ورزش، یک تیم ملی قدرتمند را در اختیار خواهیم داشت، به این موضوع رسیدن نیز زیاد سخت نیست و زحمت زیادی نیز نمی‌خواهد، کافی است از روی دست کشورهای صاحب فوتبال تقلب کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930730000573#sthash.O3sR4QPj.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد